wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 02:45

Hoi als ik met mijn pony uitgestrektedraf wil doen, vind ik dat het erop lijkt dat ze niet netjes aan de teugel blijft, doordat ze dr rug wegdruk.
en ze kan wel heel netjesde middendraf doen dat doet ze zonder moeiten, maar zodra ik de uitgestrektedraf wil doen dan voel ik zo die rug inzakken (wegdrukken) en dan doet zie gelkijk die kop in de lucht!!

wat kan ik hiet nou aan doen om ervoor te zorgen dat ze dr rug niet weg drukt en netjes aan de teugel blijfT??

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:46

veel (schijn)overgangen gaan rijden
en met oefenen steeds maar kleine stukjes verruimen, dus niet alleen op de diagonaal die middendraf oefenen !

door telkens maar een pas of 5 te strekken, krijgt ie de kans niet om zijn rug weg te drukken en die kop omhoog te gooien

het is gewoon een teken dat ie rijtechnisch nog niet goed genoeg loopt!

maar beter is om even te overleggen met je eigen instructrice / teur Knipoog

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:09

zo te horen laat je je paard uit elkaar vallen. bij het uitstrekken is het de bedoeling dat je een bepaalde vorm van verzameling wel vast houd. de motor moet in de achterhand blijven en vanuit de achterhand vertrekken. als de achterhand eronder blijft kan hij nooit zn rug wegdrukken.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:56

ik denk dat jij je hulpen te snel geeft voor je paard. Bouw het in kleine stukjes op, steeds een beetje meer. Oefen het op de diagonaal, in de hoek bereidt je je pony voor op de uitgestrekte draf, en op de diagonaal stel je hem ercht en dan rustig aan opbouwen. beloon hem als hij netjes naar beneden blijft. Wat ook het probleem kan zijn is dat jij tijdens de uitgestrekte draf je handen ongemerkt aanspant, zodat het paard geen kans heeft om zijn hals wat langer te maken en dus gaat hij met zijn hoofd omhoog. Vraag raad aan je instructrice. Succes

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 23:32

heel erg bedankt voor jullie reactie's, maar ikkan verlopig toch de eerste paar manden(half jaar misschien) niet rijden, staat een topic over biij vevrslag van de dag!
maar nogmaals heel erg bedankt!

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:20

Uitgestrekte draf is een uitvloeisel van de middendraf. Zo te horen is ze gewoon nog niet aan de uitgestrekte draf toe. De middendraf gaat wel, dus die moet je steeds iets verder uitbouwen naar de uitgestrekte draf.
Er is geen knopje voor de uitgestrekte draf. Die balans moet ze krijgen door steeds iets meer te vragen, dus de middendraf steeds iets verder te ontwikkelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers