Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
als ze niet meer in de koersen lopen. Je kunt het beste zelf heel rustig blijven, niet aan de teugels gaan hangen want dan gaat ze alleen maar harder; blijf ontspannen en probeer haar heel rustig terug te nemen, dan zal je snel verbetering zien denk ik. Succes!
) Die paardjes zijn aangeleerd alleen snel te kunnen, zullen dus ook niet zomaar rustig zijn. Starlight werd helemaal panisch bij het geven van de galophulp. Dat was er gewoon uitgeslagen, ze was zo ontzettend bang.
, longeren voor het rijden gaf (ik longeer nooit meer, als ze een aantal dagen heeft stilgestaan eerst even grondwerken) de nodige rust in stap, maar in draf en galop valt het allemaal weer uit elkaar.
Succes!
maykie schreef:Je zal in iedergeval heel veel geduld en discipline moeten hebben. De galop is geen normale gang voor een draver en heeft daar grote moeite mee.
labamba schreef:ook moet je in je achterhoofd houden dat niet alle dravers goed op geleid worden en het nog veelste vaak op de harde manier word afgeleerd dat ze niet mogen gallopperen
I doubt it.
Het is een groot vooroordeel en ik weet dat afstraffen bij het overgrote deel toch geen zin heeft. Die van mij zou alleen maar opgefokt raken en helemaal niet meer willen luisteren. labamba schreef:het is niet dat een draver moeilijk in galop wil of kan maar een draver heeft geleerd dat hij niet in galop MAG daardoor heeft hij niet de overgangen geleerd en zal het in het begin voor hem net zo moeilijk zijn maar het is wel te doen veel oefenen en zorgen dat hij eerst rustig is en ontspannen
soms help het ook wel hem aan de lounge eerst een paar keer in galop laten gaan en dan eerst belonen
ook moet je in je achterhoofd houden dat niet alle dravers goed op geleid worden en het nog veelste vaak op de harde manier word afgeleerd dat ze niet mogen gallopperen
sucses
.Wij proberen onze nerveuze jonge paarden juist met zachte woorden en rustig blijven in de draf te houden,iets anders werkt toch niet(lijkt me vrij logisch).Over het feit dat ze niet MOGEN galloperen,grote onzin
!Ik ken genoeg dravertrainers die hun draver galoptraining geven,alle spieren moeten getraind worden in de topsport hoor!Inclusief gallop
(een springpaard dat zijn parcours in galop moet afleggen weet toch ook hoe hij moet draven
) !!Onze dravers kunnen heel netjes in de galop,dus niet alles over een kam scheren
!
Wat een onzin. Ik geloof wel dat veel mensen dit denken, maar ja, die zijn dan ook nooit op eeen entrainement geweest.