Oude bit weer in en meteen niet meer te houden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:52

Mies, En ik vind dat ze onredelijk is tegen de pony, maar dat mag je niet zeggen, want dan ben je niet lief..En op bokt moet je altijd lief zijn Verward
is er ook iemand die aan het arme paard denkt wat niks kan zeggen!!!!!!
Maar laat merken doordat hij achter de teugel kruipt hij duidelijk pijn heeft
Denk daar maar eens aan!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:52

runningkawa schreef:
Mies, En ik vind dat ze onredelijk is tegen de pony, maar dat mag je niet zeggen, want dan ben je niet lief..En op bokt moet je altijd lief zijn Verward
is er ook iemand die aan het arme paard denkt wat niks kan zeggen!!!!!!
Maar laat merken doordat hij achter de teugel kruipt hij duidelijk pijn heeft
Denk daar maar eens aan!


Ben het 100% hiermee eens
Gewoon eerst proberen goede les te nemen, en nu tot die tijd zoveel mogelijk proberen te rijden op een gewoon bit.
Met een scherper bitje maak je het nl alleen maar erger, daar raakt hij nl weer aangewend... gaat weer lopen kloten en huppa er moet weer een scherper bit in Werkt dus niet.

Maar je verzorg pony loopt met die stang niet aan de teugel hoor... Hij loopt gewoon in een valse 'krul' om onder de pijn van het bit uit te komen.
Voor het aan de teugel lopen moet hij eerst ontspannen en aan het been kunnen lopen... aan de teugel komt namelijk van achter en niet van voor Slim

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 14:47

ik rijd alweer met een gewoon bit hoor..

Maar nu snap ik nog steeds niet waarom je een pony wel met zo'n scherp bit voor de kar mag zetten als ie met zo'n bit zoveel pijn heeft Verward

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:19

met rijden gebruik je het bit geheel anders, zelfs met een scherp bitje kan je zacht rijden.
Maar jij verteld dat die pony met het scherpe bit opeens "aan de teugel" liep en erachter terwijl die met een gewoon bit niet te houden is.
Dan loopt hij er dus voor weg en heeft het niets meer met een goede hoofdhouding/lichaamsbeweging te maken.
Voor de kar kan je een paard niet sturen of terug nemen met je zit of beenhulpen, dan heb je vaak even dat beetje extra noding.

Overgens vind ik het ook niet kunnen als paarden voor de kar ook in zo'n nep krul lopen. Ook dan horen ze zich soepel en met de achterhand eronder te bewegen