paard springt fout aan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

paard springt fout aan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 15:19

hey allemaal, ik rijd op een manege en ik rijd het vaakst op Mickey, het is mijn lievelingspaard. maar dit paard is het zoo gewend om verkeerd aan te springen, dat het mij echt nooit lukt om hem goed te laten aanspringen. Het is alleen op de linkerhand, op de rechterhand springt hij altijd goed aan. Op zich heb ik er niet zo heel veel problemen mee, want ik rijd meestal de wedstrijd op mickey en als ik dan een keer fout aanspring en voor de rest gewoon netjes rijd, kan ik die ene 3 wel weer ophalen, maar toch staat het slordig. Ik zou graag een keer goed aan willen springen. Ik stuur hem scherp de hoek in en vraag stelling, ik doe mijn buitenbeen achter de singel en mijn binnenbeen erop en toch gaat het fout! hoe vaak ik het ook probeer het lukt gewoon niet. Boos! heeft iemand tips voor mij?
alvast bedankt!
xx marissa

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...


Plutinda
Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:59

Door vanuit een kleine volte aan te springen in de galop. Springt hij fout aan, dan opnieuw een volte rijden en weer proberen. Zo proberen te oefenen. Werkte bij mij en mijn leasepaardje wel.

Succes ermee.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 16:05

dat heb ik geprobeerd.. maar het wil echt niet.. Boos! en tijdens de proef op de wedstrijd kan ik hem volgens mijn instructrice beter door laten galloperen want anders word ie vervelend en gaat ie kloten...

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:44

helaas omdat dit nooit consequent word gedaan, zal hij het bij jou ook niet op de goede wijze gaan doen .

op het verkeerde been lichtrijden, en stelling naar buiten nemen als je aanspringt.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 16:48

njah.. bedankt iig voor jullie reacties..

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

capopjekop

Berichten: 30587
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:35

Plutinda schreef:
Door vanuit een kleine volte aan te springen in de galop. Springt hij fout aan, dan opnieuw een volte rijden en weer proberen. Zo proberen te oefenen. Werkte bij mij en mijn leasepaardje wel.

Succes ermee.


dat deed ik in het begin ook. amber wil bij mij nog weleens fout aanspringen als ik mijn binnenbeen niet genoeg aan druk. ik moet op sommige momenten echt heel goed doorkomen en dan doet ze het goed. en vervolgens heb ik die hulp verfijnt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:50

naar buiten stellen met aanspringen.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:56

Je kunt het beste stelling naar buiten aan nemen en goed op je buitenbeugel gaan leunen zodat je het binnevoorbeen meer de ruimte kunt geven om naar voren te komen.

Ik ben het trouwens niet met je instructeur eens.
Als je niet hersteld in de galop krijg je voor het aanspringen een 3 de volte een 3 en als je pech hebt voor de overgang terug nog een 4 omdat het vanuit de verkeerde galop was.
Als je het blijft proberen en hij zit ineens goed krijg je zeker in de B vaak een hoger cijver omdat je iig je best hebt gedaan om het te herstellen.
bovendien laat je zien dat je het ook hebt gemerkt dat je verkeerd zat.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:36

Ninla springt links nooit goed aan,verkeerd ingereden Scheve mond zei de vorige eigenaar Boos!
Maar we trainen gewoon en maken de linkerkant sterk en heel soms springt ze goed aan. Lachen

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:05

ik heb daar ook wel eens last van!! ik heb raad gevraagd aan mijn instructeur en die heeft mij toen geholpen daarmee. Ik moest op mijn linkerzitknobbel gaat zitten en duidelijk voor me uit kijken! Vooral niet in mekaar zakken, zorg dat je je schouderbladen naar elkeer toe trekt en overdreven naar voren kijkt. Beetje binensteling is handig, buitenbeen naar achter en als het goed is springt hij goed aan... een ander trucje is aanvoelen wanneer het moment goed is, je moet altijd een stukje doorzitten, en dan aangallopperen, bereid goed voor, en als je paard wat eerder klaar is om aan te springen vooral doen! zo kan je toch nog een cijfer halen voor de overgang en kun je je volte wel netjes maken. Zo doe ik dat ook wel eens Knipoog Een ander trucje, om het paard te leren wennen aan de gevraagde galop: op de 'verkeerde' hand gaan rijden en als je paard dan vereerd aanspringt direct van hand veranderen, zonder over te laten springen. Laat zo even een tijdje galopperen, en maak een overgang naar de draf en meteen weer naar galop, vergeet niet netjes te gaan zitten en je paard niet in zijn bewegingen te storen, veel succes!

leougly
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:17

Mijne sprong ook altijd verkeerd aan. Maar na veel trainen doet ze het nu goed. Nu ik mijn binnen heup heel overdreven naar voren beweeg doet ze het goed. ook hielp het om haar in het begin te verrassen. Dus plotseling in galop aan te springen Vaak ging het dan wel goed, En dan heel erg belonen als het goed gaat. Als je longeert springt hij dan ook verkeert aan? Anders kan je het eerst aan de longe oefenen. En eigenlijk moet je nooit door rijden als je in de verkeerde galop zit, voor het paard is dat een beloning en snapt hij niet dat hij het eigenlijk niet goed doet.

Chiropractie voor uw paard.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:24

ik zal het proberen!! dank jullie wel allemaal!!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:48

hé leougly, dat indraaien met je heup is hetzelfde als wat ik bedoel met het op je zitbeenknobel gaan zitten Lachen maar dan makelijker uitgelegd

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:53

Je kan ook een balkje voor de hoek leggen als je dan van hand gaat veranderen, of een gebroken lijn rijd, of vanuit de grote volte komt en dan over het balkje draaft dan zal ze misschien in de goede galop aanspringen. Dit dan een aantal keren goed oefenen met de juiste hulpen geven.

21-5-2010 Luc geboren!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:05

mickey1989 schreef:
heeft iemand tips voor mij?

Hang je zelf niet naar binnen?

Let daar eens op en als je dat doet, niet meer doen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 11:18

nee! ik hang niet naar binnen!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 11:18

maar ik zal er op letten Lachen

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:37

Stelling aannemen naar buiten zodat de binnenschouder vrijkomt buitenbeen naar achteren en duw je paard dan met je binnenbeen in galop, desnoods je paard met overdreven stelling naar buiten zetten en dan aanspringen. Geen stelling naar binnen vragen want dan maak je de verkeerde schouder vrij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26 en 12 bezoekers