hoe een paard zijn vertrouwen te winnen?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hollander

hoe een paard zijn vertrouwen te winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 14:23

hallo mensen,

Ik heb sinds kort en paard en op zig gata het heel goed tussen ons behalve als we in galop gaan.
Op een of andere manier is hij heel bang om geslagen te worden.
Daardoor gata hij heel raar doen in galop.
daarna is hij ook meteen het vertrouwen helemaal kwijt.

iemand ervaring met dit soort dingen?

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:58

Hai, ik ben nu sinds november bezig met mijn verzorgpaard die ook erg zenuwachtig was en gelijk in de stress schoot. Dit komt ook mede omdat ze een draver is. Maar ik moet iedere keer tijdens de les een paar pasjes galop en weer draven. Net zolang totdat ze inziet dat het helemaal niet eng is. Wanneer ze een paar pasjes goed heeft gedaan, gelijk belonen
In ieder geval heb ik geleerd dat je niet mag straffen en zelf nuchter blijven alsof er niets aan de hand is. Het heeft mij ontzettend geholpen en ze heeft een geweldige galop nu . Succes ermee..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:40

Rustig en ontspannen blijven, dit slaat vanzelf over op je diertje.
Als jij mee gata zitten stressen op zijn rug en al gespannen gaat zitten omdat je weet hoe het dier zal reageren zal het dier alleen maar het idee krijgen dat het dus idd een eng iets is *de galop*

Met geduld, rust en ontspannendheid zal dit met de tijd vanzelf beter worden.

Par begon in het begin in de galop altijd te crossen, dan liet ik haar even begaan, en na een rondje werd ze vanzelf rustiger, tegenwoordig heeft ze er meer lol in, is sterker geworden en heeft dus al vele malen minder.

Zoals Stekeltje al zegt overgangen en veel belonen helpt op zekers ook....zolang je maar zorgt dat je de overgangen vanuit draf naar galop al begint vanuit ontspanning.
Dus als ze lekker ontspannen en goed loopt in de draf pas aanspringen, dit scheelt al een heleboel.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie