Niet vooruit te krijgen

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

monkey

Niet vooruit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 13:54

Ik heb net een merrie (arabier) gekocht, helemaal op moeten knappen. Ze had alles vast zitten brood en brood mager enz...enz.
Ben nu weer begonnen met rijden, alleen stappen en halthouden en hele kleine stukjes draven.
Normaal staat mijn andere pony naast de bak buiten (stond nu binnen), normaal is het droog en waait het een beetje (vandaag dus regen en wind).
Ze was niet vooruit te krijgen in stap, kont in de wind of schuilen achter de schuur. Wat moet ik hier aan doen, is dit uit proberen??????
Ze is 5 en ik rijdt haar zonder zweep of iets.
Bij het aandrijven zette ze dan aan paar pasjes achteruit en bleef weer aan de grond genageld staan. Het ging 5 minuten goed en dit geetter begon na 5 min. Ben toen aan het longeren gegaan.
Wie o wie???

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:08

Conseqent zijn 2x been en dan een tikje met een zweep bijvoorbeeld

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:15

Waarscheinlijk heeft ze een slechte aanpas vermogen door haar verwaarlozing voordat ze bij jouw kwam.
Dat ze er nu beter uit ziet zegt nog niks over haar weerstand.

Ik zou dus zeggen ga niet rijden met wind en regen en laat haar eerste haar weerstand opbouwen. Na een jaar kun je gewoon lekker buiten gaan rijden. Doet ze het dan nog, dan even consquent zijn.

Laat haar in die tijd ook lekker buiten staan met regen. De beste oplossing om paarden lekker te kunnen rijden met regen. Ik kan in stromende regen buitenrijden met mijn paard en pony. Mijn pony was ook niet vooruit te krijgen vroeger met regen. Kon ze de stal in dan rende ze als een gek naar de stal. Ook al waren het maar enkele druppeltjes. Nu staat ze in stromende regen buiten te grazen terwijl ze naar binnen kan.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Ammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:48

verana schreef:
Conseqent zijn 2x been en dan een tikje met een zweep bijvoorbeeld

Ik ben het met haar eens... Je moet nou eenmaal consequent zijn tegen je paard. En daarvoor krijg je dan ook weer heel veel liefde en respect terug van je paard...

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:54

Ik sluit me helemaal bij Josien aan.
Ik neem aan dat ze normaal gesproken wel gewoon goed te rijden is? En hoe ging het toen met longeren erna??

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 13:52

Met longeren was ze ook heel braaf, maar ook niet vooruit te branden.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:48

Ben het ook wel met josien eens............ en daarnaast zou ik zeggen....... lessen, lessen lessen

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:40

als ze niet goed in konditie is, én met dit weer, heeft het beestje het met haar arabierenvelletje waarschijnlijk gewoon koud (zegt iemand die haar paardjes winter en zomer zonder dekens buiten heeft staan, en dus echt niet pennymeisjes-teergevoelig is Haha! ). maak het haar dus even niet te moeilijk wat dit betreft, of je brengt haar nog op échte staak-ideeën!

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 20:06

Nou het was dus uitproberen, want vanmiddag in het lekkere zonnetje deed ze het gewoon weer. Het is nu wel gelukt zonder zweep haar weer vooruit te rijden, maar iemand nog tips voor als ze dit weer doet?

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:19

monkey schreef:
Nou het was dus uitproberen, want vanmiddag in het lekkere zonnetje deed ze het gewoon weer. Het is nu wel gelukt zonder zweep haar weer vooruit te rijden, maar iemand nog tips voor als ze dit weer doet?

dus : het was géén uitproberen, het beestje had het gewoon koud! en nu voelde ze zich weer gewoon goed in haar vel.

waarom gaan jullie altijd uit van de slechte bedoelingen van een paard??
Verward

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie