Gaat het dan ook nooit een keertje goed??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:25

Africhtingsstal.. hm weet ik niet. Dan wordt ze misschien wel goed doorgereden, maar uiteindelijk moet ze toch naar mij luisteren toch? Ik denk dat ze haar daar er wel doorheen zouden kunnen rijden, maar ze is slim zat om te weten dat ze bij mij wel weer kan gaan klieren.


marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:59

misschien heeft het ook wel met het zadel ta maken dat bijv. niet goed meer ligt, je zei dat ze met longeren wel heel braaf is, en werk vanaf de grond, en alleen met rijden zo vervelend is.
informeer eens bij een zadelmaker, wat voor zadel be je erop liggen?
als ze al wat problemen met de rug gehad heeft kan deze wel extra gevoelig zijn voor bijv. slecht passend zadel.

tussen de oren slaan of op het hoofd absoluut niet doen!!!!!!
hier kun je grote problemen mee veroorzaken wie dit doet verdient zelf een klap tussen zijn oren!
mijn paard was onhandelbaar toen ik hem kocht, en waarschijnlijk veroorzaakt door zulke kortzichtige types die er alleen maar op los rammen om gedaan te krijgen wat ze willen
als het niks lichamelijks is of met zadel te maken heeft raad ik je ook aan om zo'n cursus freestyle/ natural horsemanship te gaan doen
www.emielvoest.nl
www.balingehof.nl
bij de laatste heeft mijn paard in training gestaan super paard vriendelijke mensen!
succes

momenteel paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:32

Het kan ook nog wel eens het zadel zijn ja. Had ik nog niet aan gedacht!! Thanks!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:26

LIL schreef:
Africhtingsstal.. hm weet ik niet. Dan wordt ze misschien wel goed doorgereden, maar uiteindelijk moet ze toch naar mij luisteren toch? Ik denk dat ze haar daar er wel doorheen zouden kunnen rijden, maar ze is slim zat om te weten dat ze bij mij wel weer kan gaan klieren.

Daarom zou je daarna ook op die stal les moeten krijgen met haar.

Op deze manier kan het iig niet doorgaan, dus je zult toch naar andere oplossingen moeten gaan zoeken.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:50

Vanavond ging het rijden eigenlijk wel weer goed..
Zodra ze met galop weer begon met klieren, heb ik gewoon haar hoofd omhoog getrokken, zodat ze niet zo snel kan gaan bokken. En heb ik haar een paar rondjes de bak door geschopt. Daarna in galop weer proberen ontspannen aan de teugel te rijden en goed mijn been eraan gehouden. En het lukte ook nog!! Daarna liep ze echt wel fijn!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers