Kreupel zodra ik erop zit.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:43

Heeel erg bedankt voor de reacties!!!
Ik heb besloten dat ik het de komende tijd wat rustiger aan ga doen met mijn paard, want ik denk dat het misschien toch de laatste tijd iets te veel is geweest. Volgens mijn instuctrice komt het doordat ze nog niet stabiel genoeg loopt en nog teveel op de voorhand. Van de week gaat mijn instuctrice er eventjes op, zodat ik het zelf kan zien en dan kan ik zien of er verbetering in komt als zij haar rijd Lachen .
Verder vraag ik mij af of een paard wat last van zijn rug heeft wel zo graag met het neusje in het zand wil lopen als mijn paard, want als ze los staat loopt ze elk rondje wel ongeveer de helft met haar neus in het zand. Ik zal proberen een foto te plaatsen, zodat jullie het kunnen zien:
Afbeelding

Verder heb ik nog de hele nacht na zitten denken en ik weet nu dat ik dit paard echt niet meer kwijt wil (ik heb nog nooit een paard meegemaakt met zo een verschrikkelijk leuk en meewerkend karakter), dus ik ga er gewoon alles aan doen om te zorgen dat ze straks een gezond en sterk paard is. Vanaf nu ga ik 2 a 3 keer in de week een half uurtje rijden, 1 keer gewoon dressuur, 1 keer dressuur met balkjes lopen en 1 keer in de week een buitenrit (want dat vind ze helemaal het einde, ze vind het nog het leukst zonder andere paarden Haha! ) en dan ga ik 1 keer in de week longeren en de rest heeft ze vrij. Zou dit te veel zijn voor een bijna 4-jarige?


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:01

Ja Unity het is ook altijd helemaal een combi VAN het één kan vaak niet zonder t ander enz enz..., Ik heb dat geprobeerd weer te geven maar heb ook geen tijd en zin om elle lange verhalen te vertellen, want dat komt toch altijd heel moeilijk over.

Toch wil Ingrid áltijd eerst alle lichamelijke beperkingen van het paard uitsluiten voor ze "aan de slag" gaat, dus eerst door een DA en Fysio gekeken of niet echt iets mis is (lichamelijke ed) en als dat niet het geval is dan komt t door het rijden en kan het door de rijstijl te veranderen verbeterd worden

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:55

Wat zou kunnen is dat je zadel eerst wel pastte maar nu na training en groei misschien niet meer.

Een vriendin van me heeft hetzelfde probleem gehad met haar paardje. Op het oog lag het zadel nog goed. Maar hetbleek bij heel goed kijken dat het te smal was aan de schouders en dan alleen als ze erop zat.

We hebben dat getest door haar op het zadel telaten zitten. Toen heb ik het voorbeen van het paard iets naar voren opgetild en toen kon je voelen en zien dat de schouderbeweging bellemerd werd door het iets te smalle zadel.

Het kan natuurlijk nooit kwaad als je dat eens goed gaat bekijken. En jonge paardjes groeien snel, ik ben nu zelf met mijn 4e zadelmaat bezig in 1,5 jaar.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers