Stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 20:57

Ben vanmiddag maar voltes gaan rijden, veel op de moeilijke hand. Na een half uur ging het al heel wat beter en begon ze beter te lopen. (Half uur zwoegen, mag ikwel zeggen Haha! )

Maar als ik haar probeer rond te stellen, zwaaide ze eerst haar achterhand naar buiten uit. Maar dat wist ik, buitenbeen erbij en weg was het probleem, mijn eigen schuld waarschijnlijk.
Toen ik dus dat halve uur verder was, ging ze beter lopen, liep ze dus ook "aan de teugel" maar zwaaide ze haar achterhand naar binnen Verward
Naar buiten drijven probeerde ik, effect, ik kreeg nog meer een gebogen paard. Verward
Moeten jullie natuurlijk niet denken dat ze helemaal dubbel liep. We bogen een beetje en daarna een beetje meer Haha!

Op zich ging het dus heel aardig en al zat ik gisteren in een hele diepe dip, zoeentje van ik doe het nooooit meer, was ik toch weer heel tevreden.
Zouden paarden dat aanvoelen? Iedere keer als het mis gaat en ik erover klaag bij jullie, gaat het beter *LOL*


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:05

op de moeilijke kant oefenen is heel goed,maar juist als afwisseling ook weer rechte lijnen rijden en de andere hand gebruiken.want anders krijg je idd teveel dit probleem.ik heb het met mennen ook.als ik teveel op 1 hand oefene dan gaat ze te diep lopen,dus is het weer tijd voor rechtstellen,eens even lekker wat uitstrekken,wat diagonalen rijden en dan omstellen naar de andere kant.
wat een mooie oefeing is is op de a-c(of een gewone rechte lijn op het strand Knipoog )
eerst rechtstellen en dan een volte 10 meter naar links dan weer op de a-c lijn en dan rechtstellen en dan volte 10 meter naar rechts.
zorg dat je je paard stelling geeft door genoeg steun te bieden op de buitenteugel.
verdeel je evenwicht gelijk.geef correctie als je paard naar binnen of naar buiten valt.
let je wel op dat je zelf rechtop blijft zitten?je moet alleen kijken waar je naar toe rijd,niet schuin gaan zitten,vaak doe je dat nml wel onbewust.

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 21:20

Ik moet even wat aanpassen, Ik bedoelde met rond stellen, stelling vragen. hihi, lekker onduidelijk.
Ze liep dus rond en bleef ook netjes rond lopen (aan de teugel dus) maar zwaaide haar achterhand dus later naar binnen.
Zoals jij het zei heb ik gedaan Sanderijn, anders lanceert ze me binnen 10 minuten Haha! Isolda is eigelijk niet zo'n dressuurliefhebber, die loopt liever languit *LOL*

Sanderijn, misschien sla jij daar wel de spijker op zijn kop. Zou ik scheef gezeten hebben? Dus naar binnen leunend, waardoor zij ook naar binnen kwam Verward
Kan zijn, ik moest maar eens een lijstje maken van dingen waarop ik moet letten.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:25

ja dat is een goed plan.
maak een makkelijk opnoembaarlijstje wat je in je hoofd kan opratelen als je op het paard zit.dat doe ik ook altijd.

hoofd recht
kijken waar je naartoe gaat
rug recht
schouders recht
armen ontspannen
benen lang maken
gelijke hulpen


eigenlijk als en paard problemen geeft met stelling ligt het altijd aan de ruiter/menner.of het ligt aan je zit houding,of het ligt aan je ondersteunende buitenteugel.maar vaak is dat scheef zitten iets wat je doet zonder dat je het merkt,zeker als je geen spiegel in de buurt hebt.

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 21:31

*LOL* Zo'n lijstje heb ik dus ook in mijn hoofd. Alleen is het soms moeilijk om die dingen allemaal tegelijk te doen Haha!
Beetje gek gezegd, ik probeer altijd met recht zitten het volgende te denken. Een denkbeeldige lijn van voor naar achter over het midden van mijn zadel. Daar moet ik dan dus precies met het midden van mijzelf opzitten. Gaat wel redelijk, maar het kan dus zijn dat ik zo in beslag genomen ben door Isolda dat ik mezelf vergeet.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:34

hihi ja dat ken ik.
maar ik doe alles stap voor stap.maar toch is het altijd makkelijker gezegd dan gedaan.maar goed proberen is het altijd waard,want vaak heb je houdings-problemen helemaal niet door.

soms is het beter om te zwijgen

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:09

Hee, maar dan reageert ze toch perfect? Als je binnenbeen geeft en ze buigt meer, perfect toch! Als de achterhand teveel naar binnen komt, kun je dat coorigeren met een ophouding op de buitenhand (buitenschouder naar binnen brengen) of evt. een soort van schoudervoor op de volte, maar da's onwijs moeilijk!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 11:53

Lachen Echt Rieja? Ik dacht dus dat het behoorlijk mis ging. Ging het natuurlijk ook, omdat ik eigelijk wat anders wilde Haha!
Ik wilde tenslotte dat ze meer naar buiten ging.
Kwestie van verder oefenen dus maar weer....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Lithya en 9 bezoekers