springen ipv rennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

springen ipv rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 00:43

Hoe laat je een paard in de galop springen in plaats van rennen?

Als ik mijn haf aangaloppeer, gaat hij eerst heel hard draven ( hij loopt zich zelf compleet uit elkaar) en daarna "rent" hij de galop in. Hoe kan ik hem in de galop laten springen, zonder dat hij zo achterlijk hard gaat draven?


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:38


I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:11

Hee, had ik het toch goed (ik heb eerst al op je andere topic gereageerd)!!!
Je moet hem beter aan de hulpen hebben. Toch maar een andere instructeur???
Werk eraan dat je pony nooit door je hand heen trekt. Dat is moeilijk bij een haflinger, maar dat moet wel je streven zijn. Dus als jij hem terug neemt, moet hij er niet tegenin komen. Als je hem dus zover hebt dat hij NOOIT door je hand heen trekt, gaat het aanspringen ook beter, want dan kun je hem terugnemen.
Ga gewoon niet galopperen voordat je hem beter aan je hand hebt. Want dan heeft het galopperen ook geen zin, als het toch fout gaat...
NOOIT kan natuurlijk niet, een paard is geen robot, maar het moet wel je doel zijn

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:05

Eigenlijk is het heel simpel:
Niet toelaten dat die eerst hard gaat draven, jij geeft de galophulp en dan springt hij aan.
Doet die dit niet en gaat die harder draven neem je hem terug naar je eigen draf tempo, en begin je opnieuw.

Als hij de galophulp snapt maar het gewoon makkelijk vind er in te vallen vanuit ene harde draf zou ik de galopshulp geven en als die niet meteen reageert een klein tikje erbij.
Par reageerde in het begin altijd meteen, toen kreeg ze een periode van eerst 5 stappen hard draven en dan erin hupsen, heb toen hetzelfde gedaan als hierboven staat en nu springt ze gewoon meteen aan als ik de hulpen geef.

Succes

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 17:09

ja, ik denk dat hij het makkelijker vindt om in de galop te hupsen... Als ik bijvoorbeeld buiten rij, kan hij vanuit stap aangalopperen... de kracht is er dus wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers