steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:46

Joyce ik ken het verhaal met het ei maar als te goed!!

vraagje: heb je het zelf wel eens gedaan??
De theorie is leuk maar zie maar in de praktijk dat je bij een stijgerend paard een ei tussen zijn oren kapot geslagen krijgt.

joyce85
Berichten: 158
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:01

Ja ik ook, maar volgens mij snapte ik je niet helemaal goed over de pijn ?!

Als je paard omhoog komt, wat je meestal voelt dan probeer je het gewoon. Tuurlijk gaat het niet altijd goed. Maar als je paard zovaak omhoog komt tijdens het rijden dan kun je er op wachten.

Het was maar een tip !

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:08

pharagirlke schreef:
aramat: heb jij al ooit een paard met pijn vrolijk zien steigeren en lopen?
nou ik nog niet...pharaon heeft altijd die oortjes naar voor en altijd dezelfde glinsterende oogjes. dus pijn zal hij denk ik niet hebben


Ja vaak genoeg, paard van een vriendin van mij heeft ook pijn, die loopt vrolijk te springen en te bokken..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:13

Er zijn paarden met pijn die idd gewoon te vrolijk voor woorden zijn....dan toch het endorfine verhaal wat wordt aangemaakt als ze pijn hebben?

Ei tussen paardenoren heeft mijn staleigenaresse vroeger ook weleens gedaan....dier was levensgevaarlijk, ei mee met rijden, ze wist toch al bijna zeker dat die binnen 5 tellen omhoog zou komen Haha!
En gelijk pats, beest durfde daarna niet hoger meer dan een huppeltje...en zelfs dat vond die nog weleens eng.

Als je geen ei wilt doen *het is nogal een smurrie* heb ik hem ook al gehoort met een dun zakje met water en een punaise vastlijmen aan je hoofdstel, als die dan steigert douw je gewoon het zakje op de punaise, zelfde effect.