Galop....te weinig grip???

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzy

Galop....te weinig grip???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 09:22

Marco zijn galop is niet zijn sterkste gang, hierin is hij dan ook vrij moeilijk te rijden. Vooral thuis in de bak of in de les krijg ik maar moelijk een mooie galop in een drietakt en loopt hij of met korte pasje, of racend uit elkaar en maakt zich behoorlijk sterk.
het verbaast mij dan ook enorm dat hij op concours dan ineens wel fatsoenlijk kan galopperen, op twee pinken te rijden en netjes in drietakt. Ook naar voren en terug rijden is goed mogelijk.
En nou vroeg ik mij dus af hoe het kan dat hij thuis dan zo sterk wordt en het niet lukt. Op concours rijdt ik altijd met kalkoenen achter, zou het er dan aan kunnen liggen dat hij thuis te weinig grip heeft? Thuis rijd ik gewoon op het zand...

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:46

dat moet in principe niet zo uitmaken..
misschien is de bak te zwaar?
als je thuis op gras rijd doet ie het dan ook?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:21

thuis met kalkoenen gaan rijden en kijken wat ver verschil is...
dan weet je of het aan de bodm ligt

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:35

lijkt me stug.
waarschijnlijk doet hij (of jij Knipoog ) op wedstrijden beter zijn best wordt ie natuurlijk bekeken en een beetje gestres enzo. veel paarden zakken tijdens de training een beetje in, maar lopen met wedstrijd de sterren van de hemel.

instructie bij 'probleem'paarden omg. Amsterdam/Utrecht Klik hier voor informatie! of via PB

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie