ik heb een volgpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

ik heb een volgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 13:38

mijn pony is een enorme volgpony, hier baal ik van want ik kan nu dus niet alleen naar buiten, ik kan haar niet alleen in de bak rijden en ik kan ook niet alleen met haar gaan wandelen. ik kan helemaal niets met haar als er geen andere pony bij is.

het probleem is wel, wij hebben 4 pony's en wat de anderen moeten moet zij ook. alleen oefenen zit er voor mij niet echt in.

een tijdje is het goed gegaan toen ik naar een andere stal ging, zonder de rest van de pony's daar ging het heel goed.
ik kon alleen en goed met haar in de bak rijden, ik kon alleen met haar naar buiten (geen lange afstanden ik moest dan wel in de buurt van de manege blijven).
om redenen ben ik daar weggegaan en kwam toen weer bij de rest van de pony's te staan. hier begon het langzamerhand opnieuw, ik probeerde nog met haar naar buiten te gaan, mijn pony vond dit geen goed idee en begon te steigeren, trappen en te draaien. ik ben dus weer terug gegaan naar stal.

nu baal ik als een stekker.
ze staat in een weiland langs het kanaal, maar ik durf haar niet eruit te halen. bang dat ze weer gaat draaien, steigeren trappen en dat ze in het kanaal valt (er zijn er al 2 ingevallen met ernstige gevolgen) dus dat is geen fijn idee.


wat kan ik hier aan doen, ik heb van alles geprobeerd, maar als ze eenmaal weg is van de andere paarden dan ziet ze mij ook niet meer en als het aan haar ligt walst ze over me heen.

heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips?
ik weet namelijk niet meer wat ik zou moeten doen.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:34

veel oefenen, en uit de buurt blijven van dat kanaal Haha!
Ik denk dat je met veel geduld en doorzettingsvermogen je pony er wel door krijgt. Probeer anders eerst eens in een buitenbak alleen te rijden ofzo, dan kan ie niet weg lopen of in het kanaal vallen als ie gek begind te worden Knipoog

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:35

ohja, hoe oud is je pony ?

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:45

Dit is erg lastig, kun je het niet langzaam opbouwen.
Dat je bv haar eerst samen met een andere pony eruithaalt, dat de pony vervolgens een stukje meeloopt en weer teruggaat? En dan iedere keer minderen?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 14:49

oeps was ik vergeten erbij te zetten.
de manege ligt een kilomter verderop, gelijk aan het kanaal ligt het weiland. om bij de manege te komen moet ik dus eerst een stuk langs het kanaal gaan lopen met haar.

ik heb wel geprobeerd om op de manege alleen in de bak te gaan rijden, maar aan 3 zijdes ligt een greppel (pal naast de bak). mn pony gaat ervandoor maakt rare sprongen enz.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 14:56

mijn pony is nu net 7,
ze is trouwens wel op haar 4de ingereden op een ponykamp en heeft daar dus 2 keer meegelopen.

op een gegeven moment zonder onze andere pony's ging het ook goed toen ik een andere stal had, maar sinds ze weer bij elkaar staan is het voor mij dus weer gekloot telkens.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 17:41

kim:
dat heb ik ook al eens geprobeerd, op het punt dat het andere paard wegloopt of stil blijft staan, zet ze geen stap verder..

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:48

Vervelend, ik weet het dan ook niet meer.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 18:58

ik ook niet, hebben anderen nog tips misschien?

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:16

maak jezelf net zo aantrekkelijk als al die andere pony's Haha! ga eerst alleen leuke dingen doen, lekker veel grazen bij het wandelen, snoepjes voeren een de eerste keer kort en dan steeds langer. dan ga je er eens opzitten, en rijd direkt weer terug....enz..

Als je op de manege rijd, zou ik voor de eerste paar keer vragen of je op een andere pony mag rijden, zodat zij niet een uur weg hoeft te zijn in het begin. Maak er iets ontzetend leuks van!!!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 19:41

ik snap je laatste 2 zinnen niet helemaal...

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:25

jij lest toch op de manege met je eigen pony? Dan zou iik alleen met haar bezig gaan, en op de manege even op een manegepaard gaan ruijden, zodat ze niet een uur van huis hoef om naar de manege te gaan (of staat ze op de manege???)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 21:44

nee...
ik sta met mijn pony op een manege er is daar geen groepsles of iets in die richting..
ik heb ook nog geen les.

wat wel het probleem is, is dat als ik ga rijden, de verzorgster van ons andere paard ook wilt gaan rijden, omdat ze niet alleen in de bak durft te rijden. zo gaat dat met alles... ik kan nooit iets alleen doen met mijn pony.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 15:08

niemand verder?

