Hoe krijg ik mijn paard het best en snelst los?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:27

Er is verschil tussen buigen, dus gebogen zijn in de lijn van het figuur dat je rijdt, bijvoorbeeld volte. Dan is het hele paard op die lijn gebogen. Daarnaast heb je stelling, dit is hoofd/hals houding. Je vraagt idd stelling bij wendingen en begin volte. Rijd je de volte door, dan wil je meer buiging krijgen en zul idealiter van je binnenbeen naar je buitenhand rijden.
Je gewicht iets naar binnen brengen door je binnenzitbeenknobbel iets meer te belasten helpt het paard om te wenden. PAS ECHTER OP dat je daarbij niet inknikt in je heup, want dan zet je namelijk je gewicht naar buiten!

Rechtrichten zoals Astridh zegt is na aan het been naar voren altijd het begin. Je zult ook heel streng moeten zijn in het vragen van reactie. Tegen je been aanleunen of niet direct vertrekken op je kuit, direct oplossen. Vermoedelijk is het paard scheef en misschien ook vastgereden. Als je het paard dan als eerste rijdt, heb je idd je beschreven probleem. Afhankelijk van hoe vaak het paard op een correcte wijze wordt gereden zul je voortgang kunnen boeken.

Echter als je maar een keer per week rijdt en de rest van de week wordt bovenstaande niet gevraagd, is het mijn inziens niet redelijk om het paard dan toch dat ene uurtje los door het lijf te willen laten lopen. Ook zonde van je energie. Je kunt je dan wel richten op vlot voorwaarts en gehoorzaam aan de hulpen.

succes


manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:16

Bedankt voor de tips.......Het paard werd voorheen altijd wel zo gereden (is privepaard). Maar de eigenaresse kan niet meer rijden en zij is tevens eigenaar van de manege. Daarom wordt ze nu in de lessen in gezet. Maar ze kan het dus wel. Maar is inmiddels gewoon gewend om wat rond te sjokken. Zal haar nooit overvragen ofzo, maar ik wil graag ronde voltes en geen vierkantjes Knipoog.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers