Gaan we te snel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Gaan we te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:24

Ik heb een pony van bijna tien jaar
We zijn nu ongeveer een jaar bezig met het echte dressuur.
Ze is een pony die erg snel leert en ook graag wil leren.
Zo heeft ze ongeveer in 2 uurtjes (2keer rijden bedoel ik)
achterwaarts leren lopen na 1 keer had ze het al door maar na de tweede keer kon ze het al best goed.

Ongeveer een maand later zijn we met een beetje aan de teugel leren lopen. In stap loop ze al erg netjes en in draf begint het al te komen...

Ook zijn we al een paar keer met haar buiten gaan rijden om haar wat meer verkeersmak te maken, Ze vind het buiten dan ook erg leuk en is een hele andere maar leuke pony buiten.

In een jaar tijd is ze vinden andere erg vooruit gegaan, maar laatst zei een andere vrouw waarmee ik de bak deel.. Dat we veel te snel zijn gegaan met haar... Met andere worden dat ik bezig was haar te verpesten! Toen ze dat zei was ik eigenlijk al beledigt en wilde haar ook wel wat opmerkingen gaan geven, over bijv. Dat ze gaat rijden en haar paard net zo lang aandrijft tot die draaft en hem dan een tik geeft maarja...

Vinden jullie dat ik te snel ben gegaan met mijn pony... Of zeggen jullie dat het juist goed gaat zo.....

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:33

Nee hoor, je overdrijft zo te horen niet, en je pony moet toch juist voorruit gaan? als je bv in 1 jaar tijd met een jonge pony tracht naar het Z te rijden, dat is te sne, maar wat jij doet is het gewone beleen, en dat gaat zo te horen prima op schema. Zolang je pony het goed blijft aankunnen en jij het ook in de gaten houdt is er niets aan de hand.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:50

Je hebt gewoon geluk met een snellerende pony. Zolang de pony er plezier in heeft en je hem/haar niet overbelast is er niets aan de hand.
Er komt vanzelf een moment dat het minder snel vooruit gaat.
En sommigen hebben niet het geluk dat hun paard snel vooruit gaat.
Succe met verder beleren.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:08

Ik denk dat als jij naar je pony kijkt je zelf wel ziet of je te snel gaat of niet.
Heeft hij er plezier in, wissel je genoeg af zodat het niet gaat vervelen.

Zoals Spokie ook al zegt: misschien heb jij gewoon 1 van die pony;s die snel leert en echt plezier in zijn werk heeft, enige waar je dan voor op moet passen is dat die zichzelf niet gaat overvragen.

Het zijn simpele dingen die jij aan haar vraagt, zoals achterwaarts, zodra ze dit door hebben zit het er in, en dat kan bij een beetje slimme pony binnen een half uur zijn.

Je bent bezig met nageefelijkheid en zoals ik het lees ben je ook dat niet ana het overhaasten, geen probleem eigenlijk.
Op het moment dat het allemaal wat moeilijker wordt zal je zelf ook merken dat het allemaal minder snel zal gaan.

Hou gewoon goed je pony in de gaten, geef hem afentoe eens vrij en doe afwisselende dingen, dan zal het zoals ik het nu lees allemala wel meevallen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:22

Ging het bij ons maar zo makkelijk..zucht...

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:26

Zoals je het beschrijft ga je absoluut niet te snel!
Pony geeft zelf wel aan of et kan of niet kan.
Klinkt een beetje als jaloezie van de ander..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:01

je gaat idd absoluut niet te snel.
je ziet dat je pony het aankan of niet en ieder paard heeft zo zijn
up's en down's

Teamspirit... Je bent een toppertje!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:56

Danielle_1 schreef:
Ging het bij ons maar zo makkelijk..zucht...

Met zo'n mooi paardje als jij hebt zou ik maar niet te veel klagen Knipoog

Marah, zoals ik het zie heb je niks verkeerds gedaan...misschien is die vrouw wel wat jaloers ...en dan maar zeuren over de jeugd van tegenwoordig...waar blijft dat goede voorbeeld dan Haha!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:14

Dat gaat niet te snel hoor!! Mss is ze gewoon jaloers, maar dat ligt niet aan jou!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:44

volgens mij ga je niet te snel, aangezien je pony ook al 10 is, dus geen baby meer Knipoog Maar wat ik niet snap, wij hebben altijd geleerd eerst je paard nageefelijk te hebben wil je achterwaarts gaan, maar je leert je pony eerst achterwaarts, en dan ga je hem leren te buigen Verward

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 17:52

Alles wat aan haar hoofd gebeurd vind ze vervelend en over het buigen hebben we ook heel erg lang gedaan.... En het achterwaarts was eerst een beetje proberen en toen ging het erg goed, En..... ja weet het eigenlijk niet heeft geen reden waarom ik dat gedaan heb

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers