't zadel van mijn verzorgpony past niet goed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:39

Ander zadel. Als er iets belangrijk is is et wel een goed liggend zadel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:45

Dat zadel ligt al 2.5 jaar prima. Haar instructrice is een beste meid waarmee ik het prima kan vinden, alleen zij wil de zadels naar mijn idee extreem ver naar achteren hebben. Dan is het logisch dat het weer naar voren schuift omdat het dan (naar mijn mening) TE ver naar achteren ligt.
Ik heb zelf alleen een enkele keer ervaren dat mijn zadel naar voren schoof omdat ik niet goed had aangesingeld. Verder ligt de schouder altijd keurig vrij, de schoft ligt vrij.....
Als mijn zadel niet zou passen zou ze na 2.5 jaar zo ongeveer toch wel drukplekken hebben of verzet tonen of weet ik veel....
betreft het rond rijden....
Dit is iets wat Jamaica gewoon moeilijk vind, ze is erg kort, heeft haar bouw niet mee.... Ze heeft niet zoveel om rond te maken

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:54

Had et tegen Jameyskatje

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:59

Miss_Blimm schreef:
Had et tegen Jameyskatje


Neem dan even de moeite om het hele topic door te lezen, stef is de eigenaar van het paardje waar het overgaat, ik denk dat het aan haar is om te bepalen wat er gaat gebeuren Clown

Stef, je bent niemand uitleg schuldig omdat je bijrijdster het nodig vond dit topic te openen, je komt niet over als iemand die niet begaan is met haar paarden Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:05

tnx ann

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:07

Hahahah zeg ik dat dan, ik lees nergens dat zij slecht voor der paard zorgt. Dat hoor je mij dus ook niet zeggen. Ik zeg wat over HET ZADEL. Daar ging het tenslotte om. En wat betreft je paardje... ja tis de jouwe... jij zal et wel weten heej...zoals ik het lees ligt het zadel niet goed. Of die nou verder naar achter ligt volgens de een of verder naar voren ligt volgens de ander.

Ik snap trouwens wel dat je niet zomaar een nieuw zadel koopt hoor... die krengen zijn duur. Maar dan nog...ik snap niet dat het nu ineens na 2,5 jaar niet goed ligt of lees ik het dan weer fout... please tell me

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:09

Miss_Blimm, lees het hele topic nog maar een keer door Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:18

Miss_Blimm schreef:
Ik zeg wat over HET ZADEL.


Tja, en van wie zou dat zadel zijn???

Citaat:
snap niet dat het nu ineens na 2,5 jaar niet goed ligt of lees ik het dan weer fout


Dat zadel ligt niet fout! *zucht*

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:27

Hahaha dus ik zeg wat over het zadel en dan zeg ik ook wat over de eigenaar? pffffff..... jah jah tuurlijk... en dat zadel dat schuift toch... dan ligt ie dus niet op en top. Een zadel hoort stil te liggen zonder dat ie klemt. Maar zo zie ik het Lachen

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:31

Miss_Blimm Clown de bijrijdster vindt dat het zadel niet goed ligt, Stef, de eigenaar van het paard en het zadel, vindt het zadel wel goed liggen, persoonlijk hecht ik beduidend meer waarde aan stef haar mening dan aan die van de bijrijdster, begrijp je nu waar het overgaat? Lachen
Laatst bijgewerkt door Ann op 27-04-04 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:31

LEES DAN!
Als je het zadel normaal neerlegt en dus niet zover naar achteren zoals haar instructrice het wil hebben, dan schuift het NIET!!!!

jeetje zeg....

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:34

Owwwwwwwwwwwwwwwwwh okej. Dan snap ik het hoor. Wat is dan het probleem?? Haha!

ben der weg van, Temptation Island kijken Lachen doeidoei

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:12

Miss_Blimm schreef:
. Wat is dan het probleem?? Haha!



Dat vraag ik me nou ook af.....

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:24

vind dit eerlijk gezegd een beetje rot om zo een tpic te openen.
ik zou eerst met de eigenaar erover praten ipv. zomaar op internet te zetten.
stef heeft mij vaak goede raad gegeven dus ze zal heus wel weten wat goed voor haar paard is.
vind dit echt een beetje banketstaaf.
antwoord op de vraag van het topic: overleg met de eigenaar vertel je probleem. dan kunnen jullie er vast wel samen uitkomen

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 07:39

dus je bent tegenwoordig al bijrijder-af als je om advies vraagt????



en o,ja (zie datum)ik wou 't er nog met jou over hebben maar ik heb jou niet meer gezien,dus je bent veel te voorbarig

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:58

Het was netter geweest om dit eerst met Stef te bepraten, i.p.v. een topic op Bokt openen, Jameyskatje.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:02

Ann schreef:
Het was netter geweest om dit eerst met Stef te bepraten, i.p.v. een topic op Bokt openen, Jameyskatje.


idd, en dat terwijl stef nog op bokt zit ook! Lekker banketstaaf als je ineens zoiets over jezelf leest.
Maar goed, het is haar zadel en haar paard dus zij beslist wat ermee gebeurt.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:15

haai
het is inderdaad haar zadel en haar paard, maar als jij als verzorgster niet gelukkig bent met de manier waarop zadel en paard zijn, ben je vrij je eigen keuzes te maken. Dus ook om zo'n topic te openen om advies te vragen. Ik zeg niet dat het nétjes is, dat is eht zeker niet, maar het is deze ronde de keuze van jameyskatje.
Echter, jameyskatje, je moet nu niet raar opkijken dat de eigenaresse dit nou niet écht op prijs stelt. Zou ik ook niet doen als ik hier ineens een berichtje van mijn verzorgster zie dat het zadel niet goed ligt (lijkt me sterk zonder zadel =P)
En bij mij zou je niet bijrijder-af zijn hoor, maar we zouden het er wel goed over hebben. Ieder mens maakt fouten, en ieder mens verdient een tweede kans. (goed, er zijn uitzonderingen hoor!! maar dit geval is geen uitzondering) Het zou alleen niet vaker moeten gebeuren.
Als ik de eigenaresse was zou ik met de verzorgster meegaan om die de kans te geven te laten zien waarom zij denkt dat het zadel niet goed zit en dat het paard niet goed loopt. Je moet als eigenaresse vind ik ook openstaan voor de mening van je verzorgster. (ik zeg niet dat Stef dit niet doet!!) En dan kunnen jullie samen daar een oplossing voor vinden misschien.
maar goed, ik begrijp ook heel goed dat je nou als eigenaar zoiets hebt van "hallo!! doe ff gezond!!"
Groetje, MinX

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:20

mijn 1e reactie was meer van schrik en complete verbazing. Dit omdat ze ALTIJD naar mij komt. Het is een verzorgster uit duizenden, en ze vliegt er echt niet uit, hoeft ze ook echt niet bang voor te zijn.
Ik stond alleen nogal verbaasd, aangezien ze altijd naar mij komt. Als er iets is belt ze, als ze een wondje heeft belt ze, als ze iets vreemds merkt belt ze, en ik had hier nog niks over gehoord.
Dus misschien is mijn 1e reactie (te) hard geweest, maar ik stond gewoon helemal perplex toen ik via MSN op dit topic gewezen werd

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:56

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen Lachen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:56

Ik kan begrijpen dat stef dit absoluut niet op prijs stelt. Ze schreef al dat je er niet zomaar bij haar uitvliegt en daar mag je heel blij mee zijn. Bij mij was het exit...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:28

Hallo, vind overdrijven ook een vak jongens.... Ze is 14, wil een mening weten en maakt het foutje dat ze niet eerst naar mij komt. Ze is ook maar een mens hoor.