Ik weet niet wat ik moet doen... punten vallen tegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 17:57

Hoi iedereen,
Sinds november rijd ik wedstrijden op de manege met Roderick en naar mijn gevoel gaat hij steeds beter lopen, en steeds meer vooruit. Alleen in de galop heeft hij nog grote problemen. Maar ik rijd elke keer zo laag! Dit zijn mijn punten: 1. 136 2. 156 (Onderling niet officieel)3. 132, 135 4. 131, 136 . Ik rijd 1 keer per week rijd ik in de pensionles en ik krijg privelessen. Ook vraag ik vaak aan anderen hoe hij loopt, of het netjes gaat en zo. En dan zegt iedereen van wel. En op de wedstrijd ook weer. Ja hij liep heel netjes, nageeflijk en zo. Maar dan weer zo laag. Kijk ik verwachtte ook echt geen winstpunt, maar er was gewoon niets goed! Dan doe ik toch iets fout of niet? Want hij voelde wel lekker. Ik weet niet wat ik nou moet doen. Ik vind het al heel moeilijk om te zien en te voelen of hij goed loopt, of de stelling goed is en zo. Maar als iedereen zegt dat het goed is, dan geloof ik dat. Ik vind wedstrijden heel eluk, ben ook niet echt nerveus of zo. En Roodje is ook fantastisch, maar het zou ook wel leuk zijn een beetje progressie te zien in mijn punten. Ik heb hem nu een jaar en daarvoor was hij eigelijk heel slecht ingereden. Oh ja, commentaar was oa: "buiging, meer voorwaarts, te weinig getoond, scheef ed" Doe ik het dan allemaal fout? Ik weet het gewoon ff niet meer allemaal! En de mensen op de manege zeggen dan je doet het wel goed en zo. Maar ja die punten liegen er ook niet om, toch? Ik vind het gewoon best moeilijk, en Rood kent het ook nog niet, dus ja dat werkt dan ook niet echt mee! Ik hoop op veel reacties! Groetjes Danielle

[edit Zep]titel duidelijker gemaakt[edit/]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-10-27 17:30 ]</font>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 18:11

Hoi,

Niets van aantrekken hoor. je rijd vor je plezier en das het belangrijkste.

Wedstrijd scores geven niet altijd een eerlijk beeld hoor. Dus gewoon doorzetten en dan komen die puntjes vanzelf wel. Ik weet dat het ooit frustrerend is.

Trouwens leuk dat de vader van roderick,
Imatador is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 06:07

Hey Danielle,

Ik weet ook niet meer wat je nog meer kunt doen. Ik zou je best willen helpen maar ik kan dus niet meer advies en hulp geven dan je instructeur(trice). Maar als je het zo bekijkt zijn het nog maar 3 officiele wedstrijden. Blijven oefenen meid. Jij rijdt je puntjes ook heus wel.
Liefs Vanessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 12:40

Het enige wat je ermee kunt doen is goed oefenen op bepaalde punten die steeds op je protocol staan, zoals scheefgaan of te weinig impuls. Een proefje is niet alleen maar over nageeflijk zijn, maar over nog veel meer.
Wat ik zou doen is heel veel de proefjes oefenen zodat ze geen verrassingen meer voor jou en je paard hebben. Daardoor kun je meer tijd nemen voor je afwerking. Het is namelijk heel belangrijk dat je elk punt in het proefje netjes uitwerkt. ALs jouw paard de neiging heeft om scheef te gaan en hij doet dat bij het halthouden en aangalopperen en middengalop, dan heb je al 6 onderdelen waar je een minder cijfer voor krijgt. Dat is dan wel de extra aandacht waard (het is maar een voorbeeld). Het kan ook zijn dat je paard net ietsjes te ontspannen gaat waardoor het lijkt alsof hij te weinig impuls heeft, het kan helpen om hem dan iets meer 'wakker'te houden zonder dat het een haastige racepartij wordt.
Als je de proef goed kent kun je veel bewuster rijden.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 09:57

De laatste jury was ook niet bepaald makkelijk, Danielle!!! Ik heb je proefje niet helemaal gezien, maar het stukje dat ik zag, zag er best goed uit. Ik kan niet beoordelen of het een winstpunt waard was geweest, daar is de jury voor. Maar ik weet wel dat Roderick echt heel erg vooruit is gegaan. Gewoon doorgaan joh!!! Straks loopt ie net als Imatador...talent voor spaanse pas heeft ie al, hihi!

Groetjes Suzanne

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:20

er staat toch altijd comentaar bij wat er fout ging concentreer je daar op!!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:21

wat wel eens zou kunnen helpen is je proefjes opnemen op video. bij mij ging het in het begin ook zo slecht. toen heeft mijn moeder opnames gemaakt als ik de proefjes samen met mijn instrucrice aan het oefenen was en tijdens de wedstrijden. ik dacht ook dat het gevoel en dus het beeld hetzelfde was als ik op wedstrijd was. maar na het bekijken van de video bleek dit dus niet. toen heb ik het commentaar van de jury erbij gepakt en gewoon gekeken wat er dan volgens de jury. dan kun jezelf concluderen of het commentaar terecht is en wat je er de volgende keer aan kunt doen.
bij mij lag het voor een groot deel aan de zenuwen, maar na vaak op wedstrijd gaan ging dit over

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 17:27

Hallo, dit is een topic van een half jaar geleden, beetje irritant, want het is nu al helemaal niet meer relevant! (he dat rijmt!) kunnen jullie daar ff op letten?
Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers