gaat op voorhand lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 16:13

Jellie loopt als ze opgericht loopt, heerlijk op dr achterhand, dat voel ik.
Maar zodra ze lekker los is en aan de teugel loopt, gaat ze op dr voorhand lopen, ik heb dan het gevoel alsof haar komt gewoon boven de grond zweeft, heel raar.
Wat kan ik hier tegen doen, want ze moet van mij tog echt elke keer aan de teugel lopen, OP DR ACHTERHAND!

-Maaike-

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:45

je kunt op de grote volte gaan rijden, en dan volte kleiner maken en dan weer groter alleen dan moet je als het buitenvoorbeen naar voren gaat je binnenbeen aandrukken zodat jellie haar binnenachterbeen onder haar massa moet zetten, misschien kun je haar ook wel bij tikken met een zweepje bij tikken niet slaan want dan ben je hem weer helemaal kwijt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 17:31

ik denk dat je moet beginnen met het activeren van de achterhand: door veel overgangen te rijden en te schakelen. Het vertrekken kost iedere keer kracht en inzet van de achterhand. Zo wordt deze sterker, waardoor het makkelijker wordt voor het paard om deze meer onder de massa te plaatsen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:48

Idd wat hier bovenstaat,

Maar je kan dus ook minder op de teugels gaan rijden. Wanneer je dus een paard hebt dat op de voorhand knalt op het moment dat deze in de houding loopt komt het dus doordat het paard steun gaat zoeken op de teugels.

je moet een paard dan van achter naar voren rijden en de achterhand activeren.
Je kunt het ook eens doen:

op het moment dat ze op de voorhand knalt, de teugels los laten, en waarschijnlijk struikeld ze dan.
Daarna pak je weer rustig op, en begin je weer op nieuw.

Je paardje leert het alleen maar met herhalen herhalen en verzamelen,

groetjes Lara

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 16:24

ja, ik zal het allemaal ff proberen maar compagnon met een zweepje zal niet gaan want daar is ze bang voor en dan vliegt ze er meteen van door Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:32

Citaat:
Op 2001-10-15 17:48, schreef wjerdo:
Idd wat hier bovenstaat,

Maar je kan dus ook minder op de teugels gaan rijden. Wanneer je dus een paard hebt dat op de voorhand knalt op het moment dat deze in de houding loopt komt het dus doordat het paard steun gaat zoeken op de teugels.



Of juist niet, een paard kan ook achter de teugel kruipen, dan heb je helemaal niks in je handen en moet je juist meer 'gewicht' naar je handen toe rijden met je been...

Veel overgangen rijden, stap - draf, halthouden - stappen, halthouden-draven etc. van achteren naar voren werken, als je de achterhand onder controle hebt dan kun je aan de voorkant gaan denken...

Als ze zo heftig reageerd op de zweep, kun je hem misschien alleen 'aanleggen', let erop dat als ze reageerd met voorwaarts dat je haar niet straft door aan de teugels te trekken.

Succes.

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:24

als je teveel op de teugels rijd trek je je paard zeg maar in de handrem als je fiests en je houd je rem in kun je ook niet voor uit komen hier het zelfde als jij je handen vast zet dan kan je pony nooit z'n achterhand gebruiken omdat jij het blokkeerd!