Linker en Rechter galop

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ikkevds

Linker en Rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 09:59

Hey
Ik rij nog niet zo lang paard en ik kan wat tips gebruiken voor mijn galop, als ik bijvoorbeeld in rechtse galop moet gaan, dan ga ik gewoon in galop maar ik weet het verschil niet zo goed tussen rechter en linker galop! En als je dan in rechter galop zit en je moet naar linker galop, hoe doe je dat dan?
Groetjes
Ikkevds

Paardrijden is gewoon de max!!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:36

als je in de rechter galop wil aanspringen, is het voor jou denk ik nog het makkelijkste om in een hoek aan te springen, je legt dan je buiten been een beetje naar achteren, in dit geval je linkerbeen, en je houd je binnenbeen op je singel, en voor de linkergalop, doe je precies het tegen over gestelde

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:41

In de rechtergalop gaat het rechtervoorbeen van het paard het verst naar voren, in de linkergalop het linkerbeen..De hulpen heeft Rockey al beschreven...
Als je van bijv de rechter naar de linkergalop wilt gaan,kun je dit doen dmv een changement. Of even vanuit de galop terug naar de draf en weer in de andere galop aan te springen..

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:25

vaak helpt het als je iemand bij je hebt die je hebt leren kijken in welke galop je paard zit. Ga je eerst kijken of je ziet welk voorbeen het verste naar voren grijpt, zeg je het tegen je helper en dan kan hij of zij je eventueel corrigeren. Zo leer je het het snelt om te zien en later kun je het dan gaan voelen. succes!

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:28

het is, behalve je binnenbeen op de singel leggen en je buitenbeen achter de singel, ook heel belangrijk om je gewicht naar binnen te plaatsen. Meestal gaat dit wel automatisch, maar als je paard verkeerd aanspringt moet je goed opletten of je je gewicht wel naar binnen hebt. Om het paard te leren makkelijk vanuit de linker naar de rechtergalop te gaan, kan je dat zo doen: Je rijdt in de rechtergalop, je wend bij B/E af, je neemt je paard dan terug (tot de draf) en geeft gelijk weer de hulp voor de linkergalop. Zo heb ik mijn paard makkelijk gekregen in het wisselen van galop. Je kan het ook op 2 voltes doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie