Problemen met normaal stappen :'(

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Tanja_

Problemen met normaal stappen :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 14:37

Hey

Vanavond komt er bij mijn verzorgpaardjes een nieuw paard.
Alleen nu hoorde ik van de eigenaar dat ze met het stappen een beetje "trippelt" niet stappen maar ook niet draven.

Ze had gevragen of ik misschien wilt om er iets aan te doen maar weet het zelf ook niet.

Dus vraag ik jullie maar om raad. Wat kunnen wij hier tegen doen?

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:15

Mijn paard doet dat ook,
Ik kan er zelf ook niet echt iets aan doen... maar ik laat me teugels altijd gewoon los (naja los gewoon op maat dan) maar niet strak trekken!
misschien is het bij die paarden van jou ook wel zo dat als je trekt dat ze er juist doorheen willen gaan lopen.
ik denk dat je het toch gewoon een x moet proberen hoe dat paard het echt doet,
want je heb het nu alleen nog gehoord toch ? Lachen
naja idd suc6!!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 15:36

Ja ik ga morgen ff rijden. Kijken wat het nu is. En dan vertel ik MIJN verhaal ook ff. Weten jullie misshcien meer en dan kan ik het ook beter uitleggen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:29

Lange teugel geven.
Mijn pony gaat op buitenrit ook keihard stappen op de terugweg. Als je hem tegen probeert te houden gaat hij dribbelen, als je hem losgooit gaat hij alleen heel snel stappen.

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:04

Idd loslaten
je hoeft om een paard los te laten niet eens perse de teugels los te gooien.
Veel mensen doen in stap teveel.
Maar juist als je in stap stilzit en niks doet (uiteraard wel meegaan met de beweging), krijg je de mooiste stap. Lachen

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:27

Ga helemaal met RK mee. Vooral loslaten en over vier benen laten lopen. Dus niet het paard in de weg gaan zitten. Lekker op zijn eigen benen laten lopen.

Groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:58

Doet die van mij ook altijd. Vooral op de terugweg van een buitenrit. Hij moet van mij dan stappen maar hij wil dan eigenlijk het liefst in een keiharde galop naar huis dus doet hij maar een stapdrafje. Het is inderdaad wel zo hoe meer je hem tegenhoudt hoe meer hij begint te dribbelen.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:59

als hij het ook doet als er niemand op zit zal ik er een dierenarts naar laten kijken. ik weet dat het niet jouw paard is en dat jij dat dus waarschijnlijk niet beslist maar het is daarom ook een advies Knipoog .

als hij het alleen onder het zadel doet kan je naast alle al genoemde adviezen ook ff kijken of het zadel en hoofdstel wel goed passen. probeer het desnoods (alleen als het een braaf paard is) eens zonder zadel met een halster en touwtje.

hopelijk is het alleen spanning en niets medisch.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 21:21

Ik heb ook een instructeur bij ons op de manege om raad gevragen.

Het volgende stelde ze voor:

Stap 20 min los op haar tempo los. Ook draven. Niet met strakke teugels. Maar wel zodat je nog contact hebt met de mond. Dan ga je balken neerleggen op haar passen. En die moet je dan steeds verder uit elkaar leggen. En dat elke keer doen tot ze normaal stapt.

Maar zou dat echt werken??

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:55

Ik weet niet of ik het probleem goed begrepen heb, of het een tactfout is of gewoon ongeduldigheid.
Bij ongeduldigheid zou ik juist als ze zo dribbelt niet te lang losstappen, maar vooral losrijden in draf en wat galopwerk aan een langere teugel. Daarna even stappen met lange teugel. Dan aan het werk zetten in draf en galop en dan proberen te ontspannen te stappen. Mijn paard vind stappen helemaal niks en gaat dus ook gauw lopen dribbelen, als ik dan even doorgereden heb in de draf en galop kan hij wel normaal stappen.

Ben je op zoek naar de handleiding van je paard of hond? Kijk op http://www.handleidingpaard.nl of http://www.handleidinghond.nl
Op zoek naar kvv of gedroogde snacks in de omgeving van Terborg? http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Een plek op aarde waar paarden nog paard mogen zijn: http://www.pferdehof-montferland.eu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie