Een jong voorwaards paard voorwaards laten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:48

Whoops, verkeerde account ingelogd Bloos!

Dat was ik dus Knipoog

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 18:03

Vandaag weer gereden.

Ik heb even wat verandering in tuig toegepast Haha! . Hij kreeg een ander bit in, een dubbelgebroken K&K bitje met schuimringen. En ik heb een gelpad onder het zadel gedaan.
Eerst gingen we in de paddock rijden, veel stappen en sturen en daarna veel overgangen stap, draf, galop in een grote volte. Het ging echt veel beter als maandag. Ik had losjes contact met zijn mond en hij was redelijk goed aan het been en makkelijk de volte door te sturen.
Daarna zijn we naast de wei waar andere paarden stonden op een stukje gras nog even gaan trainen zodat hij leert op te letten ondanks dat er andere paarden kunnen zijn, hij deed het echt heel erg goed en kwam heel makkelijk terug vanuit de draf in de stap (met wat stemhulp erbij) en het contact met zijn mond was nog steeds fijn licht. Hij schuimt ook veel beter op dit bit.
Geen idee wat deze verandering ineens teweegbracht. Ik weet in ieder geval dat ik volgende keer precies zo ga rijden, met bit en gelpad en nadat hij in de paddock is geweest Haha!.

Bedankt voor de tips! Ik heb ze zeker gebruikt bij het rijden, misschien was dat het dat het zo goed ging