help!!! probleem met inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:35

ik denk ook dat t beter is om zelf met je paardje over de angst voor het opstappen heen te koemn. Als je hem na iemand anders brengt kan hij daar heel braaf zijn, weer terugkomen en alles weer van voor af aan gaan doen... dus dat kost alleen geld en KAN geen nut hebben. We hebben ook een x een pony verkocht. bij de nieuwe eigenaren is er IETS gebeurt waardoor het beestej ook ontzettend bang was met opstappen. we hebben het hem weer afgeleerd om weg te rennen, maar hij ging weer en kwam t zelfde trug. dus probeer t zelf af te leren, dat is het beste voor jou, je leert ervan. tis beter voor je paardje en zijn vertrouwen in jou, en het is goed voor de band tussen jullie!
maar zo te horen gaat het de goede kant op! ik hoop dat t zo door gaat! Haha! kei leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:38

Daar ben ik het dus niet mee eens
tuurlijk kun je het ff proberen, maar vele proberen echter te lang.
En dan word het een hele klus een bang paard weer vertrouwen te geven.

geeft de correctie stal wel het vertrouwen en ben jezelf als eigenaar dan niet te eigenwijs om in je probleem hulp te zoeken, is je paard vaak minder snel verkloot dan dat je maar door frot.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 14:02

weet een van jullie anders een goed adres waar ze dat op een goede manier doen?? Verward

bij ons in de buurt zijn er niet echt stallen waar ze dat doen

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:18

Jos en trudi houwen, wanssum
stal janssen, wanssum
deze twee heb ik goede ervaringen mee, maar is wel niet echt bij jou in de buurt...

mzee
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:54

Hallo, heb je al eens geprobeerd je paard nadat je hem gelongeerd hebt in de hoek van de bak te laten staan met zijn neus bijna tegen het hek en iemand die hem vasthoud en dan op te stappen, zodat jou paard er niet vandoor KAN gaan? Waar wij onze paarden heenbrengen doen ze dat namelijk altijd zo. Succes

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 12:04

nee heb ik nog niet geprobeerd, maar kan ik ind wel eens doen!

bedankt!! OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:04

Het is niet echt verstandig om een jong bang paard op te sluiten zonder uitwegmogelijkheden.......... das vragen om ellende.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:40

Wegbrengen kost wel wat geld, maar van een paard dat goed in gereden is heb je een leven lang plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:42

Marliesje schreef:
Wegbrengen kost wel wat geld, maar van een paard dat goed in gereden is heb je een leven lang plezier!


OK dan! OK dan!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 17:11

geeft ook niet als het geld kost maar wil weel graag iemand die hetgoed doet en hem geen onnodig zeer doet!!! *LOL* *LOL*

weet iemand nog goede stal in de buurrt van utrecht??? en ongeveer wat het kost??

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:22

Nabette,

Sorry hoor maar jij schrijft hier niet alles neer wat er gebeurd is en waarom die zo doet! Ik ben blij dat ik hier niks mee te maken heb gelukkig!

Wat ik al zei je kunt rhijnauwen een pb sturen voor meer info! En die beleren wel op de juiste manier paarden!

Ik wens je veel succes toe! Anders vraag je eerst of zij eens komt kijken als jij met hem bezig ben! Misschien een tip!!!?