Wat zijn jullie "rijtechnische" problemen (HAFFIE)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Wat zijn jullie "rijtechnische" problemen (HAFFIE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 20:49

Ik vroeg mij af of/en zo ja welke rijtechnische "problemen" zijn? Max heeft nog redelijk veel moeite met de galop en als ik zo'n beetje rondkijk op Bokt ben ik volgens mij niet de enige...


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:25

halthouden en aan de teugel houden.
linker stelling vragen en rechter stelling vragen.
binnenkomen erg slingerend.
rustiger draven

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:47

Mijn grootste probleem met Hof? Dat hij niet harder wil werken dan dat hij nodig vind, en dan komt ie dus ontzettend in opstand... Verdrietig

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:45

Hoort dit niet bij Rijtechnische problemen?
*Weet niet hoe je een link naar dat topic plaatst..*

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:17

dressuur:
loopt ze nog weleens te veel op de voorhand en ik ben aan het oefenen om meer oprichting te krijgen, wat ook niet altijd goed gaat.

springen:
soms wil ze veel te hard en ze is soms moeilijk terug te rijden.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:49

Hoewel het specifiek over haffies gaat, is dit meer iets voor RT Knipoog

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:15

Bij Aline lukt de galop nooit zo goed..
En bij Jolinda weet ik zo ff niet..

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:18

Halthouden, ontspannen en aan de teugel blijven lopen, ook met de overgang naar galop. In galop meer terugrijden.

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:23

mijn merrie moonlight kon 2,5 jaar geleden stappen en heel ongebalanceerd draven. Een jaar geleden ben ik haar regelmatig gaan rijden en heb ik lessen genomen. Eerst meer voorwaarts gereden, achterhand sterker maken en geconcentreerd op de draf. Ondertussen ook verkeersmak gemaakt. Op die buitenritten, heb ik haar op lange rechte zandpaden leren galoperen. Eerst alleen rechtergalop, inmiddels kan ze ook links aanspringen.
Ook springen vond ze eerst erg eng, dan remde ze af en ging er in stap overheen (vraag me niet hoe), maar inmiddels ziet ze daar ook de lol van in en gallopeert ze er opaf.
haar achterhand is nu mooi sterk en ze heeft een goede balans, een goed tempo, maar ze kan nog niet goed versnellen, al gaat de middendraf nu wel beter.
Alleen is ze nog een enorme doos met "enge"dingen, alles wat onverwacht is(vreemde paarden, rare geluiden, dingen die vallen of opengaan) daar reageert ze best wel extreem op, dus dat moet ik nog ff trainen Knipoog

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:21

mijn benen eraan houden, ben nogal snel moe.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:57

oh dat wisselt met de maand iedere keer stuiten we wel weer op iets moeilijks waar we moeite mee hebben en veel aan moeten werken. over het algemeen is de linker kant de zwakkere kant en dan met name de rechte lijnen, omdat hij moeite heeft met die buiging en daardoor snel door mijn been heen loopt is het moeilijk om hem recht te houden, maar hier wordt hard aan gewerkt.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:04

Het recht krijgen en vooral het recht houden van mijn paarden.

af en toe.......

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:36

Ik heb teveel rijtechnische problemen om op te noemen. Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:43

Mijn rijtechnische probleem is mijn hele houding Haha!
Mijn handen zijn al zwaar verbeterd, ik schiet niet meer zo snel naar voren ook, maar mijn hakken en tenen mogen nog steeds beter, maar ook daar werken we aan.

Ik zou de dingen waar Par moeite mee heeft niet eens echt een rijtechnisch probleem willen noemen.
Ze vind linksom wat moeilijk, ook daar werken we aan en ze gaat met sprongen vooruit, ook goed aanspringen op die kant heeft ze moeite mee.

Ben er verder van overtuigt dat als het even neit goed gaat met wat dan ook dat het mijn eigen schuld is, achteraf is dat dus ook vaak zo.
Welke dommerd verwacht dan ook dat het paard kan ruiken dat je niet wilt dat ze naar binnen valt Haha! Kortom, wederom mijn fout....had ik mijn binnenbeen er maar aan moeten houden.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:12

Ook ik met de galop, buiten niet maar in de bak wil het aanspringen en het doorgaloperen wel eens een probleem zijn maar dat word gelukkig steeds minder

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:09

ik ben Samdara nu bezig dr van alles aan te leren, en ja dan mag je nog niet klagen als er een keer iets niet goed gaat he , haha
maar t grootste probleem nu is dat we niet op 1 hetzelfde tempo blijven

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:42

Ik rijd nu twee paarden. Eibert (hengst van drie) net in gereden. Niet echt rt-problemen mee zit alleen nog beetje vast rechts. En lesly super fijn paardje maar work-aholic, moet nog wat rust gecreeërd worden

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:18

Meer de achterhand eronder. Vooral met de galop. Daardoor is de middengalop moeilijk voor haar

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:58

aangalopperen... Gister een wedstrijd gereden, kreeg op mijn protocol dat het ongecontrolleerd is... Dus daar moet nog heeeel veel aan gedaan worden

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:52

Bij mij is er nog zoveel wat beter kan.... maar ja wat wil je... we zijn ook nog maar vanaf maart serieus bezig met engels rijden en ze vind het ontzettend moeilijk.... daarvoor heeft ze een tijdje Western gelopen en daarvoor was ze een manegepaard wat helemaal 'verpest' is en nauwelijks basis heeft gehad. We zijn nu bezig haar die basis te geven en te corrigeren....

Onze moeilijke punten:

- Genoeg aanleuning en buiging houden.... madame probeert overal onderuit te komen waardoor goeie nageeflijkheid af en toe ver te zoeken is.
- Linkergalop... ze heeft al die tijd op een kant mogen galloperen en daar lopen we nu een beetje tegenaan.
- Stelling links en rechtsom

Iemand heel toevallig tips voor mijn problemen.... OK dan!

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 20:46

Pff... Lucht al heel erg op dat ik niet de enige ben die "problemen" met zijn/haar haflinger heeft Lachen Volgens mij is het in "stelling" lopen toch wel het meest genoemde probleem... Ik denk dat (bij mij dus) het aanspringen in de linkergalop daar ook veel mee te maken heeft...

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:36

Ik heb onwijs veel moeite met het stilhouden van mijn handen. Als mijn handen bewegen dan beweegt het hoofd van Mac ook. Het klinkt zoooooo simpel als iemand het tegen mij zegt, maar het is o zo moeilijk. Nou is het natuurlijk niet zo dat mijn handen alle kanten opgaan, maar ik hoef ze maar iets te bewegen en je ziet het meteen aan mijn paard. Gewoon heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel oefenen en constant tegen mezelf zeggen, handen stil, handen stil, handen stil. Haha!
Als iemand nog een tip weet , ik sta er voor open!!

Groetjes!!!

Glenn M1+11 :)

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:40

Trouwens, tijdens het opstappen ziet het er ook niet echt charmant uit Bloos . Ik heb van die korte poten en ik moet ze zo hoog optillen om bij de beugel te komen. Ik rek en strek altijd wat in het begin en dan maak ik mijn beugel wat langer. gaat een stuk makkelijker!!!! Knipoog Gaat nu nog moeilijker natuurlijk. Heb namelijk nieuwe leren laarzen gekocht!

Glenn M1+11 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 66 bezoekers