hoe de achterhand eronder krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 13:50

dus, als ik de achterhoand eronder probeer te krijgen, meot ik vele overgangen rijden??

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:41

Gijsenkim schreef:
Neem les

OK dan!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:53

Citaat:
Van de zomer, als ik dan reed, was altijd heel snel de achterhand mooi eronder, en liep ze lekker.
Na ene tijdje ging ik me dara niet meer mee bezig houden,


Weet je uberhaupt wel waar je het over hebt? Lijkt me nogal vaag om je er ineens niet meer mee bezig te houden. Denk dat als je echt les had dat je dat dan niet zomaar ineens zou vergeten Lachen kan op zich wel zijn dat je er minder mee bezig was maar reed je dan alleen buitenritten ofzo (ff in hokjes denkend Tong uitsteken )??

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:08

M3isSi3j schreef:
Verzamelen: eerst goed los en nagevelijk rijden. Als ze goed aan je hulpen is, los en makkelijk loopt en naageeft ga je der terugschakelen... Dit kan je doen dmv: Zithulpt, teugehulp (by voorkuur liever niet) of stemhulp. Op het momend dat ze terug komt gaat die zitten op zn achterhand en rij je hem weer vooruit.. Als die dan weer op zn voorhand valt en zn kop tussen zn benen doet.. wat vaak het geval is kan je 2 dingen doen of been geven en je handen is toestaan of opnieuw terug rijden op je zit zodat die achterhand er bij komt.. het is ff uitproberen wat het beste werkt... In het begin als die achter nog niet sterk genoeg is en het nog niet helemaal door heeft is de eerste optie het beste vaak.

Wat je ook kan doen is bv van stap naar galop en dan terug rijden..

kortom heel veel overgangen rijden en proberen je paardje voor te zijn.



Dit is echt de beste wat je kunt doen! echt waar het helpt OK dan!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:25

Citaat:
Verzamelen: eerst goed los en nagevelijk rijden.


Uhm voor nageeflijkheid moet ie toch achter erbij zijn... dacht dat je van achter naar voren moest rijden. Dus hoe kan ie nou goed nageeflijk zijn als ie achter er niet bij wil lopen???? Verward

Denk dat ze uberhaupt moet schakelen en korte overgangen moet rijden om em achter sneller te maken en meer erbij, of die nou nageeft jah of nee. Dan kan ie meer ondertreden en komt ook de goeie nageeflijkheid vanzelf.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:05

Dat probleem had ik ook met mijn Haflinger, wat bij mij werkte is hem goed bezig houden (voltes, overgangen, stilstaan etc. ) en goed je benen eraan en met je zit werken, hem zeg maar uit je zit naar voren werken, verder moet je d'r niet aan gaan zagen of hem laag en rond rijden want dan beperk je zijn bewegingen en trek je hem zeg maar in elkaar.
Verder gewoon goed les nemen!
Misschien dat je hier wat aan hebt? Lachen

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:06

Je handen iets hoger houden kan ook helpen btw. Sowieso moet je licht zijn in je handen naar mijn idee ^_^

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:55

Zowiezo met je handen van hem af blijven zolang de achterhand er niet bij is

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:29

Gewoon eerst naar de ontspanning rijden en overgangen maken, een ophouding als die te diep gaat lopen kan ook geen kwaad, maar alles pakt goed uit met gedult en de ontspanning en wat betrefd de achterhand eronder rijden been en van voren opvangen. Meer kan ik er niet over zeggen of als je het niet snapt dan vraag je het maar aan je instukteur, die kan het je beter uitleggen dan iedereen want die ziet ook wat je fout doet en dat kan ik niet op fotos zien. OK dan!