Boomloos zadel tegen zadelpijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Boomloos zadel tegen zadelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:41

Klopt het dat boomloze zadels niet alleen goed zijn voor het paard, maar ook de ruiter? Ik heb namelijk nog wel eens last van doorgereden plekken en hoorde laatst van iemand dat boomloze zadels daar veel minder problemen bij opleveren. Wie heeft ervaring met boomloze zadels en doorgereden plekken?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:05

er is een topic over boomloze zadels met allemaal gebruikers van boomloze zadels:
[RT] Ervaringen met boomloze zadels
misschien kan je je vraag daar stellen, allemaal ervaringsdeskundigen

Ik heb overigens een schapenvachtje over mijn (boomloze) zadel en dat is zaaaaalig! Ik hoef zelfs niet ,eer persé een rijbroek aan!

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:05

Ik heb een weekendje op een barefoot gereden, waaronder een puzzelrit, waarbij we vrij veel stapten om goed te kunnen zoeken en normaal voel ik mijn kontje dan best wel, na zo'n rit, maar na de puzzelrit op de barefoot had ik echt nergens last van!
Echt heerlijk om lekker op buiten te rijden, zo'n zadel!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:13

Ik heb 1x op een Barefoot gezeten, en wil eigenlijk niet anders. Tis dat ik het geld er nog niet voor heb, maar anders wist ik het wel.

Ik denk dat het dus wel degelijk kan helpen.

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:17

voor die doorgereden plekken, kan je ook zo'n leren poetsdoek (wij zeggen zeemleer maar dat is dialect, weet t nederlandse woord ff niet) onder je kont leggen, dus IN je rijbroek, maar OVER je onderbroek.
Het klinkt raar, maar een vriendin van mij heeft er nooit meer last van gehad sinds ze dit doet.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:26

Bij ons heet dat ook een zeemleer of zeemlap
Heb die tip nog nooit eerder gehoord, maar lijkt me best een goede oplossing.