heeft iemand commentaar over mijn rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:54

Jullie spreken jezelf ook steeds tegen vind ik.. Een thiedeman omdat hij zo druk en gespannen loopt, maar zonder zweep loopt ie wel onstpannen.. Waarom de thiedeman dan nog? Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje het idee dat je zusje hem gebruikt om em 'aan de teugel' te krijgen..
De foto's in jouw profiel zien er idd onstpannener uit, dus ik snap echt niet waarom je met thiedeman rijdt.. Verward

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:22

ik denk dat de topicstartster het nu wel weet,als ze het zelf wil zal ze er neem ik aan wel wat aan gaan doen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:59

nou, wat ded alle andedren ook al zeggen, rijd eens zonder thiedeman, maar (als je persé met hulpteugel wilt rijden) met martingaal. die zweep zou ik eerst maar eerst eens achterwege laten. als je pony ontspannen loopt, hoef je geen hulpteugels, zweep of wat dan ook te gebruiken.
op de foto's ziet hij er erg gespannen en in een gedwongen houding uit. ik vind het niet vreemd dat een pony die mishandeld is, op een manege gelopen heeft en daarna bij een ander baasje komt gespannen is, maar dat los je niet op door gebruik van hulpteugels of de zweep.
gewoon lekker los rijden, dan komt het vanzelf (en gaat springen, denk ik, ook beter)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:46

Afbeelding
Hier loopt je pony minder gespannen maar het is ook geen foto om over naar huis te schrijven Bloos!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:04

Sjonniej schreef:
[image]
Hier loopt je pony minder gespannen maar het is ook geen foto om over naar huis te schrijven Bloos!


Wat ben je aan het doen op deze pony? Ga eens rechtop zitten, knieën eraan, handen netjes boven de schoft, handen rechtop, polsen licht gebogen....Druk je hakken uit en maak je lang...Probeer rust uit te stralen, denk alleen maar aan rust en geef je pony de ruimte om op eigen benen te gaan lopen. Volgens mij stap je er al op met het idee: dat wordt weer crossen!! En dan begin je dus verkeerd. Alle hulpteugels verstop je zo goed, dat je ze niet meer kan vinden, want dat heeft deze mooie pony niet nodig!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:31

Raar verhaal is dit toch, al die tegenstrijdige dingen, vreemde instructeurs en rare antwoorden.. Heel typisch hoor, en ik ben het met het meeste commentaar eens..

Geen hulpteugels... En geen zweep, die heeft hij overigens toch niet nodig zeg je..En rijd je paard dan eens zelf ivp erop zitten en die thiedemann alles laten doen..

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 08:15

Jetta schreef:
Volgens mij stap je er al op met het idee: dat wordt weer crossen!! En dan begin je dus verkeerd. Alle hulpteugels verstop je zo goed, dat je ze niet meer kan vinden, want dat heeft deze mooie pony niet nodig!



uh dat heb je ontzettend fout.. en deze mooie pony heeft het wel nodig. anders hadden we hem er niet omzitten. Schijnheilig

achja beschouw dit topic maar als gesloten ofsow want hier schieten we ook nix mee op.. alleen maar gezeik over die thiedemann terwijl dat helemaal niet de vraag was..

anders was het topic wel.. commentaar op mijn rijden met thiedeman..!!

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 08:17

Megantjuh schreef:
Geen hulpteugels... En geen zweep, die heeft hij overigens toch niet nodig zeg je..En rijd je paard dan eens zelf ivp erop zitten en die thiedemann alles laten doen..


Denk je dat we voor de lol dat ding erom hebben.. die zweep heeft hij nodig met springen..!!
en met de thiedeman moeten we hem nog steeds zelf rijden anders loopt ie nog met z'n hoofd omhoog..!!
want da ding zit zo los als het maar kan..

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:42

Een aantal puntjes:

- Je zet je foto's hier neer en vraagt om commentaar op je rijden, als er dan commentaar komt wordt je boos, waarschijnlijk omdat het niet 'in je straatje past'. Zou misschien beter zijn als je zou kijken of je iets kan doen met de adviezen om zo je rijden te verbeteren.

-
Citaat:
met de thiedeman moeten we hem nog steeds zelf rijden anders loopt ie nog met z'n hoofd omhoog..!!

Ja, daar is dat ding dus niet voor, om je pony met z'n hoofd naar beneden te dwingen, omdat je het zonder niet af kan. Ga nou eerst eens naar ontspanning toe werken. Zweep weg, thiedeman weg. Dan komt dat hoofdje vanzelf naar beneden.

-
Citaat:
die zweep heeft hij nodig met springen..!!

Misschien zou je eerst eens ontspannen (dressuurmatig) kunnen gaan rijden, voordat je gaat springen. Als je pony ontspannen voor je aan het werk is, is het misschien ook wel makkelijker om hem te laten wennen aan de zweep.

