zadelmarkt urk ??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casper
Berichten: 131
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: voorschoten

zadelmarkt urk ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:38

Ik wil graag weten wat voor ervaringen mensen met zadels/hoofdstellen van zadelmarkt. nl hebben. Op de foto's zien de zadels er erg mooi uit, vooral de westernzadels en de prijzen zijn ook echt goed te doen. Daarom vraag ik me af of de kwaliteit wel goed is. Ik kan namelijk niet echt geloven dat spullen met zo'n prijs ook echt goed zijn. Als jij ervaringen hebt met zadelmarkt, zou je mij dan alsjeblieft willen mailen??

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:54

eeeeeey,

ik heb hele goede ervaring met zadelmarkt het is echt super goede kwaliteit en goedkoop ook ik vind het een aanrader voor iedereen groedjes marieke OK dan!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:56

als je de zoek functie gebruiktw zul je veel voornamelijk slechte ervarignen van zadelmarkt vinden.

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:58

waarom is het voor jou een slecht iets dan ik heb veel plezier van mijn dressuur zadel en austrailian stock saddle

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:54

Gebruik de zoekfunctie maar eens en dan betwijfel ik of je er nog heen gaat. Je kan dan beter een tweede hands merkzadel kopen.

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:08

waarom moet altijd alles een merk zijn merkloos is toch ook goed moet je altijd merk kleding hebben om op te scheppen ofzow ik heb een levis broek ik heb een anky shabrak ik heb een kieffer zadel en ow ik ben zow geweldig ik vind het nergens op slaan merken kunnen ook minder goed zijn en merkloos kan ook goed zijn in dit geval wel iniedergeval!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:54

Haffiegirl, merkkleding kun je niet vergelijken met een zadel.
Door geen merkkleding aan te trekken kun je geen schade aan jezelf aanbrengen.
Bij een paardenrug ligt dat anders.
Waarmee ik niet wil zeggen dat een merkzadel altijd beter is dan een merkloos zadel.
Het gaat om de kwaliteit, en voor 150 euro nieuwprijs kun je helaas geen perfect zadel kopen.
Kwaliteit heeft zijn prijs, zo heeft bijv. alleen een goede boom al een behoorlijke prijs, om nog maar te zwijgen over de pasvorm.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:05

ik heb zo'n zadel gehad, de 2144, en kan maar 1 ding zeggen: Niet Doen!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:01

Joehoe... nog een topic over de zadelmarkt..

Alsjeblieft gebruik de zoekfunctie dan kun je ong 3000 keer lezen waarom je geen zadel van de zadelmarkt wil hebben.. Als je dit heb gelezen kun je je eigen conclusie trekken..

Veel succes OK dan!

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:11

iedereen heeft zijn eigen mening over zadelmark ik heb een goed zadel gehad van ze en hebben jullie dan wel je paard mee genomen om het zadel te passen dan?????
ik heb een goed zadel goeie dekens en goeie hoofdstellen punt uit klaar

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:21

Ben je familie ofzo??? Die zadels en hoofstellen zijn daar gewoon prut en dat kan ook niet anders voor die prijs. Maargoed als jij de rug van je pony kapot wil rijden.. ga je gang, anders mensen vertellen hier hun mening, en die is niet zo goed als die van jou..

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:23

waar slaat dat nou weer op ik heb een goed passend zadel voor mijn paard gekocht ik uit mijn mening en nou maak jij mijn mening belachelijk. het is geen prut voor mij is het goed spul goede spullen hoeven niet altijd duur te zijn

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:24

waar slaat dat nou weer op ik heb een goed passend zadel voor mijn paard gekocht ik uit mijn mening en nou maak jij mijn mening belachelijk. het is geen prut voor mij is het goed spul goede spullen hoeven niet altijd duur te zijn

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:31

No offense, haffiegirl, maar de zadelmarktzadels staan nu eenmaal niet bekend om hun goede pasvorm en kwaliteit, dat heeft niets met snobisme te maken Lachen

Wat jij een goed passend zadel vind kan een zadelmaker wel erg slecht vinden liggen, of je moet zoveel ervaring hebben met zadels passen dat je op je eigen oordeel af kunt gaan Tong uitsteken

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:34

ik heb mijn instructrice meegehad die heeft deurne gedaan zou die nou niet weten wat een goed liggend zadel is ik vertrouw erop dat mijn zadel goed ligt jullie oordeel van negativieteit kan me nix schelen ik ben er heilig van over tuigt dat het goed ligt

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:41

Nou dan is het toch klaar voor jou Doei, doei

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:43

cker weten mzzzzzl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:43

Haffiegirl, misschien is het beter als je een wat andere toon aanslaat.
Een beetje minder in de aanval / verdediging gaan mag best.
Iedereen mag z'n mening geven (jij natuurlijk ook !) maar respecteer ook de mening van de andere bokkers Knipoog

Casper heeft inmiddels vast wel gelezen en begrepen dat je een tevreden gebruiker bent.
En zo heeft Casper ook vast de zoekfunctie gebruikt en is daarbij andere meningen tegengekomen.
Aan Casper de keuze wat hij/zij met deze informatie doet, mijn mening lijkt me inmiddels bekend en daar wil ik het graag bij houden.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:47

Wat een zinloze discussie zeg. Iedere kip kan wel Deurne hebben gedaan, maar dat zegt nog niets over het feit of zij ook verstand van zadels heeft. De enige die dat met recht kan zeggen is een zadelmaker met diploma.
On-topic: Goed leer is duur (kijk maar naar leren schoenen). Voor een normaal paar leren schoenen betaal je al gauw €100. Hoe kan je dan een goede kwaliteit zadel (=10x zoveel leer) kopen voor dezelfde prijs????
Absoluut onmogelijk.

SLOTJE???

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:49

haffiegirl schreef:
ik heb mijn instructrice meegehad die heeft deurne gedaan zou die nou niet weten wat een goed liggend zadel is ik vertrouw erop dat mijn zadel goed ligt jullie oordeel van negativieteit kan me nix schelen ik ben er heilig van over tuigt dat het goed ligt


Dat vind ik niks zeggen hoor, sorry.. Ik maak jou mening niet belachelijk, dat doe je zelf al, door zo te reageren.
Een instructrice is geen zadelmaker dus heeft er lang niet zoveel kijk op, hier ben ik ook een keer de fout mee ingegaan..

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:54

ik vind mijn zadel goed liggen duzz hou nou eens op om de heletijd met zijn allen mij aan te vallen omdat hier warschijnlijk de enige ben die blij is met een zadel die past en niet te duur is ik ben allang blij dat hij past want hij gebruikt nu einedlijk zijn rug dat kon hij bij mijn vorige zadel(van kieffer waar we het paard ook mee hadden genomen en volgens die kerel paste) niet. maar goed ik reageer hier toch niet meer op duzz hou maar op met in de aanval gaan groetjes!!!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:58

Ik ga nergens in de aanval, dat doe je toch echt zelf.. Kijk als jij blij bent met je zadel vind ik het prima, maar over het algemeen is de kwaliteit prut daar..
Ik zelf heb genoeg ervaring met slecht passende zadels en wat je daarmee kan aanrichten..

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:09

De zadels van zadelmarkt worden inderdaad gemaakt van heel goedkoop leer. Als leer namelijk bewerkt wordt, om het soepel te maken, worden er dunne laagjes vanaf geschraapt. Het leer waarvan de zadels van zadelmarkt gemaakt zijn, is gemaakt van die laagjes, die op elkaar gelijmd zijn, om zo een dikker stuk leer te krijgen. Je kunt er dus donder op zeggen dat de kwaliteit te wensen over zal laten.
En een goed zadel maken kost nu eenmaal wat, goed materiaal is duur, goede arbeid en arbeidsuren ook. Neem je dus minder goed materiaal, laat je het maken door iemand die er niet voor geleerd heeft, en zorg je voor een snelle (en dus vaak minder zorgvuldige) productie, dan zijn je kosten niet hoog, en kun je zadels dus goedkoper aanbieden.
Je gaat mij niet vertellen dat het anders is....

Een goed 2e hands zadel hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn, ik heb pas een 2e hands dressuurzadel gekocht voor €300,-, wel een wat ouder zadel, maar in prima staat en het ligt perfect.
En anders misschien een wintec of Thorrowgood zadel (kunststof)? Zijn een stuk goedkoper, maar wel goede zadels.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:55

ik heb er een Australian Stockzadel en een westernzadel gekocht en ben er supertevreden over!

Ik heb een catalogus liggen van http://www.downunderweb.com
en daar staan precies dezelfde stockzadels in, zelfs dezelfde onderkant (dat rare kleurtje blauw)

Het is alleen jammer dat ze geen losse onderdelen verkopen (singels en zo)

We hebben er een deken voor een pony gekocht en die is ook prima.

Een bekende zadelmaker uit Hilversum die bij iemand op stal een zadel kwam passen heeft toevallig naar het stockzadel gekeken en vond het prima liggen, dat is dus mazzel, want ik heb er de ballen verstand van, ik ben geen zadelmaker Schijnheilig ....

Naar het westernzadel wordt volgende week gekeken door ene Eveline, dat zadel heb ik gekocht voor langere recreatieve ritten, die ik t.n.t. nog niet gemaakt heb.

Ik heb een paard met een wat afwijkend model: net een skippybal zonder handvat: rond en zonder schoft en mijn veelzijdigheidszadel van bekend merk gleed er steeds af, werd ook afgekeurd door de zadelmaker, maar hij wist het verder ook niet Verward

Nu is het zadelprobleem opgelost dus bij mij tenminste

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:05

Misschien zijn de Western en Australian Stock zadels van betere kwaliteit dan de Engelse zadels, smurf, ik kan me dan alleen niet voorstellen waar de winstmarge weg moet komen met die prijzen Scheve mond