Problemen nageeflijkheid bij achterwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Problemen nageeflijkheid bij achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 16:38

De jonge pony die ik al een tijdje rijd, ging in het begin heel gemakkelijk achterwaarts, nageeflijk, en kon zo echt cirkels, rechten, alles rijden.
Maar nu wordt hij ook western gereden(door de eigenares die nog niet zo heel ervaren is maar wel hard haar best doet), en daar moet hij als hij niet blijft stilstaan, achteruit. Maar, dat wordt dan gevraagd door echt te friemelen met de teugels.
En nu als ik tijdens dressuur achteruit wil, dan protesteert hij ook tegen de hand, en is hij veel moeilijker in een mooie, vlotte achteruit te krijgen.

Verder als ik tijdens dressuur gewoon wil halthouden, wilde hij vroeger wel eens iets sneller terug vertrekken dan hij mocht. Dus dan moest hij bij western achteruit, en nu als ik wil halthouden, stopt hij, en gaat dan achteruit(aangezien hij niet vooruit mag voor ik dat vraag). Ik straf hem daar dan altijd voor door hem een tik(je) te geven, en dan staat hij terug stil, en gaat dan meestal wéér achteruit. Terwijl ik toch ontspan en vanvoor niet tegenwring.

Is er iemand die voor deze problemen een (betere) oplossing weet?


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:30

die van mij deed het pecies zoo.
blijf speels doen met je handen
als je hem naar het achterwaarts zet moet je eerst zoiezo zorgen dat ie op vier benen staat en niet met z'n hoofd tussen zijn voorbenen staat,
leg daarna je benen naar achteren en blijf flink speleln met je handen,
ga niet tegentrekken hoor, dat brengt weer andere dingen met zich mee.
suc-6!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 17:36

Maar door flink te spelen gaat hij denk ik juist nog harder protesteren, lijkt me ook enkel logisch, aangezien hij door dat spelen (bij western) zo is beginnen te protesteren bij achterwaarts...

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:13

Is het niet handig dat jullie samen bespreken hoe jullie de pony gaan rijden. Als hij door 2 verschillende mensen gereden worden, met hele andere hulpen, dan is dat voor hem heel verwarrend. Je kan haar misschien wel een keer helpen met rijden ( uit je verhaal ben jij een stuk ervarender ) zodat zij ook weet hoe jij hem rijdt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 39 bezoekers