Help! M'n paard gaat raar doen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 19:08

Mijn paard gaat vreselijk raar doen als ze alleen is. Dan zijn er bijvoorbeeld de twee buitenbakken heerlijk vrij, nou denk maar niet dat ze daar gaat lopen want dan rijden er geen andere paarden en ze vindt het niet leuk in der eentje. Ze gaat dan de hele tijd ineens omdraaien en ergens hard heen galoperen, ze wil omhoog komen, ze geeft bokjes en ze loopt zich helemaal druk te maken en te dribbelen. Hetzelfde gebeurd er in het bos. Zodra ze alleen in het bos rijd, gaat ze er in rengalop terug naar de manege en is ze niet meer te stoppen. Hoe kan ik haar dit leren dat ze ook gewoon alleen kan rijden? En hebben meer mensen dit probleem?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:05

tja een paard is natuurlijk wel een kudde dier dus wil altijd wel graag naar zijn soort genoten toe

sommige paarden meer dan andere.
heb je haar allang?
misschien is er iets dat met haar achtergrond te maken heeft??
ik weet het ook niet.
is ze jong? jonge paarden hebben dat sterker dan wat oudere paarden.

of misschien is het gewoon een hitte pit en doet ze daarom zo.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:47

als ik een paard dit bij mij flikt moet ik altijd naar voren rijden (vooral niet tegen houden in de mond) en gewoon laten gaan en lekker in die galop aan het werk zetten. iig NIET gaan stappen. Hard aan het werk zetten zodat ze doorkrijgt dat als ze gaat rennen springen en bokken dan ze dan NOG harder moet werken.
Als ze echt oncontroleerbaar is moet je er misschien maar een martingaal of slof aanhangen (als ze omhoog komt <i> geen </i> thiedemann of elastiek want dan heb je kans dat ze achterover klapt!!)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 23:05

Ik sluit me daar bij aan.Zet je benen eraan en laat haar nog harder lopen,dan is het niet leuk meer
want je gaat de strijd niet aan,en ze word na een paar rondjes sprinten vanzelf wel moe.Ga dan met haar naar buiten als ze lekker moe is.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 00:26

gewoon flink doorrijden en aanpakken die hap!! dit zou ik niet pikken, kudde dier of niet JIJ bent de baas. als ik boos ben op mijn paard dat ie niet wou luisteren zat ik zou heel stevig dor te drijven en te zeggen: IK ben de baas, JIJ bent de stronthaas
dat helpt echt