Paard loopt teveel op de voorhand,...

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RanouK

Paard loopt teveel op de voorhand,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 10:18

Wat doe ik verkeerd ? Haha!
Rijfoto's kan ik helaas niet geven want ik zit vrijwel altijd alleen bij de paarden.
Voorlopig geen instructie, dus zouden er wat bokkers mij kunnen helpen ?
(normaal gezien krijg ik weer instructie in de zomer Knipoog )
Normaal heb ik geen probleem met mijn hakken en handen, maar ik vind dat mijn benen slecht aan liggen, er is meestal nog wat ruimte tussen mijn onderbenen (en een stuk van mijn knieƫn) en het zadel, en dat verlies ik nogal snel uit het oog. Zou het daaraan kunnen liggen, of is het iets helemaal anders ?
Maar voor de rest luisterd mijn paardje als de beste. OK dan!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:31

misschien zit je naar voren, heb je de teugels te strak, rijd je hem te laag, enz. moeilijk tips geven zonder foto's en beschrjving, misschoien kun je wat meer vertellen???

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 10:38

Dat van naarvoren zitten kan best. Maar meestal zijn mijn teugels altijd veel te los. Ik stuur alleen met met mijn benen, en geef commando's met mijn stem (ik hoef alleen de naam van de gangen te zeggen en ze doet het al Knipoog ). Alleen wat mijn stoort is dat ze bij ons thuis op de piste heel slecht loopt, of te wel haar hoofd te hoog of haar neus hangt bijna op de grond. Toen ik haar voor het eerst testte liep ze prachtig!
Wat kan ik nog vertellen ?

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:07

als je paard te veel op de voorhand loopt, kan het helpen om veel te 'schakelen'in het rijden, dus verschillende tempi rijden in draf galop en stap. Hierdoor komt hij bovendien ook nog beter aan het been Lachen

http://WWW.POURCHEVAL.NL

FOLLOW on TWITTER;
@PourCheval

Surf snel naar onze website voor SALE aanbiedingen

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 11:21

figora schreef:
als je paard te veel op de voorhand loopt, kan het helpen om veel te 'schakelen'in het rijden, dus verschillende tempi rijden in draf galop en stap. Hierdoor komt hij bovendien ook nog beter aan het been Lachen

Tnx
Daar wou ik aan beginnen, want ik moet haar nog leren springen dus schakelen is daar wel erg handig voor. Knipoog
Maar bedankt voor de tip, en maar hopen dat mijn instructie snel terug uit frankrijk is. Tong uitsteken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie