Door de hals; Het lukt gewoon niet meer :(

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sandy_

Door de hals; Het lukt gewoon niet meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 19:16

De laatste paar weken lukt het gewoon niet meer om Nienke door de hals te laten lopen. Ik weet echt niet hoe het komt. Het is een manegepaard dat weet ik ook wel. Maar normaal gesproken lukte het altijd wel. Nu als ze het uur ervoor heeft gelopen bij een ander en het gaat helemaal perfect bij diegene en ik ga er daarna op gaat het gewoon weer helemaal niet goed!! Ik vind het echt niet leuk en voel me er ook echt rot over! Heeft iemand advies van hoe het wel weer gaat lukken?

M'n topper voor altijd...♥Thomas♥

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:47

Wat zegt je instructrice hierover? Het is heel moeilijk om hier vanachter een beeldscherm wat over te zeggen. Zorg in ieder geval dat ze lekker actief loopt en vraag niet te veel met je handen. Misschien is het probleem wel dat jij teveel vraagt ipv te weinig.
Voor meer info over aan de teugel rijden: zoekfunctie of de sticy hier bij [RT].

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Mies2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:49

Meid maak je niet druk er zullen meer meiden haar niet naar beneden kunnen krijgen!!
Je moet je voor stellen dat jij al een uur voor een ander hebt gelopen heb jij dan nog zin om netjes te gaan nageven?
En misschien vraag je idd te veel aan haar waardoor ze in verzet komt...
En het dus gewoon verdomd om na te geven.
Groetjes en een knuffel en suc6!!!

ik reageer omdat ik je graag help!!

stekelroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:04

Misschien heeft het paardje weinig fut / zin meer als ie al een uur goed zijn best heeft gedaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:28

Als een paard op de juiste manier naar beneden komt, dan komt hij dat doordat hij over de rug en achterhand loopt. De achterhand moet dus actief zijn. Dan komt er buiging in de rug en buigt de hals ook mee naar beneden.
Als de pony moe is, zal ze moeite hebben met het rug- en achterhandgebruik en daarom niet goed naar beneden komen.

Een andere reden is misschien: Je wilt te veel. Dmv. ontspanning moet de nageeflijkheid komen, als je veel doet met je handen zijn er maar weinig paarden die naar beneden komen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:39

wat is door de hals te laten lopen?

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie