Is het slecht voor d'r benen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:41

Marloez schreef:
Zo dus jij denkt dat ik niet kan rijden?
Je kent me niet eens dus waarom zou je dan al gelijk zo'n k*t opmerking geven!?

Ik moest het eerst van mijn instructice doen.

Je denkt wel dat je álles weet he Scheve mond

En..ik denk heus wel om mijn pony ik ben er voorzichtig mee, ik ben ook niet zo'n snol waarbij alles perrrrfect moet !

Ik denk heus wel na!


Kan jij ook normaal reageren? Je vrààgt notabene om onze mening, die krijg je, en dan trek jij zo`n waffel open?! Leuk kind ben jij zeg, erg gezellig! Verward

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:55

Tsja als het antwoord je niet bevalt kan je natuurlijk het beste gaan gillen dat de adviesgever er niks vanaf weet... Rolleyes

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:01

volgens mij komen ze niet meer terug, Lachen

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:06

ViTaMiEnTjUh"]
[quote="Koortje schreef:
bladiebla verhaaltje van koortje Knipoog

hallow hee!!! ik ken marloes en ze heeft genoeg verstand van paaarden!!!!!! en ze weet heel goed waar ze mee bezig is, jij kent haar niet. en ze verpest haar pony echt niet hoor! !!!! ze kan goed rijden, en waarom zitten jullie alttijd met die stomme vooroordelen, dat vind ik dus nergens op slaan, en dusty gaat niet AF EN TOE achterwaarts, maar altijd als je het aangeeft ik heb het zelf ook eens gedaan .
[/quote]
ik wil niet vervelend doen maar als ze het allemaal al zo goed wist, waarom opende ze dat dit topic? Clown

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:06

kim16 schreef:
Heb je eigenlijk wel les, Marloez? Want ik zou het als ik jou was gewoon even aan hem/haar vragen of hij vindt dat je daar al aan toe bent, kijk ik kan wel zeggen van nee, dat kan jij en je pony nog niet maar ik heb je nog nooit zien rijden dus ik zou het gewoon even vragen aan diegene die je lesgeeft.


Ja, ik krijg les

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:08

Yessy"]
[quote="ViTaMiEnTjUh"][quote="Koortje schreef:
bladiebla verhaaltje van koortje Knipoog

hallow hee!!! ik ken marloes en ze heeft genoeg verstand van paaarden!!!!!! en ze weet heel goed waar ze mee bezig is, jij kent haar niet. en ze verpest haar pony echt niet hoor! !!!! ze kan goed rijden, en waarom zitten jullie alttijd met die stomme vooroordelen, dat vind ik dus nergens op slaan, en dusty gaat niet AF EN TOE achterwaarts, maar altijd als je het aangeeft ik heb het zelf ook eens gedaan .
[/quote]
ik wil niet vervelend doen maar als ze het allemaal al zo goed wist, waarom opende ze dat dit topic? Clown
[/quote]

Omdat ik me afvroeg of het slecht voor dusty's benen was, en niet of ik goed kon rijden. Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:11

Koortje"]
[quote="Marloez schreef:
Zo dus jij denkt dat ik niet kan rijden?
Je kent me niet eens dus waarom zou je dan al gelijk zo'n k*t opmerking geven!?

Ik moest het eerst van mijn instructice doen.

Je denkt wel dat je álles weet he Scheve mond

En..ik denk heus wel om mijn pony ik ben er voorzichtig mee, ik ben ook niet zo'n snol waarbij alles perrrrfect moet !

Ik denk heus wel na!


Kan jij ook normaal reageren? Je vrààgt notabene om onze mening, die krijg je, en dan trek jij zo`n waffel open?! Leuk kind ben jij zeg, erg gezellig! Verward
[/quote]

Ahum...kijk eerst even wat jullie zelf allemaal zeggen ok? Scheve mond
Ik wil heus wel reageren op normale antwoorden maar niet met vooroordelen

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:11

Marloez heb je het er mat je lesgever over gehad? Vraag hem/haar gewoon even of hij vindt dat het wel of niet te zwaar is voor je pony.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:12

Nee, dat vond ie niet maar lesgevers hebben ook niet altijd gelijk dacht ik zo. Daarom vroeg ik ook om andere meningen. Voor de zekerheid toch ff weten wat anderen ervan denken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:15

Ik ga ook met Okkie mee............

Ennuh vitamientje, jouw reactie is juist een reactie van iemand die slecht met haar emoties om kan gaan, en daarom niet serieus genomen wordt.

Er bokken een hele berg mensen mee waar iedereen van kan leren, Ook die mensen zelf leren van Bokt.... dat iets niet lukt, of dat je moeite hebt geeft helemaal niks....... maar openstaan voor andermans ideeen of suggesties kan absoluut geen kwaad. Zo overdreven reageren op een opmerking is iets kinderachtig en absoluut niet nodig, Okkie bedoeld het zeker weten heel positief en wil ts graag helpen. Het is niet leuk als je zulke reacties krijgt terwijl je een hoop energie steekt in het probleem van een ander.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:23

Koortje schreef:
Ik ga helemaal met Okkie1 mee in haar reactie!!!

Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik het gevoel dat je een pennymeisje bent, die werkelijk geen idee heeft waar ze mee bezig is! Ze heeft iets gehoord, gezien of gelezen over bepaalde oefeningen die op hoog niveau van toepassing zijn, heeft haar pony gepakt en hup! probeert het ook...
Zo werkt het niet! Als jij op tv iemand een salto ziet maken kan je dat ook niet meteen, hoe goed het ook voor je buikspieren is!

Dit soort oefeningen komen op het einde van een training. Ze zijn het resultaat van een lange trainingsweg die ruiter en paard samen onder begeleiding af hebben gelegd. Het zijn geen oefeningen die je zomaar zelf even op een zondagmiddag in de bak moet gaan doen!

Je zegt ook dat je pony dat op de wei doet. Natuurlijk! En in de wei krabt hij zich ook achter de oren, en in de wei sprint hij ook wel eens! Maar niet onder het zadel met een extra ruitergewicht erop, die zijn evenwicht verstoort! Denk na over dat verschil!

Verder valt je opmerking dat je pony uit zichzelf onder het zadel wel eens achterwaarts gaat, me ook erg op. Dat duidt op africhting graad 1 op een schaal van 10, en dus zeker niet het niveau waarop je dit soort oefeningen moet gaan doen!

Als je je pony wilt verpesten en Anky uithangen, tegen beter weten in, ga dan vooral zo door!

Let vooral even op dit berichtje.
barst van de vooroordelen Boos!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:27

Okkie1"]
[quote="ViTaMiEnTjUh schreef:
denk jij soms dat je alles weet ofzo!?!? jij kent ze niet, en marloes kan goed rijden en ze heeft meer verstand van paarden dan jou


Nee hoor, anders zou mijn motto niet zijn: Je bent pas een goede ruiter als al je vingers even lang zijn gegroeid.

Tuurlijk ken ik haar niet, maar ik kan haar wel ongeveer inschatten aan de hand van haar reactie's. En mijn idee wordt dankzij jullie reacties steeds meer bevestigd.

Aangezien jullie toch meer verstand hebben en het allemaal al zo goed weten ga ik hier maar verder niet op in, als jullie nog tips voor me hebben dan pb me maar Knipoog
[/quote]
Ik ben het er wel mee eens dat ViTaMiEnTjUh een beetje vááge antwoorden geeft maar.....kan ik daar wat aan doen? T lijkt eigenlijk net dat jullie mij daar ook de schuld van geven! Verward

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:28

sorry hoor maar dat krijg je als je zo reageert op adviezen van anderen. Als je geen commentaar wilt horen moet je ook geen topic openen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:30

zie je? nu weer Verward

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:36

Dit heeft helemaal niks met vooroordelen te maken, ik probeer alleen te zeggen dat je commentaar niet zo persoonlijk moet opvatten! En wat rustiger en niet zo impulsief moet reageren.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:38

Dat doe ik niet, ik reageerde misschien wel ietwat boos op okkie1.
Maar de rest niet

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:40

maar die vitamientje of hoe ze dan ook mag heten loopt iedereen af te zeiken en zegt vervolgens doodleuk dat ze bij jou hoort etc... dus ja daar wordt jij dan op aangekeken, sorry dat ik het zo zeg maar zo zie ik het iig...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:47

Ja dat weet ik, ik vind het ook niet leuk dat ze erzo op reageert, heb het ook tegen d'r gezegt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:03

In dit topic vindik dat jij vooral heftig reageert Marloez. Mensen geven hun mening en beweren nergens dat het dus ook zo is.

Als je iets plaats op bokt kun je allerlei reacties krijgen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:11

Ik heb het hele offtopic gedeelte na Heikes reactie gesplit.

Zullen we even reageren op de vraag die gesteld wordt? Scheve mond

Cuddle

Berichten: 625
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:21

Geen idee of het slecht is, te vaak iets doen is natuurlijk nooit echt goed, zorg voor veel afwisseling! Te zwaar voor je paardje? Neej joh! Echt niet was je nou 75 kilo dan zou ik twijfelen maar nu niet hoor! Als je maar niet te groot bent! als je te groot bent dan kunnen je benen tegen die van haar aan tikken en dat is voor het paard nogal irritant!

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:53

Ik rij met mijn paard ook wel eens overgangen vanuit halt naar draf. Is dat ook slecht?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:55

De overgang halt-draf maakt je paard attent op de hulp en zorgt voor een snel achterbeen. Maar ook daarvoor dient de aanleuning correct te zijn. Bij die overgang veroorzaak je wel véél minder snel een probleem dan halt-galop of zomaar wat achterwaarts oefenen verkeerd.

ViTaMiEnTjUh
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Lemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:01

Koortje"]
[quote="Marloez schreef:
Zo dus jij denkt dat ik niet kan rijden?
Je kent me niet eens dus waarom zou je dan al gelijk zo'n k*t opmerking geven!?

Ik moest het eerst van mijn instructice doen.

Je denkt wel dat je álles weet he Scheve mond

En..ik denk heus wel om mijn pony ik ben er voorzichtig mee, ik ben ook niet zo'n snol waarbij alles perrrrfect moet !

Ik denk heus wel na!


Kan jij ook normaal reageren? Je vrààgt notabene om onze mening, die krijg je, en dan trek jij zo`n waffel open?! Leuk kind ben jij zeg, erg gezellig! Verward
[/quote]



ja haloohooo! vind je het gek???? je hoeft niet zo'n rotopmerkeng te geven hoor, je kan het ook wel -normaal- zeggen en niet op een zo beledeginde manier, vind ik.

ViTaMiEnTjUh
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Lemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:05

Heike schreef:
In dit topic vindik dat jij vooral heftig reageert Marloez. Mensen geven hun mening en beweren nergens dat het dus ook zo is.

Als je iets plaats op bokt kun je allerlei reacties krijgen.


enne..... waarom zeg je nou dat marloes zo heftig reageert, ik begon eerlijk gezegt ermee........ Bloos! Bloos! Bloos!