Probleempjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Probleempjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 13:12

Ik heb wat probleempjes met het soepel krijgen van mn fjord.. Misschien dat jullie me kunnen helpen Haha!
Oke.. omdat ik en Dagmar beide veel tegenslagen hebben gehad de laatste tijd, is ze nu heel erg stijf, omdat ik haar heel lang niet heb kunnen rijden, en ze deze winter steeds op stal heeft gestaan.
Ze krijgt haar achterkant er niet goed onder, en ze gebruikt haar achterbenen ook heel slecht. Ze slepen haast over de grond. Ook 'duikt' ze vaak met haar hoofd veel te diep. Ik probeer haar dan hoger te krijgen door voorwaarts te rijden.. Maar dan komt ze meteen in verzet en doet ze haar hoofd omhoog en probeert in galop aan te springen.. Verward Huilen
Middendraf lukt dus ook niet..

Dus bokkers.. wie weet een oplossing om haar beter te laten lopen..?
Groetjes Nynke


Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:42

ik denk dat dit onder andere een kwestie is van spieren .. je zegt al dat je fjord een tijd stil heeft gestaan ik zou nu eerst proberen om haar achterhand sterker te maken ... balkjes lopen veel overgangen tempowisselingen etc etc ...
probeer je haar nageeflijk te krijgen en duikt ze daarom zo diep of zonder dat jij wat doet duikt ze diep ...
ik denk dat als je haar nageeflijk probeert te rijden en ze daarom zo diep duikt dat je de voorkant eerst maar eens moet vergeten want zoals je zelf al zegt gebruikt ze haar achterhand niet en loopt ze dus niet van achteren naar voren ... maar duikt ze op haar voorhand en vergeet ze haar achterhand ...
dus eerst zorgen dat ze van achteren loopt en daarna een kijken of ze je hand op wil zoeken ... waarschijnlijk duikt ze dan ook niet meer zo diep naar beneden

en uhm heb je ook les? zo nee dan kan dat wel eens een goede oplossing zijn en heb je wel les leg het probleem eens voor aan je lesgeefmens

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:46

Het slepen van de achterbenen kan vaak komen door luiheid van het paard, of door zwakte van de achterhand. Een goede manier om je paard actief te krijgen, of de achterhand sterker en gecoordineerd te krijgen, is balkjes draven. Ik vind het dan altijd fijn om een Pessoa longeertuig te gebruiken als je balkjes gaat doen in combinatie met longeren. Duiken met de hoofd moet je corrigeren door van achter meer te rijden, gaat ze dan harder, weer met je zit opvangen en met ietwat hulp van de teugels. Probeer het hoofd zachtjes te "liften". Verder altijd belangrijk om veel afwisseling in het werk te houden, overgangen, van hand veranderen, etc. Zo houdt je je paardje altijd bezig, en wordt hij oplettend.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 09:45

Heb gisteravond weer les gehad.. We zijn flink aan et werk geweest.. en hebben heel veel geoefend met actief voorwaarts rijden.. In het begin sprong ze steeds in galop.. Mn instructrice zei dat dat kwam omdat dat voor Dagmar makkelijker is dan voorwaarts in draf. Dus veel geoefend en op het laatst had ik haar echt lekker actief en toch ontspannen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers