in galop in de bocht naar binnen vallen !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

in galop in de bocht naar binnen vallen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 08:57

hoi

op de manege rijd ik op een heel mooie paint horse het is een western paard.is heel fit en galopeert erg graag ( te graag ) in galop wilt ie iedereen inhalen en valt dus echt heeel erg door de binnenbocht heen.
iedereen kijkt me dan chagie aan Bloos .
het gaat al beter maar ze blijft naar binnen vallen.ik probeer met mijn benen enzo hulpen te geven maar het lukt me nog niet 100 %.

heefd iemand tips ??

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:39

hoi,
als je hem nu eens probeert in te houden, want als hij er voorbij gaat is er maar 1 manier als er al een ander paard op de hoefslag loopt en dat is er binnendoor langs gaan. Of doet hij het ook als er niemand anders in de bak rijd?

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 12:18

ja aleen in de bak doet ze het nog een beetje.maar niet zo erg.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:28

goed je binnenbeen eraan en op 2 teugels contact houden.
Vaak gaan mensen alleen aan hun buitenteugel trekken maar dat heeft geen zin.
Houdt hij ook zn buitenteugel vast of niet?

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:22

Binnenhand iets omhoog en als het ware over de hals(dus naar de buitenkant) brengen. Beetje moeilijk uit te leggen maar het werkt wel. En natuurlijk goed je beide benen eraan houden en hem inderdaad niet te snel laten galoperen door je buiten teugel er goed aan te houden.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:52

maykie schreef:
Binnenhand iets omhoog en als het ware over de hals(dus naar de buitenkant) brengen. Beetje moeilijk uit te leggen maar het werkt wel. En natuurlijk goed je beide benen eraan houden en hem inderdaad niet te snel laten galoperen door je buiten teugel er goed aan te houden.


Volgens mij mag die hele binnenhand niet OVER de hals heen. Wel omhoog brengen, maar niet OVER de hals. Dan gaat de hele werking verloren is mij altijd geleerd. Nooit gecontroleerd, maar toch.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:56

Ga zelf niet mee in de scheef door de bocht scheuren van je paard. Maar blijf er recht boven zodat je haar corrigeert. Goed je teugels en benen eraan. Binnenhand ietsje omhoog. Veel oefenen voor de verbetering van de balans

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:58

hetgeen maykie zegt is waar door je binnenhand omhoog te brengen en naar de buitenkant , neem je zijn schouders mee zodanig dat hij terug recht komt ! en inderdaad dit werkt echt super !!

groetjes

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:05

Myra1 schreef:
Volgens mij mag die hele binnenhand niet OVER de hals heen. Wel omhoog brengen, maar niet OVER de hals. Dan gaat de hele werking verloren is mij altijd geleerd. Nooit gecontroleerd, maar toch.


Je hand over de hals brengen is zowiezo niet nuttig en buiten dat verkeerd. Het kan een keer voorkomen bij bepaalde rijstijlen maar niet bij dit probleem.