Hoe jong inrijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:06

snap er weinig van... je hebt zelf dus niet echt veel ervaring maar gaat wel met een jong diertje (een arabier nogwel) rijden. het is echt slimmer als je een wat ouder en meer ervaren pard gaat zoeken. arabieren zijn meestal niet de makkelijkste en als ze dan ook nog jong en onervaren zijn gaat het er niet op vooruit. aan de vragen die je stelt kan ik (redelijk) opmaken dat je nog geen parden zelf hebt ingereden en misschien ook weinig ervaring hebt met jonge dieren. waarom koop je in hemelsnaam zo'n jong paard? een wat oudere geeft veel minder problemen en dan hoef je ook niet meer te wachten tot je ermee kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:08

omdat deze 3 keer zo goedkoop was en sommige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en denken alles wel te kunnen?

Vast het foute antwoord Lachen Knipoog

Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 13:11

Uhmz... snap niet helemaal wat je bedoelt... Ze zou in Rotterdam op dag en nacht op de wei gaan (waar ze nu ook staat dus). Ik woon in Weert en heb geen mogelijkheden hier om haar dag en nacht op de wei te zetten. Als er in Weert nou eens weide was waar ik haar eens dag en nacht zou kunnen zetten was 't misschien nog een optie geweest. Maar ja, dan is ze net na een half jaar ofzo gewend aan Weert, moet ze weer terug naar Rotterdam voor training (als ik haar koop, laat ik haar door de fokker inrijden). Strax heb ik weer een doorgedraaide Arabier op stal staan, omdat ze telkens niet kan wennen ofzo...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:14

kan een paardje echt wel tegen hoor, veel paarden worden voor training weggebracht en dat is lang niet altijd op de huidige stal. Zou me daar dus niet druk over maken. Er is toch wel een weiland te vinden in de buurt van Weert? Misschien niet bij jou in de straat maar toch wel in de omliggende plaatsen. Kan me bijna niet voorstellen.

Hou er wel rekening mee dat wanneer jouw paardje eenmaal is ingereden, je dan helemaal moet gaan opbouwen en niet ineens elke dag een uur zwaar trainen.
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 15-04-04 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 13:16

Citaat:
omdat deze 3 keer zo goedkoop was en sommige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en denken alles wel te kunnen?

Vast het foute antwoord


Excuse moi?!?! Nee zo achterlijk ben ik nou ook weer net niet... En echt goedkoop is ze voor een Arabier volgens mij ook niet, maar daar ga ik het natuurlijk hier niet over hebben.

En ja, ik weet hoe een Arabier kan zijn, maar daar kan ik inmiddels wel mee uit de voeten. Als ik even een kleine opsomming moet maken wat ik heb moeten doorstaan met mijn Arabier, ben ik tegen Kerstmis nog niet klaar.

Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 13:18

Ah ja, wellicht wat meer naar het zuiden... niet in de omringende dorpjes volgens mij. Daarnaast heb ik geen rijbewijs en ik geloof niet dat pa en ma zo gek zijn om iedere avond een uur lang te gaan rijden of zo, dus vandaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:19

maar een 6 jarige die al m loopt is toch echt prijziger dan een 2 jarige en daar vallen veel mensen voor, zonder na te dneken dat het paard, alles nog moet leren.

en als je zoveel rare ervaringen hebt met je huidige arabier, vraag ik me af of het ras wel bij je past.