Sloom paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:31

QQQQ schreef:
Vanaf de M1 mag je verwachten dat een paard redelijk aan het been is


Helemaal waar, maar hierboven werd gevraagd of sporen in et Z verplicht zijn, vandaar mijn antwoord dat et vanaf et M1 verplicht is! Haha! Haha!

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:49

je mag het paard best eens heel hard been geven, maar je moet een paard er ook gevoelig voor maken,
en dat gebeurt gewoon niet als je altijd maar met de sporen, of je been zit te rammen, dan wordie gewoon dood voor je been.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:25

awdewilde"]
Wat ik nog niet gelezen heb is afwisseling in het werk.
[/quote]

[quote="schoentje schreef:
maak veel overgangen en tempowisselingen, zorg dat het werk afwisselend is...


wel goed lezen he! Haha!

Je hebt gelijk. afwisseling in het werk doet wonderen

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:46

M3isSi3j schreef:
met die opmerking over sporen ben ik het niet eens.. een paard wat zonder sporen niet op de beenhulp reageert zal het met ook niet doen..

idd veel overgangen rijden, wees conseqent en eerlijk tegen over je paardje. Geef hem ook de ruimte van vore om te kunnen lopen, ga hem dus niet in de krul proberen te trekken en vervolgens voorwaards proberen te schoppen. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar ik zie dit zooo veel gebeuren bij ons op stal..

Wat je ook kan proberen eerst warm te rijden met lange teugel. Zelf ga ik na 10 min stappen een kwartiertje, 20 min zonder teugeldruk keihard race door de bak, heel erg over het tempo rijden, als ik der hierna oppak loopt ze als een zonnetje, doe ik dit niet word ze al snel sloom en is ze eerder geneigt om te gaan duiken op der voorhand..

succes ermee!


heey die tip van stappen en daarna een tijdje heel hard "racen" zonder teugeldruk ga ik ook eens proberen Tong uitsteken je doet er niets kwaad mee dus nee heb ik ja kan ik krijgen..


en idd sporen zijn niet voor het tempo, je moet heel consequent zijn voor je paard en hem leren aan het been te lopen met veel tempowisselingen en als hij niet op je been reageert een goede tik (niet 10 zachte want dan krijg je hetzelfde als met je been, reageert hij naa een tijd ook niet meer op) en zeker de eerste tijd niet proberen hem aan de teugel te laten lopen... ziet er misschien minder mooi uit maar je gaat er veel plezier van hebben later... ik heb er zelf ervaring mee Tong uitsteken