Aan de buitenteugel rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:41

Ik leer mijn verzorgsters in eerste instantie meer met de buitenteugel en minder met de binenteugel te gaan rijden. Bijna al die meisjes werken namelijk terug met binnenteugel en laten de buitenteugel hangen waardoor mijn pony over de schouder wegloopt. Ikzelf houd licht contact, en naar gelang de situatie, ben ik achter gekomen, doe ik iets met een bepaalde hand. Hangt er maar net vanaf of hij zich ergens vastzet, en welke stelling ik hem...
De meeste manegemeisjes pakken hem ook snel te kort, dan zet hij zijn onderhals erop. Dus eerst lang laten. Vervolgens moet ik ze weer leren om wel contact te houden... Moeilijk hoor, dat rijden...

Bokkie
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 12:27

maar dan is je paard toch niet op je been, alleen maar op de hand??????????

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:26

Ikzelf rijd veel met mijn been, maar valt me op dat meeste manegemeisjes niet echt met benen rijden, alleen om te drijven... Mijn pony kun je helemaal met los teugeltje rijden, ljkt me duidelijk dat dat niet lukt als hij niet aan het been loopt... ls je hem dus alleen met teugel probeert naar beneden te rijden of hem te veel onder druk zet (veel been en lekker vasthouden) dan steekt hij zijn neus in de lucht, zet de onderhals erop en wordt heel sterk en dwars... Dat wil ik dus niet hebben! Dan maar aan los teugeltje... en op het been rijden!