Waarom achterwaarts bij weigering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:32

Marliesje"]
[quote="Vonnie84 schreef:
Maar (ja ik blijf irritant doen Lachen ), waarom zou je juist na een weigering de controle willen? Je merkt dan toch al 10 passen van te voren dat je je controle kwijt bent. Dan ga je toch niet meer op een hindernis af, als je denkt dat hij toch niet springt omdat je de controle kwijt bent. Of ligt dat nou aan mij Verward


Bovendien is een weigering vaak een voorwaartse fout, of ze komen niet goed uit. Nou, dan is het paard toch niet fout, maar jij als ruiter.
En als ze de hindernis ècht eng vinden, dan kom je er met achterwaarts ook niet.


Wanneer je in een parcours je toch naar de hindernis, je mag niet ff een volte draaien dit telt als weigering. Thuis ga je inderdaad niet op een hindernis af als je geen controle hebt.
[/quote]

Ja een volte is idd een weigering. Maar als hij stopt voor de hindernis is het ook een weigering. En waarom ga je in een parcours anders rijden als thuis. (ja oke, belangrijke wedstrijden of met ervaren paarden is dat anders) Maar ik bedoel, als je een drammerig paard hebt in het parcours, moet je hem toch af en toe even weer op z'n plaats zetten. Je moet wel consequent blijven, zodat het voor het paard ook te begrijpen valt. Het lijkt me dat je anders later toch in de problemen komt.

Hè sorry, 'k heb eigelijk geen tijd om het even goed uit te leggen, maar ik hoop dat je em zo snapt.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:35

Ik moet zeggen dat mijn eigen paard nooit weigert (vrijwel nooit). In het parcours ga ik geen voltes draaien, tenzij het echt vliegwerk wordt ofzo, je zit in een ritme en wanneer je telkens voltes gaat draaien krijg je geen lekker vloeiend parcours. Als een paard gaat drammen rijdt je hem tussen de hindernissen wat terug, maar ik ga hem niet midden in het parcours op de rem zetten ofzo.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:45

ik ben het volledig met Marliesje eens. Bovendien is het toch een wedstrijd en ik rijd in principe wel om foutloos te blijven. Als er echt problemen ontstaan dan ga ik wel een keer oefenspringen (zoals gisteren dus).

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 01:55

ik zelf doe het ook (ook typisch western geloof ik Tong uitsteken )
als wij naast een paard lopen en wij staan stil hoort het paard ook gelijk stil te staan, maar je hebt er ook een paar bij zitten die gewoon door je heen drammen af en toe, dan zetten wij hem ook een stuk of 5 passen achteruit gewoon om te laten weten dat hij niet door je heen mag lopen en het werkt wel om eerlijk te zijn

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 18:58

Ja, ik snap dat principe ook wel. Maar wat heeft doordrammen met weigeren te maken?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:07

mm bij ons op de club rijden ze ook achterwaarts omdat als je een volte rijdt, je een weigering hebt. Ik heb ooit eens bij elke hindernis een weigering gehad, dus dat ze vol op de rem stopt, en na ongveveer 2 tellen, (of een pas achterwaarts) sprong ze toch. Ik was toen dus officieel foutloos. Ik weet dat sommige ruiters bij ons op de club deze regel dus misbruiken, en het paard achterwaarts rijden, en er weer overheen gaan omdat dat minder tijd kost dan een weigering, en ze dan "foutloos"over de hindernis gaan. Bij het oproepen en jury spelen (doe ik voor onze club) moet ik deze regel ook toepassen. Ik vind het een rare regel, maar ja.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:36

lowara schreef:
mm bij ons op de club rijden ze ook achterwaarts omdat als je een volte rijdt, je een weigering hebt. Ik heb ooit eens bij elke hindernis een weigering gehad, dus dat ze vol op de rem stopt, en na ongveveer 2 tellen, (of een pas achterwaarts) sprong ze toch. Ik was toen dus officieel foutloos. Ik weet dat sommige ruiters bij ons op de club deze regel dus misbruiken, en het paard achterwaarts rijden, en er weer overheen gaan omdat dat minder tijd kost dan een weigering, en ze dan "foutloos"over de hindernis gaan. Bij het oproepen en jury spelen (doe ik voor onze club) moet ik deze regel ook toepassen. Ik vind het een rare regel, maar ja.

dat is uiterst merkwaardig gejureerd, want iedre pas achterwaarts in een parcours is een weigering.