Help! ik kan m'n onderbenen niet stil houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:43

Nee, chaps helpen niet. Sinds dat ik van chaps ben overgestapt op laarzen merk ik pas dat mijn benen eerder echt niet goed stil lagen. Het is juist dat die laars uit 1 stuk bestaat zeg maar. Ik kan nu ook absoluut niet meer met laarzen rijden.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:00

Jep bij mij ook, van chaps overgegaan op laarzen, en dat helpt een stuk! (kan denk ik ook wel met rubberen, die moet je 2e hands toch voor een prikkie op de kop kunnen tikken?)

Verder, probeer je kleine teen een beetje op te trekken naar boven, zodat je teen meer naar binnen gaat staan en je knie meer tegen het zadel komt.

Het liefst dan nog zonder beugels en je been heel zwaar en lang laten. (paard aan de longe in een sukkeldrafje, hoeft niet voorwaarts, des te moeilijker om stil te blijven zitten. Voorwaarts komt later wel...)

oja, spierpijn gegarandeerd!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:24

ik heb wel gevoerde rubberen laarzen, maar die vind ik niet lekker zitten, krijg ik pijn m'n enkel van, bij jodhpurs met chaps heb ik daar geen last van.
Maar ik zal wel op m'n verzorgpaard zonder beugels gaan rijden, die is heel goed in een sukkeldrafje! hahaha (die is in de bak echt niet vooruit te krijgen in draf Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:33

Ik kan echt niet met laarzen rijden, ik rij nu al 3 jaar in chaps ongeveer, en bevalt mij prima. Laarzen passen mij ook toch niet..!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 15:51

Ik zal even vertellen hoe het gegaan is:

Ik heb gisterenavond gereden, maar dat was echt niets... m'n voeten zaten ergens ver door de beugel.. Bloos het paard zat ook zo lekker en liep zo goed door Ook nog zonder beugels gereden (in draf), dat ging wel goed, hakken laag, tenen goed

Maar vandaag heb ik weer gereden, op m'n bijrijdpaard, dat ging wel lekker, had gewoon m'n beugels in en ik heb geprobeerd m'n hakken heel goed uit te drukken in de galop en het ging wel ietsje beter, niet gelijk fantastisch, maar het hielp wel een klein beetje *LOL*
En in die beugels zitten ook van die schuine beugelblokjes, dat helpt ook wel vind ik Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:53

Mooi dat is een vooruitgang

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 15:58

ja zal nog steeds wel heel veel oefenen worden, maar het gaat ietsje beter! Dat is de bedoeling!! *LOL*

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:59

Tuurlijk is dat ook de bedoeling Haha!

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:33

magic1 schreef:
Bedankt allemaal!! *LOL*
Alleen leren laarzen is wel een dure oplossing Knipoog Ik heb wel leren en suede mini-chaps, werken leren mini-chaps ook?


Ik heb een breed zittend paard met een grote beweging die ook nog eens hoog opgooit. Het onderbeen probleem is voor mij erg herkenbaar. Ik rijd dus ALTIJD, ook al is het 35 °C met (leren) rijlaarzen. Als ik met chaps rijd komt alles los. Dus: chaps in de kast, en rijlaarzen aan. En ja, leren laarzen is beter dan rubber. *LOL*
Ten tweede: dagelijks, liefst 2x een kwartier de tijd nemen op rug en buikspieren te trainen en bovenbeen (boven binnenkant) en kuitspieren te stretchen. Vraag eventueel een fysio voor oefeningen.
Ten derde: ik heb erg veel baat gehad bij een zitanalyse van Ulrike Thiel. Ik zat ook wel netjes, maar het net even anders aanspannen van bil-, buik- en borstspieren maakt een groot verschil. En zij zal je waarschijnlijk ook oefeningen meegeven voor je spieren. OK dan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:19

Probeer je hakken uit te drukken en daarbij je tenen niet naar buiten steken.