Door overgangen heen met hoofd omhoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Door overgangen heen met hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 21:58

Het rijden met Passion gaat goed. Althans, na 35 minuten is ze EINDELIJK los...
Ze steekt heel snel haar hoofd de lucht in, in deze fase loopt ze door alle overgangen heen. Terwijl áls ze eenmaal ontspannen is, je niets in je handen hebt en reageert op een iniminie ophouding.

Hoe kan ik hieraan werken? Ik had zelf al bedacht veel overgangen rijden, veel voltes en goed aan 't been.

Herkent iemand dit, zo ja, wil ik heel graag weten hoe je dit hebt opgelost Lachen

Alvast bedankt!

Semper erit denique omnia



      LuvdaTossa

      Berichten: 12894
      Geregistreerd: 15-06-03
      Woonplaats: Midden vh land

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:52

      Heb je goed les? Dan kan je instructeur/trice je goede tips geven die bij jou en je paard passen.
      Wat ook wel wil helpen zijn schijnovergangen. Dus van draf naar bijna stap en weer weg! Goed aan het werk zetten, zodat ze niet aan alle andere dingen gaat denken. Direct aan het werk zetten! Bij het inrijden al!

      josien
      Berichten: 2554
      Geregistreerd: 15-08-03
      Woonplaats: Uddel (veluwe)

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:42

      Probeer hem juist zeer laag in te stellen in de overgangen. Dus niet zo zeer rond, maar laag met hoofd op de loodlijn. En ga op die manier overgangen maken. Je paard drukt namelijk zijn rug weg in de overgangen. Door laag te trainen moet hij zijn rug wel gaan gebruiken. Op het moment dat hij merkt dat dat veel fijner is, zou de overgangen vanzelf gaan.

      Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

      Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


      Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers