een 4-jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

een 4-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:27

ik wou graag weten of jullie het normaal vinden dat een 4 jarig paardje dat 7 maanden opgeleerd is elke week op jumping gaat parcours 90-100cm? ik wil graag weten wat jullie hier van vinden! *LOL* eerlijke antwoorden! Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:28

elke week vind ik wat veel
maar met de hoogte is niks mis.

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:31

runningkawa schreef:
elke week vind ik wat veel
maar met de hoogte is niks mis.


danku *LOL* jah maar elke week is wel overdreven ze gaat namelijk in de vakantie wel meestal 1 keer per week of per 2 weken maar tijdens het school meestal maar 1 keer in 2 weken maar mijn instructeur zegt ook dat ze nu veel moet leren maar het gaat goed op dit moment! Lachen

danku voor de reactie!! Haha!

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:48

nog reacties aub!!!!!!!!

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:58

ik vind het persoonlijk al wat hoog voor zo'n jong paardje, die nog niet zo lang onder het zadel is, maar als zij er haar goed bij voelt en niks haar tegenhoud en het altijd even makkelijk blijft gaan, neem ik aan dat er niks mis mee is Lachen

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:03

Het is niets te hoog, maar 1 tot 2 keer per maand op concours vind ik meer dan zat.
Tuurlijk wil je ze veel leren, maar ze moeten ook fris in het koppie blijven en nog belangrijker: heel blijven.

wednesdayamy
Berichten: 35
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:07

ik vind het persoonlijk wel heel veel 1 keer per week voor een jong paard.
het zou wel kunnen als je thuis heel veel dressuur er bij blijft rijden is wel de basis.
ik zou ook dressuur wedstrijden gaan rijden er bij en dan het springen wat verminderen.
groetjes

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 21:35

ja maar dressuurwedstrijden kan ik niet rijden wand ik rij met een camion mee die alleen naar jumpings gaat (springen) stom maar ik sta nu eenmaal in een springstal!!
dank jullie voor de reacties!!

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:16

hmm de hoogte vind ik wat hoog 1 keer per week is beter dan af en toe, zo kan die de spieren/pezen die nodig zijn bij het springen ontwikkelen en dat doe je niet als je heel af en toe springt. ik zou eerder beginnen met 50/60cm en dan juist op techniek oefenen. de hoogt is vaak t probleem niet, dus waarom zou je daarmee beginnen.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:00

Hmmm ik ben altijd van mening geweest dat 4-jarige leeftijd mooi is om te beginnen met het springen... Dat wil zeggen, beginnen met les nemen en balkjes lopen en eventueel een kruisje springen. En dat dus langzaam opbouwen totdat je paard klaar is voor een oefenparcourtje.

Heb een hekel aan mensen die met een 3- of 4-jarig paard al volop in de springwedstrijden zitten, terwijl dat paard nog niet eens recht kan lopen. Heb ook maar al te vaak meegemaakt dat zo'n paard dan met 4 jaar al in de L sprong en korte tijd daarna kreupel stond. Misschien toeval, maar misschien toch ook omdat de benen te veel te verduren hadden?

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:28

een 3 jarige mag niet op springwedstrijd

een 4 jarige mag als het netjes opgebouwd is en af en toe gestart word best L
ken er heel veel van en geen kreupele daarna.
Tenminste niet vaker als dat je het zo voor hoort komen.

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 19:03

Effy schreef:
Hmmm ik ben altijd van mening geweest dat 4-jarige leeftijd mooi is om te beginnen met het springen... Dat wil zeggen, beginnen met les nemen en balkjes lopen en eventueel een kruisje springen. En dat dus langzaam opbouwen totdat je paard klaar is voor een oefenparcourtje.

Heb een hekel aan mensen die met een 3- of 4-jarig paard al volop in de springwedstrijden zitten, terwijl dat paard nog niet eens recht kan lopen. Heb ook maar al te vaak meegemaakt dat zo'n paard dan met 4 jaar al in de L sprong en korte tijd daarna kreupel stond. Misschien toeval, maar misschien toch ook omdat de benen te veel te verduren hadden?


ik wil even zeggen dat mijn paard wel recht loopt en ik vindt het raar dat je zegt dat je veel paarden kent die kreupel worden ik sta op een springstal waar heel veel jong paarden worden opgeleerd en ik weet geen een dat kreupel is of daarna kreupel is geworden Verward ik denk dan toch dat het toeval is! misschien springen die paarden die jij kent meer dan de jonge paarden die ik ken. nog nooit gehoord van de cyclus voor jonge paarden?? denk je dat die 4 jarige die 90-100 lopen in de cyclus allemaal daarna mank lopen??

friespaard
Berichten: 28
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:38

de hoogte is niet teveel voor een vierjarige, maar iedere week is wel wat veel. 1 a 2 keer per maand is voor de meeste vierjarigen wel het maximum om ze lang heel te houden.

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:44

Het is wel een 4-jarige die het rijden wel leuk moet blijven vinden. Ik vind dat je al best serieus bent door elke week met em op concours te gaan. Voor een 4-jarige is dit ook best veel. En wat ik net al zei. Het rijden moet voor de 4-jarige leuk en interessant blijven.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers