Paarden niet reageren op mijn beenhulpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Paarden niet reageren op mijn beenhulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:06

Heej Lachen

Na afgelopen zomervakantie ben ik naar de paarden gegaan. Sinds ik op de paarden zit heb ik het gevoel dat ze niet reageren op mijn beenhulpen. Mijn lesgeefster was het zaterdag zelfs zo zat, dat ze het zelfs voor ging doen. Ze stapt erop & ze kan er zo mee weg stappen/draven/galoperen. Ik stapte er weer op & ik kreeg hem amper vooruit. Ik heb dus wel wat opgestoken, want ik deed wel iets fout maar ik krijg hem nu nog steeds moeilijk vooruit.

Hebben jullie misschien tips?


-×××- Dominique

PS. Op de pony's lukte het allemaal wel...

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:08

Heb je misschien je tenen te ver naar buiten gedraaid? Ik zou eens vragen aan je instructrice of het aan de manier ligt hoe je je benen houd en aan de plek waar je drijft. Dat lijkt me het meest waarschijnlijke.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:10

Ik houdt idd soms mijn tenen naar buiten. Ik zal het trouwens gaan vragen

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:10

Is je beenligging misschien afwijkend? Heb je geen kracht in je benen?
Op het moment dat je lesgeefster het zat wordt vind ikzelf wel heel erg. Was ze het zat met jou of met het paard? Ik zou eens aan haar vragen om jouw benen op de juiste plaats te leggen en bv. voordoen hoe je moet aandrijven. Als iemand je been op de juiste plek legt wil dat nog wel eens helpen. Dat had ik ook toen ik met andere sporen ging rijden. Heb ik eerst gevraagd of mijn instructrice mijn been alle kanten op wou draaien hoe ik ze moest houden in rust, bij het aandrijven met de kuit en aandrijven met het spoortje.
Helpte prima bij mij !

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:16

gyzmo schreef:
Is je beenligging misschien afwijkend? Heb je geen kracht in je benen?
Op het moment dat je lesgeefster het zat wordt vind ikzelf wel heel erg. Was ze het zat met jou of met het paard? Ik zou eens aan haar vragen om jouw benen op de juiste plaats te leggen en bv. voordoen hoe je moet aandrijven. Als iemand je been op de juiste plek legt wil dat nog wel eens helpen. Dat had ik ook toen ik met andere sporen ging rijden. Heb ik eerst gevraagd of mijn instructrice mijn been alle kanten op wou draaien hoe ik ze moest houden in rust, bij het aandrijven met de kuit en aandrijven met het spoortje.
Helpte prima bij mij !


Ik heb wel kracht in mijn benen, dat is iig het probleem niet. Dat van mijn beenligging zal ik volgende les meteen gaan vragen Lachen

Ze werdt ons trouwens allebei zat Tong uitsteken Mij, omdat ik hem niet zo goed vooruit kreeg en hem, omdat hij een beetje vervelend was die les.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:28

Normaal gesproken zou je instructrice dit moeten kunnen oplossen! In plaats van kwaad worden en het zelf doen terwijl jij daar (bijna) niks mee opschiet.

Vanaf hier kan ik niet zien wat jij fout doet, maar een goede instructrice/hulp zou je hierbij moeten kunnen helpen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:30

Dit lijkt me meer iets voor Rijtechnisch, ik verplaats het topic Knipoog

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:33

mss blonde opmerking maar:

ben je misschien nog zo klein dat je benen ergens midden op de buik van het paard zitten?

je instructie moet toch weten aan wat het ligt?

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:33

Okkie:
Ze zou idd beter zelf kunnen helpen. Maar ze is nogal koppig en ze kan ook beter geen beginners lesgeven, omdat ze nogal gauw verwacht dat je het kan.

Oscar:
Sorry Bloos

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:35

kattebeest schreef:
mss blonde opmerking maar:

ben je misschien nog zo klein dat je benen ergens midden op de buik van het paard zitten?

je instructie moet toch weten aan wat het ligt?


Ik ben niet klein Tong uitsteken Daarom moest ik ook naar de paarden Knipoog

Maar met de eerdere tips zal ik naar mijn instructrice gaan Lachen

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:54

vind net als okkie dat je instructrice dit op zou moeten kunnen lossen. zij ziet wat je verkeerd doet. dat is voor ons bokkers vanaf de computer niet zo simpel.
wat doe je als het paard niet reageerd? blijf je afwachten of geef je m gelijk een tikje? misschien ben je wel te lief voor het paard. de instructrices kennen de paarden meestal wel en daar sollen ze niet mee.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 16:55

Ik geef eerst nog wat hulpen, maar als hij echt niet meer reageert dan een tikje.

Misschien ben ik ook wel te lief Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:40

en als je nou eens gewoon een schop geeft..? Want vaak doen paarden net alsof ze niets voelen..wat ik vaak doe is eerst zachtjes als ze dan niet reageren ietsje harder en nog niet dan krijgen ze een schop dan zet ik echt mijn benen erin..moeten ze maar meteen luisteren..