Kunnen jullie me een beetje helpen??aub

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:22

maxime"]
[quote="Georgette schreef:
Moeilijk he Nederlands? Of kom je soms uit Belgie? Sorry hoor... Clown

ik kom idd van België!!héhé
[/quote]

een beetje gewoon de woorden voluit schrijven kunnen ze bij ons ook gewoon hoor... Schijnheilig


Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:36

LuvdaTossa schreef:
Tja mss een andere hobby zoeken waar je je beter bij voelt? Er zijn genoeg leuke dingen die je kunt doen! Met angst paardrijden is niet leuk... en zeker niet bevordelijk!


Sorry hoor maar dit vind ik een beetje onzin...
Ok, ik ben nu wel geen beginner, maar ik heb ook veel schrik en zou het paardrijden nog voor geen miljoen euro laten vallen.
Proberen door te bijten zou ik zeggen, ik weet dat het moeilijk is, ik kamp ook met dat probleem...
Ik ga tegenwoordig eerst uitgebreid borstelen enzo, dan zadel ik op (nou ja rijdt alleen met zadel omdat ik me dan veiliger voel) en dan stap ik een paar rondjes met Olga aan de hand, dan kruip ik erop en ga ik stappen en naargelang m'n angst ga ik ook een drafje doen. Werkt wel een beetje hoor Lachen.

maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 21:29

Maar spijtig genoeg kan ik niet beslissen wat ik doe.ik zit in de longeles en als de lesgever zegt draf dan begint dat paard te draven en stopt pas als de lesgever dat wil.Ik zou vb. graag eerst zien dat ik me een beetje beter in mijn zadel voel zoals als gezegd in dit topic(handen los,opzij,omdraaien...)maar nu ga ik bij iemand anders en als je zegt ik heb schrik om in de nek te vallen dan laat die je in die nek vallen om te laten zien dat dat niet erg is.Maar ik ga zeker niet stoppen!!(hopelijk)Ik ga idd moeten doorbijten!!Duim zaterdag om half12(tot 12) maar voor mij!!
(is dit beter Nederlands??héhé)

Go jij! Go jij! Vitni,Bastiaan,Kimni Go jij! Go jij!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:51

maxime schreef:
Maar spijtig genoeg kan ik niet beslissen wat ik doe.ik zit in de longeles en als de lesgever zegt draf dan begint dat paard te draven en stopt pas als de lesgever dat wil.Ik zou vb. graag eerst zien dat ik me een beetje beter in mijn zadel voel zoals als gezegd in dit topic(handen los,opzij,omdraaien...)maar nu ga ik bij iemand anders en als je zegt ik heb schrik om in de nek te vallen dan laat die je in die nek vallen om te laten zien dat dat niet erg is.Maar ik ga zeker niet stoppen!!(hopelijk)Ik ga idd moeten doorbijten!!Duim zaterdag om half12(tot 12) maar voor mij!!
(is dit beter Nederlands??héhé)


én of! Knipoog

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:53

ingeo"]
[quote="maxime schreef:
Maar spijtig genoeg kan ik niet beslissen wat ik doe.ik zit in de longeles en als de lesgever zegt draf dan begint dat paard te draven en stopt pas als de lesgever dat wil.Ik zou vb. graag eerst zien dat ik me een beetje beter in mijn zadel voel zoals als gezegd in dit topic(handen los,opzij,omdraaien...)maar nu ga ik bij iemand anders en als je zegt ik heb schrik om in de nek te vallen dan laat die je in die nek vallen om te laten zien dat dat niet erg is.Maar ik ga zeker niet stoppen!!(hopelijk)Ik ga idd moeten doorbijten!!Duim zaterdag om half12(tot 12) maar voor mij!!
(is dit beter Nederlands??héhé)


én of! Knipoog
[/quote]

ahum...*kucht* vind ik dus niet:
dat spijtig kan beter, ik ga idd moeten doorbijten.. Haha!:P
whaha..!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:41

Voor longelessen worden eigenlijk overal hele brave, betrouwbare paarden gebruikt. Als je tijdens het draven uit balans raakt en stel nou dat je om de nek gaat hangen, dan zullen echt bijna alle beginnerspaarden accuut stilstaan hoor en de paarden die niet stil gaan staan doen vast hun best om je op hun rug te houden. Een manege heeft er toch niets aan als hun nieuwe ruiters bij de eerste draf al in het zand belanden Knipoog Als je draaft kun je eventueel de voorkant van je zadel vasthouden als het erg wiebelt.

Gewoon even doorzetten en als je het gevoel een beetje te pakken hebt gaat het (bijna) vanzelf. OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:57

Als ik jou was zou ik een manege zoeken waar ze beter longeerlessen geven. Als goede instructeur hoor je iemand over zijn angst heen te helpen.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:43

Hey Meiss

Ik geef ook les, prive en in groepsverband.

Ik heb ook vaak bange leerlingen.
Die geef ik prive les. Ik hou ze vast aan een longeerlijn of desnoods aan een halstertouw.
Dan gaan we lekker stappen en vooral ook lekker kletsen. Daar word je ontspannen van.
Pas wanneer de leerling eraan toe is dan gaan we in draf, al duurt dat enkele weken. Geeft niets, jij moet er aan toe zijn!!!
Het werkt altijd en ik blijf heel dicht in de buurt. Vindt de leerling het eng dan ben ik op tijd om het paard vast te pakken en gerust te stellen.
Het is meestal een fijn gevoel als de instructrice vlak bij je is.

Misschien kan je bij jou op de manege ook een paar prive lesjes krijgen op deze manier.
Het belangrijkste is dat jij er plezier in moet hebben.

Veel succes!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers