Ze neemt mee in de maling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 12:02

Dientje neemt me nu ik weer rij pittig in de maling. Voor ons ongeluk begon ik echt het gevoel te krijgen en ging het echt lekker maar nu ik d'r weer op zit gaat het helemaal niet meer.
Ik weet ook wel waardoor het komt maar om er wat aan te doen is het probleem. Ik heb het gevoel en het vertrouwen nog niet helemaal terug. Maar onder tussen loopt zij zo maar wat te klooien.
Ik heb al niet te gelegenheid om iedere dag(of regelmatig) te rijden. En zondag was ik m'n singel kwijt(en stond zonder bij de club). Ik ben er toen maar zonder op 'gesprongen' en heb even gereden. Maar na zo'n ongeluk de 4e X er weer op zonder zadel(terwijl je pas voor de 2e keer zonder zadel er op zit) meteen aan de slag te gaan gaat niet.
Ik heb wel wat gestapt en gedraaft en gister ook wat gereden maar het gaat niet.
Iemand nog tips
XXX
Ciska

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:39

Ik denk niet dat iemand jou een tip kan geven als je niet even expliciet uitlegt wat er nu precies mis is met het rijden. Kun je hem niet genoeg sluiten, loopt hij met zijn hoofd te vervelen, loopt hij te traag etc?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 22:18

Ze loopt maar wat met d'r neus in de lucht en als er een paard loopt wat haar niet aan staat gaat ze aan de ren. Eerst liep ze heel goed en bleef het bij oortjes in d'r nek. Als er wat gebeurt langs de bak reageerd ze er meteen op en eerst zag ze het niet eens.
Volgens mij komt het gewoon omdat ik het gevoel en het vertrouwen in haar nog niet terug heb. Vandaag ging het ineens wel goed terwijl ze voor de les onwijs liep te klooien. Verward Verward
XXX
Ciska

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:36

Hai Ciska,
Het enige wat je, naar mijn mening, op dit moment kan doen is zorgen dat je zelfvetrouwen weer terug komt. Je kan je paard wel een het werk zetten, maar als het er niet overtuigend overkomt door je eigen onzekerheid, moet je er nog niet aan beginnen. Doe het dus rustig aan. Poets veel, tut vel, stap, draaf en galoppeer aan een rustig ontspannen teugeltje tot dat jezelf weer zeker genoeg voelt om alles op te pakken. Vergeet niet .....jij bent nog steeds de baas. Als je niet de baas kan blijven met moeilijkere oefingen, doe die dan nog niet. Hou het dan nog even simpel. Maar laat ze vooral geen loopje met je nemen, jij bepaalt nog steeds wat er gebeurd en niet het paard!!

Ik ben ook 6 weken geleden gevallen waarbij ik werveltjes in mijn rug heb gebroken, Ik heb er gister voor het eerst weer even 10 min op gestapt.......ook heel eng!!

Succes Knipoog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 10:05

Dat poetsen en tutten ben ik maar 2 weekjes mee gestopt(toen ik in het ziekenhuis lag en net thuis was en nog bijna niets kon). En als ik op Nimber(Dien d'r grote vriend) stap is er niets aan de hand. Dat is normaal een draak en probeerd je enorm uit normaal(nu eens stuk minder omdat hij in training is geweest).
En rustig aan lukt ook allemaal wel maar zodra ik aan de slag wil gaat ze klooien. Hopen dat ik kan volhouden hoe het gister ging. Zo lekker heb ik na m'n ongeluk niet meer gereden.
XXX
Ciska

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:49

Is een bijrijder voor 1 of 2 keer per week geen idee?? En ja.. Je kunt misschien ook wat les nemen. Ik weet niet echt heel goed wat je moet doen. Ik was vroeger ( 3 / 4 jaar geleden ) ook echt heel erg bang. Aan het begin niet, maar toen was ik er een keer afgevallen met een zware hersenschudding, en durfde ik niet meer te springen en als ze bokte stapte ik metteen af. Op een gegeven moment kon het niet langer zo, en heb ik heel veel les genomen, en ik ben nu al een jaar "genezen " ik rij weer alleen buiten en op de hei. Ik spring weer. En durf alles. Ik wete niet of jij ook bang bent. Maar in dat geval. Verschuil het niet, want dan kan niemand je helpen.
suces

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 13:34

iones is ook zo'n paard, oren in de nek en als hij de kans kreeg zou hij andere paarden nog aanvallen ook. dat is met de jaren heen minder geworden,. NIet omdat hij minder erg is, o nee.... eerder erger. Maar ik ben rijtechnisch zodanig handiger geworden dat ik zijn aandacht beter voor me op kan eisen, waardoor hij hiertoe minder in de gelegenheid komt. Ik denk dat jij nog te afwachtend rijd, je zou meer initiatief moeten nemen in het rijden. HEel veel overgangen achter elkaar maken, veel wendingen, niet te veel rechtuit rijden, voltes, achten, van hand veranderen. gewoon paard bezig houden.

Illusion4

Berichten: 55
Geregistreerd: 28-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 15:55

}> ik weet iets ik denk dat je wel een martingaal
hebt maar heb je al eens van een halsverlenger gehoord het is een vriendelijke hulpteugel die elastisch is hij zorgt ervoor dat het paard onderin loopt en niet naar boven kan maar als het hem verveeld kan hij zijn nek wel strekken Als je dit vaak doet zal het een gewoonte voor hem worden en zal hij het zelfs niet merken als je hem niet aan hebt Onder het springen MOET hij af

je maakt het over zijn hoofd door de bitringen en dan maak je het vast onder zijn buik aan de singel

-----------------------------------------------
Dat van dat je paard reageert als iemand bokt ofzo is je eigen schuld
Als jij gaat denken "O jee nu gaat hij schrikken ik zal de teugels maar wat vaster houden anders gaat hij vliegen" Dan denkt je paard o mijn baasje is van iets bang dan gaat ie meestal al met zijn oren zoeken
Heeft ie iets gevonden of merkt ie dat het erger wordt dan denkt ie Ojee ik ga wegrennen
Een paard is immers een vluchtdieren en voelt alles dat jij denkt en voelt
--------------------------------------------------
En hoe bedoel je wegrennen bij andere paarden??

NOUJA LEES DIT ALLES MAAR EENS EN PROBEER HET NA EEN TIJDJE ZAL HET BETER GAAN!!!
Haha! Clown blijf cool: Cool en wordt vooral niet Boos!
Want Oefening Baart Kunst Party!! en ga vooral niet twijfelen Scheve mond\

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 16:38

Ze rent niet weg van paarden maar er juist naar toe. Gewoon als we in de bak bezig zijn. Springen doen we niet meer met haar. Kijk maar in m'n profiel waarom.
Les heb ik al. En een bijrijder is niet zo'n idee. Ik ben de bijrijder al. Tenminste ik ben wel de enige die op haar rijd. Ze kan veel beter maar ik kan het er niet meer uit halen(kon ik voor ons ongeluk wel). En echt erg gaan bokken kan ze niet. Ik zou willen dat het het kon. Dat zou betekenen dat ze weer 100% is.