Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 19:46

Weet niet of het hier de beste plaats is voor dit topic.....

Een tijd terug wilde ik met Spirit beginnen ( Spirit is een pony die bij mijn zus dr pony staat ).
Toen ben ik er niet mee door gegaan en nu wilde ik het weer eens proberen.

Spirit wil niet dat je hem aanraakt of wat dan ook, zo gauw je in de wei staat en je wil hem aanraken wil hij trappen.

Hij is vroeger wel gereden en heeft toen ook iemand hard getrapt...
Spirit is ongeveer 7 jaar oud. Wil dus ook ooit met hem gaan rijden.

Hoe kan ik dit het beste aan pakken met vertrouwen enz. ?
Ik hoor het graag!

Hieronder een foto van Spirit:
Afbeelding
En ja, hij is te dik Knipoog

Liefs Sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:53

Wil hij ook trappen als je hem in de stal wil aanraken? anders zou je kunnen proberen om hem te poetsen zodat je een betere band met hem krijgt.

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 20:00

Hij staat eigelijk haast nooit in de stal, daar kunnen ze gewoon in en uit lopen...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:55

Hoe je dit moet aanpakken is heel moeilijk zo uit te leggen. Het is misschien een idee om hem mee te nemen naar mijn clinic. Dan ga ik zelf met hem aan de gang.

Ik vind dit namelijk te gevaarlijk om zo een antwoord te geven hoe je dit moet oplossen. Zonder begelijding is dit denk ik voor je onmogelijk zonder gevolgen voor beide op te lossen.

Leuk dat je een foto er bij heb gezet.
Dit paardje is niet bang, maar weet wat hij wel en niet goed vind. Hij laat zich niet bedotten of in de malling nemen. Waarschijnlijk heeft hij een slechte ervaring opgedaan en is dat niet meteen weer op gelost. Daardoor heeft hij dat laatste verwerkt en heeft hij dus een oordeel gevormt over mensen dat die niet te vertrouwen zijn. Daarom zorgt hij dat die mens hem niks kan doen. En dat is hem al heel lang gelukt zo te horen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:20

Ik ga met Josien mee, dit zou ik niet in je eentje gaan proberen.
Het is gewoon gevaarlijk.

Dus bezoek idd eens een clinic met hem of laat een pro komen.....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:28

Vind het wel een goed idee, maar helaas mag Spirit niet naar een andere plek ( hij is niet van mij, en die eigenaar wil niet eens dat je ermee wedstrijden gaat rijden ), want hoelang zou je hier voor nodig hebben? Ik zou het echt graag willen...

Iemand ervoor laten komen kan natuurlijk wel, denk niet dat de eigenaar daar problemen mee heeft.
Maar dan zou ik weer niet weten wie dat zou kunnen doen....

josien: over dat bang zijn heb je denk ik wel gelijk.....
En ik denk niet dat het veel nut heeft om er zelf aan te beginnen, ik ben 15 en maar 1.60 en rij ongeveer 6 jaar nou.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:35

Hmm, kun je niet uitleggen wat ik dan met Spirit ga doen. Of geef haar mijn site dan kan ze het zelf door lezen.

Opzich wil ik best komen om je te helpen, maar dat kan ik niet voor niks doen zoals je begrijpt.

Hoe lang ik hiervoor nodig heb. Dat ligt geheel aan Spirit.

Trouwens een toepasselijke naam voor hem.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:37

Ik pb je even... Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:43

Oke dan zie ik het wel verschijnen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:40

Wat op zich geen kwaad kan is zijn algemene gedrag eens goed te bestuderen als hij zo in het land staat, je leert de pony dan zowiezo wat beter te kennen.

Succes, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met deze pony

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:22

Wij hebben ook een paard dat super agressief is als je hem in de wei of stal benaderd. Maar zodra je hem een halster om deed (wat een half uur vechten is gepaard met de blauwe plekken.) en hem uit de wei haalde (naar poetsplaats) is het goed.... Opzich niet heel verwonderlijk, hij ziet het gewoon als ZIJN terein en jij bent een indringer. Ik weet niet hoelang jou paard in de wei heeft gestaan, maar dat paardje heeft bijna drie jaar in zijn wei gestaan verder deden ze er niks mee. Hij valt gewoon ieder1 aan die in zijn wei/stal komt... Maar idd niet alleen aan beginnen!
Gelukkig gaat het steeds beter met dat paardje (zijn er nu al tijdje mee bezig). Alleen hij is nog steeds de baas in zijn wei :s
Nja succ6 ermee!

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 12:41

Summertje: Ik ga er vanmiddag ook heen, ze zullen wel helemaal achter in de wei staan maar meestal komen ze er wel aan Lachen

biancaaaa: nou je kan gewoon de wei inlopen ( moet vaker de pony van mijn zus halen die daar ook staat), Spirit kijkt dan wel maar wil me niet aanvallen, pas als je dichterbij komt gaat ie er ineens vandoor of hij wil je trappen.

Tsja hoelang zou Spirit nu al zo stilstaan.... ik denk toch al wel 2 jaar zoiets.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57832
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:54

goed, ik ben het eens dat je niet op eigen houtje moet proberen!
maar probeer het eens zo:
op de weide, geef hem lekkers, win zijn vertrouwen, na een tijd denkt ie: oh kijk mens en bij mens legt ie meteen de link eten!
als je hem in de stal wel kan aaien, drijf hem in zijn stal en probeer hem zo te aaien en zo, dat ie bij het woord mens de link legt naar liefde en verzorging, maar zorg dat er een meer ervaren iemand bij je is!
en wees asjebliefd voorzichtig!!!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:54

Ben er vandaag heen geweest...
Het ging best wel goed vond ik zelf!! Ben eerst gewoon nog niet de wei in gegaan en hem gewoon zo aangeraakt, daarna ben ik de wei in gegaan.

Meteen die oren plat in zn nek, maar ff wat passen naar achter gedaan Scheve mond
Daarna weer gedaan, toen kon ik hem aaien zonder dat hij iets wilde doen. Alleen ik mag niet aan zijn hoofd komen. Alleen dat aanraken duurde steeds niet langer als een paar seconde...

Heb hem verder met rust gelaten en wat foto's gemaakt

Afbeelding
Hier loopt hij voorop

Afbeelding

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:00

Als je de wei in gaat, neem dan een lang topuw of dressuur zweep mee. Zou hij wat willen gaan doen dan kun je je zelf groter maken door met de zweep hem af te weren of het touw naar hem te gooien. Denk a.u.b. om je eigen veiligheid.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 10:08

josien schreef:
Als je de wei in gaat, neem dan een lang topuw of dressuur zweep mee. Zou hij wat willen gaan doen dan kun je je zelf groter maken door met de zweep hem af te weren of het touw naar hem te gooien. Denk a.u.b. om je eigen veiligheid.



Bedankt !! Had ik eigelijk nog niet aan gedacht Bloos

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:12

dus de pony is niet van jou?
weet de eigenaar dat je er mee aan de gang wilt?
hoe gaat de eigenaar er zelf mee om?

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 16:19

missnynke schreef:
dus de pony is niet van jou?
weet de eigenaar dat je er mee aan de gang wilt?
hoe gaat de eigenaar er zelf mee om?



Pony is idd niet van mij en hij weet ervan, zelf boeit het hem niet en hij vind dat ik ze maar harder aan moet pakken dan...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:32

Belangrijk is ook dat je niet bang bent, dat hebben ze zo door. Ik zou me in het begin niet te veel opdringen aan hem. Maar blijf wel de baas. Hij ziet er niet kwaadaardig uit op de foto's vind ik. Lachen sucses

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:36

haai
ik zou het probleem oplossen met horsemanship. Niet zelf mee gaan kl*ten, dan doe je meer fout dan goed, maar neem les. Als je het vertrouwen en respect van die pony hebt, dan heb je echt een wereldmaatje!
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers