Ezel aan de teugel rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:18

mij is ook altijd verteld dat zebra's ontembaar zijn

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:16

hahah, moeten we hier echt serieus op ingaan? ik heb nog nooit een ezel dressuur zien rijden Verward

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:48

danifur schreef:
hahah, moeten we hier echt serieus op ingaan? ik heb nog nooit een ezel dressuur zien rijden Verward

Waarom niet? Ezels zijn heel intelligente dieren, ik zou niet weten waarom ze geen dressuur zouden kunnen lopen!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:08

Feufollet schreef:
Waarom niet? Ezels zijn heel intelligente dieren, ik zou niet weten waarom ze geen dressuur zouden kunnen lopen!



en omdat ze inteligent zijn kunnen ze wel dressuur rijden??
ik zeg alleen dat ik nog nooit een ezel dressuur heb zien lopen, en er ook nog nooit 1 aan de teugel heb gezien

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:55

danifur schreef:
en omdat ze inteligent zijn kunnen ze wel dressuur rijden??
ik zeg alleen dat ik nog nooit een ezel dressuur heb zien lopen, en er ook nog nooit 1 aan de teugel heb gezien

En ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid aanwezig is omdat ze veel intelligenter zijn dan veel mensen denken. Of ze het ook daadwerkelijk gaan doen hangt af van degene die er op zit. Net als bij paarden.
Mijn reaktie was op jouw vraag of dit serieus genomen moest worden. Ja dus, waarom niet?

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:49

Feufollet schreef:
En ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid aanwezig is omdat ze veel intelligenter zijn dan veel mensen denken. Of ze het ook daadwerkelijk gaan doen hangt af van degene die er op zit. Net als bij paarden.
Mijn reaktie was op jouw vraag of dit serieus genomen moest worden. Ja dus, waarom niet?


nouja omdat ik het nogal een raar iets vind om te lezen, ik zeg toch niet dat het niet kan. En er zijn meer mensen die hier in dit toppic zich afvragen of ze dit serieus moeten nemen, val je die ook zo aan?

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:57

danifur schreef:
En er zijn meer mensen die hier in dit toppic zich afvragen of ze dit serieus moeten nemen, val je die ook zo aan?

Aanvallen Verward Waar heb je het in hemelsnaam over???
Jij vraagt of je het serieus moet nemen en ik beantwoord jouw vraag.
Wat is daar mis mee? Wil je geen antwoord? Stel dan geen vraag.

Daarbij had ik zelf de indruk dat veel mensen in dit topic het gewoon serieus nemen. En als je dan vind dat iemand aanvalt, zou ik eerder zeggen dat jouw vraag nogal minachtend klonk, niet echt vriendelijk tegenover mensen die ezels wel serieus nemen. Maar misschien bedoelde je het niet zo, dus heb ik het daar verder niet over gehad. Pas nu, nu je beweert dat ik jou aanval. Wat ik dus helemaal niet doe.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:01

Feufollet schreef:
Aanvallen Verward Waar heb je het in hemelsnaam over???
Jij vraagt of je het serieus moet nemen en ik beantwoord jouw vraag.
Wat is daar mis mee? Wil je geen antwoord? Stel dan geen vraag.

Daarbij had ik zelf de indruk dat veel mensen in dit topic het gewoon serieus nemen. En als je dan vind dat iemand aanvalt, zou ik eerder zeggen dat jouw vraag nogal minachtend klonk, niet echt vriendelijk tegenover mensen die ezels wel serieus nemen. Maar misschien bedoelde je het niet zo, dus heb ik het daar verder niet over gehad. Pas nu, nu je beweert dat ik jou aanval. Wat ik dus helemaal niet doe.


nee hoor, ik neem ezels heel serieus
maar ik snap je.. IMO kwam het alleen een beetje over als een aanval Lachen
sorry dan

ik zeg ook helemaal niet dat ik ezels niet serieus neem, maar ik heb gewoon nog nooit iemand gezien die dressuur op een ezel rijd, en dat is het enige wat ik alleen maar zeg, ik zeg niet dat het onmogelijk is.
maarja omdat ik het dus nog nooit heb gezien vroeg ik me inderdaad af of ik het serieus moest nemen ja

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:04

Een Ezel is helemaal niet gebouwd op dressuur! Heeft een veel te strakke, rechte rug Haha! Haha! Haha!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:18

gijsenkim schreef:
Een Ezel is helemaal niet gebouwd op dressuur! Heeft een veel te strakke, rechte rug Haha! Haha! Haha!


nouja het kan blijkbaar dus toch.
maarja het lijkt mij gewoon een raar gezicht Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:20

Het zal best wel dat er ergens een ezel rondloopt met dressuur aanleg Haha! Haha! Haha!

Ik vind ezels helemaal geweldig, te gekke dieren..... ik zal eerder een ezel aan huis nemen dan een paard Haha! Haha! Haha! maar om ermee te gaan dressuuren,............ hhhmmmmmmm lijkt me not

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:40

whaha, ik verkoop mick, en neem een ezel!!!
Die spring foto, is helemaal geweldig!!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:50

Als je die foto's kijkt op die sites die hier eerder in het topic genoemt zijn zie je hele grote ezels, ze lijken groter dan een d-pony! Bloos!
Ik dacht dat ezels heel klein waren en alleen Muildieren groot waren, maar dat is dus niet zo?

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:20

Annetje schreef:
Als je die foto's kijkt op die sites die hier eerder in het topic genoemt zijn zie je hele grote ezels

Dat zijn Poitou ezels. Franse ezels, dacht ik. Ze zijn ook langharig en echt een stuk groter dan de gemiddelde ezel.
Vorig jaar bij Goa (reizende paardenshow) hadden ze er ook eentje bij zich, die zagen we toen we de stallen gingen bekijken. Mooie dieren!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:30

Citaat:
Dat zijn Poitou ezels


vlakbij het weiland waar Morrie staat, staat zo'n ezel OK dan!
Als ie eenmaal begint met balken, houdt ie nooit meer op en de helft van de paarden bij ons op stal durft er niet langs, echt een gaaf beest, nog hengst ook.
De bedoeling was om muisdieren (of muilezels, ik weet het verschil nooit) te gaan kweken met hem, maar hij verrekt het om een paardenmerrie te dekken, hij kan het wel, want hij heeft vorig jaar een ezelin mogen dekken en nu is ie niet meer te houden Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:49

smurf schreef:
.
De bedoeling was om muisdieren (of muilezels, ik weet het verschil nooit) te gaan kweken met hem, maar hij verrekt het om een paardenmerrie te dekken, hij kan het wel, want hij heeft vorig jaar een ezelin mogen dekken en nu is ie niet meer te houden Haha!


Kruising tussen een muis en een paard? Haha!

Ik heb nooi geweten dat ezels zo veelzijdig waren eigenlijk... Leuk om te zien!!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:51

Citaat:
muisdieren

sorry muildieren natuurlijk, dat komt ervan als je doodmoe bent en nog zo nodig moet gaan zitten typen Bloos

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:51

Er zijn vele soorten grote ezels. De Poitou is er eentje van. Verder is er de Mammoth ezel, de Catelaanse ezel en zo zijn er nog een aantal verschillende soorten. De Catalaanse ezel heeft een stokmaat van 1.60.
Zelf heb ik twee Pyrenese ezels. Ze zijn nu twee jaar oud en ze zijn 1.42 stokmaat. Ze groeien nog tot 5 jaar oud dus er zal nog een stukje bovenop komen.
Een ezel heeft inderdaad een rechte rug maar ze zijn ondenkbaar soepel (veel leniger dan een paard). Volgend jaar gaan mijn ezels voor de koets en met een leeftijd van 5 gaan ze onder het zadel. Ik ga met ze western rijden, dus helaas, een dressuuurfoto zit er niet in.
Waarom je nooit een dressuurfoto (of westernfoto) van ezels in Nederland ziet, daar kan ik kort over zijn: Zowel de KNHS als de WRAN accepteren geen ezels voor welke wedstrijd dan ook .
Je mag niet meedoen met dressuur, aangespannen of op een show. Tja, dan houdt het al gauw op Lips are sealed .

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:31

wow ik zie dit topic net pas, maar wat onwijze gaaf, wist eigenlijk ook niet dat dit kon met ezels... nou mocht het ooit lukken wil er wel een keer foto's van zien lijkt me super gaaf *LOL*

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:35

gijsenkim schreef:
Het zal best wel dat er ergens een ezel rondloopt met dressuur aanleg Haha! Haha! Haha!

Ik vind ezels helemaal geweldig, te gekke dieren..... ik zal eerder een ezel aan huis nemen dan een paard Haha! Haha! Haha! maar om ermee te gaan dressuuren,............ hhhmmmmmmm lijkt me not


ja dat zal best!(er zal toch wel 1 zo een ezel zijn Haha!)
ik vind ezels ook heel leuk, maar ik denk niet om mee te dressuuren

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:40

Volgens mij is een muildier van een paardenmerrie-moeder , en een muil-ezel van een ezel-moeder ?

Wel leuk hoor die ezels , dat gebalk is wel grappig maar je wordt er knap gestoord van als er 1 met flink praatjes in de buurt staat ....pfoeh wat reikt dat Hiiii-hooooaaaa ver zeg Haha!

indiaan
Berichten: 90
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:51

Oja er rijden zat EZELS rond in de dressuur
zowel in de B als in de ZZ. Tong uitsteken Haha! Clown

ezeltje
Berichten: 31
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 10:00

indiaan schreef:
Oja er rijden zat EZELS rond in de dressuur
zowel in de B als in de ZZ. Tong uitsteken Haha! Clown


Hahaha wat ben je leuk.
je bent zelf een ezel . Haha!
onee een toch niet ezels zijn slimmer . Schijnheilig

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:02

indiaan schreef:
Oja er rijden zat EZELS rond in de dressuur
zowel in de B als in de ZZ. Tong uitsteken Haha! Clown


ja mijn ezel in de L1 Schijnheilig Tong uitsteken Tong uitsteken




(arm paard Tong uitsteken Knipoog )

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:46

Lijkt me leukl om een ezel aan de teugel te zien. Als het zover is en het lukt zet je er dan een foto van neer? Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Zelf heb ik 2 keer op een ezel gereden op vakantie. Maar daar moest je moeite voor doen om hem vooruit te krijgen Tong uitsteken