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:14

hey cow-horse ik ben nieuw hier maar in het begin had ook zo'n soort probleem met mijn verzorgpaard hij is dan een hengst als ik dan langs andere paarden kwam wilde hij niet meer verder en alleen rijden vond tie ook nie zo leuk, maar ik heb gewoon doorgezet en nu kan ik gewoon alleen naar buiten alleen gaat tie hard draven als ik andere paardne ziet wat betreft dat andre meisje, je moet gewoon aan haar vragen of ze begrip aan jou kan tonen en ook aan jou probleem want jij wilt dit graag oplossen en dat is beter voor jou en e pony voor de rest kan ik je niet veel helpen ik kan allen zeggen veel sucs en geluk n gewoon doorzettem zo win je respect voor je zelf en voor je paard je zult alleen maar trots op jezelf zijn en je pony als je dit hebt bereikt

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 20:42

dank je wel, ja ik heb het wel eens tegen haar gezegd, maar toen keek ze me raar aan van waar heb je het over. en gewoon haar zin doordrammen en anders deed ze het wel gewoon.

vanaf augustus ga ik naar een nieuwe stal en probeer daar de start opnieuw te maken. het duurt misschien wel even maar dat is beter dan helemaal niets lijkt mij.

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:11

Als k dit zo lees, heb ik het idee dat je pony gewoon geen respect heeft voor jou! Als jij erop zit, ben jij de baas en moet hij doen wat jij zegt, of ie dat leuk vind of niet. De rest van de dag mag ie doen wat ie wil. En steigeren en bokken mag absoluut niet!!! K zou m eens flink op zijn flikker geven als hij dat doet! En niet bang worden als hij dan vervelend gaat doen. Dit is iets waar je gewoon doorheen moet, zeker als hij al 7 jaar is!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:17

ja maar wat ik dan raar vind is dat ik toen een andere stal ging zoeken en ik kwam op de manege dat het al een stuk beter ging, daarna was het weer hetzelfde feestje toen ik daar weg ging en weer bij onze andere paarden terecht kwam.

ik doe veel met haar zoals oefeningen in de bak met volgen enz. dat gaat hartstikke goed, af en toe let ze wel ergens anders op.

en nu heb ik het idee dat ze mij gewoon heel erg in de maling neemt.
tuurlijk baal ik hiervan, maar ik ben ongelooflijk bang dat er wat gaat gebeuren omdat ik ook vol zit met blessures aan mijn rug en schouders. er zijn best meiden die mij willen helpen (o.a. vriendinnen) maar dit haalt ook niets uit, ze laten niet zien wie de baas is enz.

en wat moet je dan doen (de instructrice die mij zou kunnen helpen is op dit moment op vakantie en of ze mij wilt helpen is nog de vraag)

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:22

[quote="Cow_horse"]ja maar wat ik dan raar vind is dat ik toen een andere stal ging zoeken en ik kwam op de manege dat het al een stuk beter ging, daarna was het weer hetzelfde feestje toen ik daar weg ging en weer bij onze andere paarden terecht kwam. [quote]
Ligt het misschien dan ook een beetje aan jou? Dat jij onzeker bent omdat het een paar keer fout is gegaan. Dit merkt hij heeeeeeel goed en sommige pony's maken daar dan dus ook misbruik van. Het is echt belangrijk dat je consequent bent en hem een keer tegen zijn flikker slaat! Probeer niet bang te zijn, want dat merkt ie echt meteen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:33

heb je een pb gestuurd.

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:42

hey ik vind dat woodstok een beetje gelijk heeft toen pierre echt begon te vervelen hij stond recht over eind kaarsrecht klapte een paar keer bekant naar achteren met mij ook al is het niet luk ik heb hem toch echt een paar keer flinke meppen tussen zijn oren gegeven maar aan de andere kand heeft woodstock weer geen gelijk soms zitten dingen in je paard zijn karakter dit komt niet helemaal over1 met mijn eerdere antwoord maar ja, maar vooral als ze blijft doordrammen jij bent de baas over jou leven en jij doet wat jij wilt als zij daar problemen meeheeft pech gehad zeg dat maar in haar gezicht of laat haar dit maar lezen jij wilt iets graag oplossen en zij hefft dat te respecteren dus laat niet op je zitten en gewoon zeggen wat je vind, ik weet dat je nu denkt zo die heeft makelijk praten maar als je het probeert dan lucht het op..... groetjes+sucses en hoefjes van kirsten en pierro Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 23:01

heb je een pb gestuurd
Lachen