paard will niet stilstaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:29

Vandaar dat ik zij van handen naast je benen. Probeer maar zo is het veel makkelijker om haar tegen te houden als ze gaat draaien. Is ze omgedraaid tja dan word het inderdaad vechten wie is de sterkste.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:45

en wat bedoelt u met handen naast je benen
lange teugel en die dan een beetje in een 3hoek uitlopen zeg maar?
en dan de armen naar beneden gestrekt?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:03

Jep, klopt. Staat wel niet netjes, maar is het voor je paard duidelijk dat hij niet mag draaien. Dan kun je dit weer afbouwen omhoog.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:04

ok ik zal het proberen..
maar als ze omdraaien gebeurt dat heel onverwachts, en ze doen het vaak op de momenten dat je net even je hoofd bij iets anders hebt
dus moet ik dan de hele rit met lange teugels met armen gsstrekt naar benden rijden?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:32

Nee, dat is weer niet de bedoeling.

Spring ze in een keer om draai haar dan direct door en laat haar daar dan gewoon staan.

Trouwens ze doet dit dus heel onverwachts. Net alsof het in eens bij haar op komt.

Als dat zo is dan zit het probleem waarschijnlijk bij het niet voldoende vertrouwen van jouw. NH zou je dan veel kunnen helpen.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:11

Nou hij vertrouwt me maar al te goed, de eigenaar zegt ook jullie kunnen lezen en schrijven met elkaar en als er een meisje langskomt die op jou lijkt staat hij al hinnikt bij de omheining.
T is ook wel een pony met karakter, en zeer eenkennig.
We rijden altijd met zn tweën omdat Champ (waar ik op rijd) en Nynke (waar de andere op rijd) niet uitelkaar kunnen, ze zijn nl. al 15 jaar bij elkaar. Champ is 20 en Nynke 23/24, het zijn exmanege ponys of heb ik dat al gezegd.
En ze draaien tegelijk om.

Maar met staan blijven, bedoelt U dan de richting die ze zijn omgedraait of moet ik ze dan omdraaien naar de richting die ik wil..
Als ze zijn omgedraaid zijn ze al in galop trouwens.

Ik heb NH al geprobeerd.. maar ik denk dat ik daar niet geduldig genoeg voor ben, terwijl i het wel heel graag wil kennen enzo...
Maar Champ zat me maar wat dom aan te kijken toen ik dat probeerde...
Ik had tips van een site.. dan moest ik m aan een halstertouw en dan moest het wel wat loshangen, en moest ik de zweep omhoog doen dan moest ie stil blijven staan en deed ik de zweep naar beneden moest ie stoppen.. Nou hiij zat wat dom naar die zweep te staren van.. : hier ben ik dus niet van onder de indruk Clown
Anders PB ik u wel even, en wilt u dan wt tips geven hoe ik het beste met NH kan beginnen?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:37

Je hoeft geen U tegen mij te zeggen. Zo oud ben ik nu ook weer niet.

Altijd jouw eigen richting aan houden.
Trouwens ik ken dat van tegelijk omdraaien. Sta er soms verbaast van als dat ze het samen hebben afgesproken. De kunst is dan zeer snel te reageren en dat lukt alleen als je je evenwicht goed kan houden en hem direct terug of door kan draaien. Niet zo leuk om met twee pony's tegelijk er vandoor te gaan of wel.

Je mag me altijd een PB sturen.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:50

mijn pony doet het ook wel eens, voor een wegovergang ofzo, heel irritant
ik probeer om hem om te draaien, en vaak helpt dat. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren. misschien kunje een stopwoord (letterlijk) aanleren, het is wel veel werk...je krijget er veel voor terug denk ik

johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:52

Zorg ervoor dat ze leert goed op je zit terug te komen.
oefen dit ook tijdens buiten ritjes.
Blijf rustig en maak je rit zwaar, gebruik anders er je stem bij door alleen hooooooo te zeggen.
blijf van het bit af.
en beloon als ze het goed doet