ik kan totaal niet doorzitten me draf.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:33

Citaat:
Ontspannen en je knieƫn goed aansluiten en klemmen


Als je gaat klemmen zit je niet ontspannen meer... Niet doen dus.

Gewoon losrijden met beugels aan en als het paard de rug ontspant de beugels uit. Een paard moet je wel laten zitten voordat je kan doorzitten. Dus eerst paard lekker losrijden (van achter naar voren) Pas als het paard lekker ontspannen loopt en de rug loslaat gaan doorzitten. Eventueel in een laag tempo, da's voor jezelf makkelijker in het begin. Ennuh, op een tuiger kun je best doorzitten hoor, als je het paard maar lekker los hebt en zelf goed kan zitten wil dat prima.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:46

Ik denk dat je dan ook niet verder komt wat betreft het doorzitten. Durf je je beugels uit te doen na het losrijden?

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:59

dat probleem had ik eerst ook maar na veel oefenen gaat het nu al stukken beter. En zoals mn voorgangers al zeidden: na het loswerken zonder beugels gaan! dat werkt ook erg goed, mijn pony deed dan ook altijd voorzichtiger, want ik zat dat niet zo stevig meer!

met oefenen kom je vast een heel eind

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:16

het rijden zonder beugels of zonder zadel is denk hier bij de ideaalste oplossing. vooral zonder zadel. mijn houding tijdens het doorzitten was vroeger ook bagger. me instructeur liet me dan altijd zonder zadel rijden. nu lukt het allemaal perfect.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:55

Ik heb ook erg veel moeite met doorzitten. Ik probeer het zo te oefenen. Eerst gewoon lekker losrijden. Op het moment dat 'ie dan lekker gaat lopen (ontspannen, rond) ga ik zitten. Zodra ik weer uit balans raak ga ik weer lichtrijden. Soms houd ik het maar drie passen vol, soms 5 minuten. Als ik het lang vol houd doe ik ook mijn beugels uit en voelen maar. Iedere keer kan ik het weer beter voelen en zo gaat het stukje bij beetje beter.

Ik weet niet of het bij mij werkt om eerst te kunnen door zitten en dan pas te mogen lichtrijden. Omdat ik zelf nog niet genoeg in balans zit tijdens het doorzitten kan ik dan onmogelijk mijn pony ontspannen rijden met als gevolg dat ik alleen maar spanning opbouw. Daar worden mijn pony en ik beiden niet beter van. Bovendien wil ik tijdens het losrijden niet doorzitten. Gewoon eerst lekker ontspannen door de baan gaan. Daarna pas dingen oefenen die we nog niet kunnen.

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:12

probeer eens zonder zadel te rijden, als dat mag. het zit misschien wel niet lekker, maar ikzelf heb heel veel zonder zadel gereden en vind juist doorzitten fijner dan lichtrijden. Ook is het belangrijk dat jezel ontspant vooral je bovenbeen binnen spieren. suc6 ermee

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:23

ik heb vroeger ook veel zonder zadel gereden, maar op een gegeven moment werd ik erg onzeker en dat vertaalde zich nogal in mijn rijden. Toen is mijn ontspannen zit verdwenen. Zit nu zelf liever met zadel zonder beugels, zonder zadel kukel ik er te gemakkelijk af en krijg ik mijn pony niet ontspannen. En die bovenbeen binnen spieren had ik ontdekt, moet het nou alleen nog ten uitvoer brengen.