Dit zin allemaal puntjes waar ik aan moest denken toen ik dit topic las. Misschien kan je er iets mee. Je hebt een hardstikke leuke pony onder je kont, dan wil je daar toch ook zo goed mogelijk mee leren rijden. Heel veel succes ermee!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:42

Waarom open je in godsnaam een topic?
Iedereen geeft je raad en advies en commentaar op je rijden.. hier ben je het niet mee eens.
Blijf lekker eigenwijs en ga zo door je pony de vernieling (qua rijden) in te helpen!!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:23

Ik heb het niet fout, jij wilt advies, dat geef ik en dan zeg je dat ik het fout heb. Ik vind dat je nog jong bent, weinig ervaring hebt met paarden/ponies en maar wat aanklooit. Jammer van je pony, die verdiend beter. Ik ga mijn energie wel voor mensen gebruiken die echt hun paard ( en zichzelf) willen helpen.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:28

Jetta schreef:
Ik heb het niet fout, jij wilt advies, dat geef ik en dan zeg je dat ik het fout heb. Ik vind dat je nog jong bent, weinig ervaring hebt met paarden/ponies en maar wat aanklooit. Jammer van je pony, die verdiend beter. Ik ga mijn energie wel voor mensen gebruiken die echt hun paard ( en zichzelf) willen helpen.


Precies!!
Ik wil ook geen betweter zijn of zo over komen, maar wat ik wél weet is dat degene die hier advies/raad/commentaar geven (waaronder ikzelf) al heel wat jaartjes meedraait met paarden en de nodige ervaring heeft (en vroeger véél geluisterd hebben naar degene mét ervaring)!!

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 19:05

Jetta schreef:
Ik heb het niet fout, jij wilt advies, dat geef ik en dan zeg je dat ik het fout heb


Hoe kan jij nou weer weten hoe ik op m'n pony ga zitten..
Hoe weet jij dat ik dan denk.. oh dat wordt weer crossen.
Want zo ga ik niet op mijn pony zitten hoor..!!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:15

ik denk dat dit topic beter niet geopend had kunnen worden...

Jij of je zusje (ben even de draad kwijt Haha! )
vroeg of wij commentaar hadden op het rijden, commentaar hadden we genoeg, maar om het niet zomaar erbij te laten gaven we je ook adviesen.
Want aan doelloos commentaar alleen heb je natuurlijk niets.

Dan als wij opmerken dat een hulpteugel verkeerd wordt gebruikt of andere tips geven om jou te helpen je pony beter te kunnen rijden krijgen we steeds een tegen antwoord. Op zich is dat ook niet zo erg, want wij zien alleen foto's en dan kan je nog weleens fout oordelen...
Maar de tegen antwoorden zijn veelal niet goed beargumenteerd of tegenstrijdig... daarom vraag ik me af wat jij (/jullie) nou met dit topic willen bereiken? commentaar krijgen, en er een discussie ui voort laten vloeien of serieus commentaar en advies krijgen waar je echt iets aan hebt?

Als ik zelf rij foto's plaats (en mensen pas op want ze komen er eerders aan Clown ) vraag ik zelf altijd om commentaar en daarbij een oplossing, zodat ik het kan verbeteren Lachen
En stel dat ik geen zin heb in commentaar, komt nooit voor want anders kan je dingen die je zelf niet meer opmerkt niet verbeteren, zou ik daar zeker niet naar vragen, en er zelfs zoiets bijzetten als: ik weet dat ik op deze foto's niet goed rijd... maar houd jullie reacties bij mijn paard ofzo hahahaha *LOL*

Dus probeer serieus in te gaan op ons commentaar/adviesen of temp even en vraag of ze dit topic sluiten... want dan gaat het namelijk nergens meer over Knipoog
Er word dan namelijk naar commentaar gevraagd, en dat willen jullie dan eigenlijk helemaal niet horen Haha!

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:18

madie88 schreef:
achja beschouw dit topic maar als gesloten ofsow want hier schieten we ook nix mee op.. alleen maar gezeik over die thiedemann terwijl dat helemaal niet de vraag was..

anders was het topic wel.. commentaar op mijn rijden met thiedeman..!!


Bij het rijden hoort ook de keuze of je met zweep, hulpteugel, sporen, etcetera.. rijdt!
( Scheve mond Verkeerde keuze in dit geval.)


Waarom neem je niks van onze opmerkingen aan? we willen je aleen maar helpen.
En het enige wat jij/jullie doen is de tegenaanval inzetten.
Ik bedoel; je wil hier toch wel wat aan verbeteren.. Verward

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:51

Locanda schreef:
Ik bedoel; je wil hier toch wel wat aan verbeteren.. Verward


Denk et niet gezien hun reacties!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:08

Oké, volgens mij is inmiddels alles wel gezegd wat gezegd kan worden. Commentaar is gegeven, (goedbedoelde) adviezen ook.

Het is bekend dat als je een topic opent met de titel: wie heeft er commentaar op mijn rijden/pony/zithouding/nieuwe kapsel, je een hoop reacties kunt verwachten. En ja, ook negatieve of reacties die je niet aanstaan. Dat is het risico van het openen van een "commentaar-topic".

Omdat dit topic zachtjesaan de verkeerde kant op gaat, doe ik hier een slotje op.