Help, mijn paard doet het niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Help, mijn paard doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 07:35

hoi, ik wil mijn paard graag diep en rond rijden, het is een Grote Fries met veeet mooie manen! Haha! Ik ben al bezig met een slofteugel. hoe strak moet dat ding en is het slim er nog een thiedeman bij te doen????? hij gaat namenlijk naa een uur aan de slof, heel raar lopen met zijn nek. dan gooit hij zijn hoofd omhoog enz... Ik heb de slof al strakker vast gepakt en tussen zijn bene gedaan (ipv aan de zweetbladen)maar ook dat helpt niet, ik rijd ook al met de scherpste sporen omdat hij ook zo langzaam loopt... best moeilijk paardje dus: HELP Haha! Haha! Haha!
Groetjes Mekkera

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:01

Waar slaat dit op Verward
Kun je niet gewoon les nemen en je paard op een normale manier behandelen ofzo?

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:12

'k heb les hoor, en wat vind je hier niet normaal aan als ik vragen mag?

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:26

De manier waarop je met je paard omgaat Verward
Als je nou eens begint met die slofteugel eraf te halen en gewoon voorwaarst gaat rijden, dan ben je al een stuk verder. Je zegt zelf al dat je paard niet meer wil lopen, waar zou dat door kunnen komen? Teveel druk van voren misschien?!?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:31

Laat jullie niet zo opnaaien, dit is weer zo'n fantasieverhaal in het kader van : laten we de bokkers even lekker opfokken.

Ik heb even in je profiel gekeken Mekkera, je bent bankdirecteur en je houdt van knaagdierenslachten, leuk in combinatie met de website die je promoot ??? Verward Dat zullen ze van de stichting BunnyBin erg kunnen waarderen hoe jij je gedraagt Schijnheilig

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:33

Wat is hier niet normaal aan? Wat is hier wel normaal aan Verward

Zorg inderdaad eerst maar eens dat je gaat RIJDEN ipv trekken en plukken. Ik denk dat als je alles er van voren afhaalt (wat je er aan troep aan hebt hangen) dan kun je die sporen binnenkort ook weer in de kast leggen, want dan KAN het paard tenminste voorwaarts als jij dat ook aangeeft. Nu KAN het paard niks, omdat je hem aan alle kanten ingesnoerd hebt.

Rij je zo ook in de les mee trouwens? Kan me niet voorstellen dat je instructeur/trice dit goed vindt

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:34

Craignethan schreef:
Laat jullie niet zo opnaaien, dit is weer zo'n fantasieverhaal in het kader van : laten we de bokkers even lekker opfokken.


Ik had al zo'n vermoeden, maar ja, ik kon niet meer tot 10 tellen Haha!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:35

Ilse1979"]
[quote="Craignethan schreef:
Laat jullie niet zo opnaaien, dit is weer zo'n fantasieverhaal in het kader van : laten we de bokkers even lekker opfokken.


Ik had al zo'n vermoeden, maar ja, ik kon niet meer tot 10 tellen Haha!
[/quote]

haha, ik ook niet Tong uitsteken

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:37

dit is geen fantasie verhaal..maar al iedereen hier zo tegen is...moet ik misschien maar eens wat anders gaan proberen. Slof eraf dus...Ik ga vandaag proberen, en mijn profiel....dat is een misplaatst grapje, best banketstaaf inderdaat! Bunnybin is te gek! zouden meer mensen hun konijnen vandaan moeten halen!

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:39

mekkera schreef:
mijn profiel....dat is een misplaatst grapje, best banketstaaflig inderdaat! Bunnybin is te gek! zouden meer mensen hun konijnen vandaan moeten halen!


verander je profiel dan

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:40

zal ik doen....hebben jullie dan tips voor mij?

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:40

voor in je profiel of voor jou en je paard?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:41

het gaat er juist om dat je paard zich gaat ontspannen en lang maakt, zn achterhand goed gebruikt, en niet omdat ie met zn hoofd in de krul loopt, dus aan een slof heb je niet zoveel.
tevens duurt het tijden voor je paard dat kan, als je de knopjes niet kent zal het in je eentje niet lukken (was mij ook niet gelukt), ik heb sinds een jaar les en we zijn er nog steeds mee bezig om alles correct te doen, dus je kunt niet verwachten dat je fries dat in een maand kan.
het rijden zonder slof en sporen zal je paard helpen zich te ontspannen. duzzz....zo min mogelijk toeters en bellen werkt het best. elk paard kan wel in de krul getrokken worden, maar daar worden paarden echt mee vernield. het gaat er echt niet om hoe je fries zn hoofd houdt, of hoe snel jij dat voor elkaar krijgt, maar op ontspanning, gebruik van de achterhand, etc. Les nemen dus, of je niet meer bezig houden met moeilijke dingen, slofteugels en sporen.
Laatst bijgewerkt door missnynke op 01-05-04 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:43

bedankt, ik heb al les maar de instructrice zegt dat de slof juist wel moet, anders doet 'ie het niet.....nu van instructrice veranderen??? vandaag ga ik eens zonder slof (en misschien sporen) proberen....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:49

Gaaaap *zucht*
Waarom geloof ik geen zak van dit verhaal..?...

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:50

het voelde al niet goed meer, zie 1e bericht, maar ik wil er gewoon wat aan doen...

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:52

summertje, ik zou niet weten waarom jij geen zak van dit verhaal gelooft...Misschien heb je een tip hoe het anders meot, aan jullie reacties te merken doe ik het5 niet bepaald goed! Huilen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:58