TIP hoofdstel moeilijk aankrijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

TIP hoofdstel moeilijk aankrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 10:29

Een tijdje geleden heb ik hulp gevraagd omdat mijn verzorgpaard zijn hoofd omhoog doet zodra het hoofstel om zijn oren moet....Tja als je nou een paardje van 1.40 heb is het niet zon probleem maar shelby is 1.80!!!

Ik heb verschillende (bruikbare en onbruikbare) tips gekregen dank jullie wel allemaal. Maar van iemand op stal kreeg ik de volgende tip: Zij krijgt les in iets ( ik kom nu dus weer niet op de naam) maar het is een soort manier om vertrouwen in je paard te krijgen, ik streel shelby nu heel veel.
vanaf zijn benen naar zijn schouder over zijn hals etc etc. Ik kan nu dus ook bij zijn oren strelen. Voor het in doen van het hoofstel gebruik ik nog steeds een trapje maar het gaat een stuk beter!!!!

vertrouwen met je paard is het belangrijkste, straf hem niet continu maar beloon hem als ie het goed doet.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:37

mooi...wat goed dat t werkt...fijn om te horen..succes verder

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:54

T-Touch denk ik zo te horen...
Fijn dat het werkt, veel succes verder.

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:19

ik denk dat het heel goed is dat je een trapje gebruikt, 1.80m is heel hoog. Misschien heeft hij een keer een nare ervaring gehad met het omdoen van halster of hoofdstel. Dat blijven ze onthouden, dus op je trapje kun je het lekker voorzichtig doen.
Succes ermee....

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:14

Vertrouwen is ook de allerbeste oplossing! Dan maakt het ook niet uit hoe groot je paard is.
Bij mijn Shire (1.85) en vosmerrie (1.77) zou ik anders nooit het hoofdstel omkrijgen, maar ze buigen altijd netjes hun hoofd dus het is geen enkel probleem.

Waarom zou je tenslotte dwingen als je het ook gewoon kunt vragen?
De meeste nh manieren werken op die manier. Eerst het vertrouwen van het paard winnen, dan vragen.